$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יונדאי i30 במבחן: נאבקת על כבוד ההאצ'בק

כשרוב העולם מחפש את הקרוסאובר הבא, יש מי שמאמין שלמכוניות האצ'בק יש עוד מה לומר

בועז קורפל
בועז קורפל  14.06.18 - 16:41

תגיות: מבחני רכב

כשרוב העולם מחפש את הקרוסאובר הבא, יש מי שמאמין שלמכוניות האצ'בק יש עוד מה לומר


לפני שנה פגשנו אותה במקרה במרתפים של חברת כלמוביל בראש העין. אי שם בין כל מני מכוניות שעמדו בחניון החשוך עמדה גם i30  אחת חדשה תרתי משמע, זאת שנחתה כאן למבחן תקינה כשהיא חמושה בטכנולוגיה ומאובזרת עד הראש ומצוידת במנוע רב עוצמה ומעוצבת להפליא יותר מכל יונדאי האצ'בקית שראינו מאז ומעולם, אבל בסופו של דבר היא לא נשארה כאן והגרסה שמשווקת היום בישראל היא הגרסה הסופית עם מנוע קטן יותר בנפח 1.4 ליטר ובהספק של 140 כוחות סוס שמגיעים לשיא הדהירה ב-6,000 סיבובי מנוע לדקה.  המשימה הראשונה הייתה לשכוח ולמחוק את כל הזיכרונות, תחושות ומחשבות שהיו לי אז ב-i30 הניסיונית ההיא שהרשימה, ולקבל את המכונית הסופית כפי שהיא, דף חלק, להתחיל מאפס.

 

עם ציפיות בשמים!

אבל יונדאי בעצמם לא מתחילים מאפס, ממש לא. בתדרוך לעיתונאים אודות המכונית אומרים ביונדאי שהשאיפה של היצרן באירופה כל כך גבוהה והציפיות מהמכונית הן בשמיים ואפילו אמירות כמו "זאת התשובה שלנו לפולקסוואגן גולף" נזרקו לחלל האוויר. מצד אחד אני יכול לשמוע את חסידי ההאצ'בק והגולף בראשם מגחכים לעצמם ואני יכול להבין מדוע כי ה-i30 החדשה איננה יכולה להביס את הפולקסוואגן גולף במגרש שלה באירופה, אבל אם תזכרו מה היו התגובות כשראינו את סקודה, קיה ודאצ'יה בפעם הראשונה והיכן הן נמצאות היום, אז כדאי יותר להתייחס ברצינות לאמירות הללו ואם אתם אנשי גולף או פורד פוקוס או כל האצ'בקית אחרת, תתחילו לחשוב ברצינות איך הפערים נסגרים ומה יהיה כאן בדור הרביעי והחמישי של ה-i30.

מחלקת העיצוב של יונדאי קיבלה את הפלטפורמה הקודמת ועל גביה עיצבו את המכונית החדשה שהתארכה מעט במידותיה והונמכה מעט בצלילתה. משהו שהרבה האצ'בקיות וסטיישניות נוטות לעשות בשנים האחרונות (למעט הפיז'ו 508 סטיישן הבאה שדווקא התקצרה לה). התוצאה היא צללית חדה ונקייה בעיצוב מכל גחמת מעצב או השראה מיוחדת. מראה חלק, פשוט, נקי ויעיל.

החרטום נראה שונה ובזכות פאנל קדמי מושפל מטה ודחיקת הגריל הקדמי לכיוון הקרקע, המראה של החזית שונה מבעבר ויש בזה דווקא טעם יפה של עיצוב, משהו שאולי ישליך על אחיותיה בשנים הבאות? כאמור, גוף המכונית קיבל עיצוב ארוך ונקי, מה שמאפשר לו את המראה הנמתח הזה לכיוון הזנב, אותו זנב שעבר שינוי וכמו החזית, גם הוא נראה מעוצב ויפה מתמיד עם פנסי האיתות האחוריים החדשים. 

העיצוב החיצוני לא מספק אשליות שווא כשנכנסים פנימה וגם כאן אפשר להרגיש את כברת הדרך שהמכונית עשתה. נכון, זאת עדיין איננה איכות גרמנית במיטבה למרות שהמכונית מיוצרת באירופה, אבל משחקי הצבעים ואיכות החומרים לרבות בניית החלל הפנימי של הרכב בבקרת איכות הדוקה הרבה יותר איננה משאירה מקום לספק, ה-i30 החדשה איכותית יותר, בוגרת יותר ומדויקת יותר מקודמתה. איכות הישיבה טובה מאוד, הגג הפנוראמי מוסיף את שלו לאוהבי תחושת האוויר הפתוח, מערכת המיזוג פעלה היטב בימים החמים שבהן הקוריאנית/אירופאית שהתה במחיצתנו וככלל אפשר לסכם את איכות החיים בתוך הרכב כטובה למרות שתא הנוסעים מעט קודר וחסר מעוף.

 

 

בטיחות מצילת חיים
במסגרת הסרטונים שאנחנו מכינים מעת לעת על מערכות הרכב השונות, ביקש ממני עורך האתר "עולם הרכב" לצלם סרטון
הפעלה של מערכת שיוט אדפטיבית שבו נדגים כיצד המערכת מאפשרת לנו לשמור על מרחק ולפעול בבטיחות גבוהה כולל עצירות מלאות בתנועה צפופה. למזלנו היינו מעורבים בתקרית שכמעט הסתיימה בתאונה כי המכונית שלפננו סטתה מנתיבה ואנחנו כמעט ופגענו מאחור ברכב שנסע שם באיטיות בשונה מהתנועה סביב.

