$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

היסטוריה: סוף סלע הישראלי מנצח במרוץ "סיקס דייז"

סלע הוא הישראלי הראשון שעולה לראש הפודיום במרוץ המתיש והיוקרתי

כפיר כשריאן
כפיר כשריאן  05.09.21 - 08:11
(צילומים: ניר עמוס)
(צילומים: ניר עמוס)

תגיות: סוף סלע

מרוץ ה-International Six Days Enduro המוכר בישראל כמרוץ ה"סיקס דייז" על שם ששת הימים בהם הוא מתקיים הסתיים אמש (שבת) עם הישג יוצא דופן וחסר תקדים: סוף סלע, רוכב KTM, מבכירי רוכבי השטח בישראל מסיים במקום הראשון ועולה על ראש הפודיום בקטגוריית c3 (אופנועי 4 פעימות מעל 450 סמ"ק או שתי פעימות מעל 250 סמ"ק) . מרוץ ה"סיקס דייז" נחשב למרוץ הוותיק ביותר המתקיים בחסות ה-FIM, הפדרציה הבינלאומית לאופנועים. כמה וותיק? המרוץ הראשון התקיים לראשונה בשנת 1913 בקרלייל שבאנגליה ונמשך עד עצם היום הזה, כשבמהלך השנים בוטל המרוץ פעמים ספורות בעקבות מלחמות עולם.

אולמיפיאדה של אופנועים
מירוצי אופנועים הם לרוב אינדיבידואלים, כל רוכב מייצג את עצמו ואת מותג האופנועים אליו הוא משתייך. במקרה של "הסיקס דייז" מדובר במרוץ המשלב גם ביצועיים אישיים אך גם יכולות קבוצתיות כשלצד סלע רכבו דן מאיה ותומר שמש הבלתי נגמר שייצגו את מדינת ישראל בקטגוריית קלאבים ( קטגוריית הקלאבים ממוקמת מתחת לטרופי הכוללת את הרוכבים הטובים בעולם).

המרוץ המתקיים לאורך שישה ימים הוא מבחן אולטימטיבי לרוכב וכבר נגיע לזה, אך גם לאופנוע ולאמינות שלו. במהלך ימי המרוץ המתישים הכוללים מידי יום בין 200-300 ק"מ (סה"כ מעל 1300 ק"מ של רכיבה בשישה ימים) הרוכב ורק הוא יכולים לטפל באופנוע שלו וגם זה בזמן מוגבל של 25 דקות בלבד ביממה, דבר המחייב את הרוכבים להיות מהירים על המסלול אבל יחד עם זאת לשמור היטב על האופנוע, לרכוב בשיקול דעת ולהימנע מתקלות מיותרות. לצידו של הרוכב בזמן הטיפול באופנוע רשאי להמצא מכונאי, אבל חל עליו איסור לגעת באופנוע, כל עברה על חוקי המרוץ עלולה לגרור פסילה.

התשה
המרוץ משתרע בכל יום על פני 6-7 שעות (200-300 ק"מ) במקטע התחום בזמן קצוב מראש (בין 45-70 דקות) שתפקידו לעייף את הרוכב ולשחוק את האופנוע כמה שיותר, מה שמחייב את הרוכבים לנהל נכון את האנרגיה שלהם ולשמור על האופנוע. בתוך כל מקטע התשה מתקיים"ספיישל טסט" שהוא למעשה קטע מדידה של רבע שעה בערך (סה"כ באזור 50 דקות של מדידות ביום) שם הרוכב צריך לפרוק מעליו כמה שיותר משקל (מים למשל) ולתת את כל מה שיש לו ע"מ להשיג את הזמן הטוב ביותר עבורו ועבור הקבוצה. בסיום חמישה ימים קשוחים של רכיבה משוקללים את כל התוצאות ומכריזים על המנצחים. לקינוח ביום השישי והאחרון של המרוץ, הקרב עובר לזירת המוטוקרוס ע"מ להעניק לקהל המקומי (באיטליה הפעם) מופע חגיגי.

סלע, יליד 2003 אותו פגשתם בעבר בכתבה מיוחדת בעולם הרכב רשם הישג חסר תקדים לספורט המוטורי הישראלי כאשר בשקלול כל קטעי המדידה שלו סיים במקום התשיעי הכללי ובמקום הראשון בקטגוריה שלו ובפער ובכך הפך לישראלי הראשון שמניף במרוץ היוקרתי את דגל ישראל על ראש הפודיום. בנוסף להישג המרשים סלע קינח עם ניצחון גם במרוץ המוטוקרוס (עם רוכבים מאותה הקטגוריה) שהתקיים בסיום היום שישי. נבחרת ישראל סיימה במקום ה-17 הכללי.

בסיום המרוץ סיפר סלע ל"עולם הרכב": "הרגשה מדהימה. מאוד מרגש אותי להגיע למעמד אחרי כל ההשקעה העצומה ושל משפחתי. זאת נקודת ציון בחיים לנצח מרוץ כל כך מיוחד. מרגש אותי לדעת שאף ישראלי לא עשה את זה לפני ועבורי זה כבוד לייצג את מדינת ישראל ולהעניק לה את המתנה הזאת".

אם שאלתם, טרם התקבלה שיחה מלשכת ראש הממשלה או מבית הנשיא.

 מודל לחיקוי: המשפחה המוטורית של סוף סלע