במקום אחר, פגיעה כזאת ללא השימוש במערכת הייתה בלתי נמנעת ויותר מכך, היינו בהחלט אשמים בה כי לא שמרנו על מרחק ראוי, אבל בזכות המערכת נשארנו רק המומים מהתפקוד של הבלימה בחירום ושמחנו לצאת מזה בשלום. ליונדאי i30 החדשה יש מערכת בטיחות טובה מאוד בדומה לאחותה ההיברידית האיוניק ועל כך יש לברך. אמנם, היינו שמחים יותר אם התראה על סטייה מנתיב הייתה כוללת גם תיקון אקטיבי של ההגה ולא רק התראה אבל נזכור שיש גם התראה מפני רכב בשטח מת וזה משהו חשוב לא פחות ואולי אף יותר וזה לא קיים בהמון מכוניות חדישות אחרות. מבחן הבטיחות של ה-i30 זכה לציון של 5 כוכבים ויש בכך להרגיע את הלב של כל האימהות הפולניות במקום 5 כדורי הרגעה בכל פעם שילדים יוצאים לנסיעה במכונית עם חברים.

יונדאי נכנסת חזק לעידן הטורבו
יונדאי טוסון ויונדאי קונה הן הבולטות במשפחת הדגמים שכבר מגיעות עם מנועי טורבו בנזין ובמקרה של שתיהן זהו מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים שמאיץ חזק את המכוניות ויוצר דינאמיות וקלילות תנועה. במקרה של ה-i30 זהו מנוע קטן יותר בנפח 1.4 ליטרים בהספק 140 כוחות סוס ומומנט של 25 קג"מ בקירוב שמגיעים כבר בסל"ד נמוך. החיבור של המנוע הנמרץ הזה לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בת 7 מהירויות הוא מצוין במיוחד כשעוברים למצב נהיגה ספורט. במצבי הנהיגה הרגילים יש חלקיק שנייה עד שאפקט הטורבו מורגש, אבל במצב הספורטיבי, הפעולה היא קונצרט אמתי לדוושה, מנוע ומגדש.

המכונית הופכת לדינאמית הרבה יותר מכפי התדמית שלה והמתלים והבולמים שלה מבינים שהם ניצבים בפני משימה קצת יותר מאתגרת. כיול הבולמים והמתלים מוצלח ביותר וההתמודדות עם הדרכים העירוניות וכל פסי ההאטה למיניהם עברה בהצלחה רבה ואפשר לשים את חותמת הנסיעה האיכותית בלי ספק. ולמרות זאת, הביקור בתחנות הדלק הגיע יותר מהר מהצפוי. אם ביונדאי דיברו על 18 קילומטרים לליטר, אנחנו לא התקרבנו לזה באמת. בנסיעה רגילה בלי דחיקות מיותרות הגענו ל-13.5 ק"מ לליטר ובנסיעה יותר נמרצת בקושי הגענו ל-12 ק"מ לליטר. אנחנו מניחים שאם המכונית הייתה נמצאת בידנו עוד כמה ימים בתנאי פקקי תנועה ונסיעה זורמת יותר בשעות אחרות, היינו מתייצבים על 13.5 עד 14.5 ק"מ לליטר.

דגם הלאקשרי שנשלח למבחן כלל את מיטב האבזור שהיבואן הצליח להלביש על המכונית לרבות הגג הפנוראמי, מפתח חכם, חישוקי 17 אינץ' וכמובן מערכת מיזוג מפוצלת, טעינה אלחוטית לטלפון ואיך לא, מסך מגע צבעוני עם טכנולוגיית קונקטד קאר וכל זה במחיר של 136,000 שקלים. הגרסה הפשוטה יותר אמנם זולה יותר אך הפער במחיר לא מותיר שום ספק כי הדגם העדיף הוא הדגם המאובזר יותר.

 

לתפארת ההאצ'בק לדורותיו
אצלנו בעולם הרכב של ערוץ הספורט, אין תמימות דעים לגבי עתידה של הקטגוריה כמו גם לזו של דגמי המשפחתיות סדאן. הרוב גורסים כי זהו דור נכחד של דגמים וסופו קרוב מתמיד וכל מה שאנחנו מקבלים זה את פרפורי הגסיסה של המכוניות האחרונות בתצורה הזאת אבל מנגד, כל עוד הפולקסוואגן גולף היא המכונית הכי נמכרת באירופה, אז יש כנראה עוד מרחק עצום עד שאפשר יהיה להכריז על מותה של ההאצ'בק.

 

אנחנו לא בטוחים שה-i30 תהיה זו שתדליק את המשואה ותהיה הגואלת הנצחית אבל בואו ונזכור שמול מילוני האנשים שמחפשים קרוסאוברים, יש כמה מיליונים שלא ממש מוכנים ללכת אחרי העדר החדש ויותר מעניין אותם להישאר בעולמות המוכרים והפחות הרפתקניים. עבורם יונדאי סידרו איכות חיים, איכות נסיעה וגם אבזור איכותי ובטיחותי. יתכן ורוב המכוניות תגענה לחברות ציי הרכב ופחות מהן לידיים פרטיות, אבל בואו ותזכרו שאחרי מחזור חיים אחד בצי המכוניות הן תעמודנה לגורלן מול אנשים שיבקשו אותן ואז נדע באמת האם ההאצ'בק מתה לתמיד או שיונדאי שיחקו אותה לאורך השנים הבאות.


אורך: 4.340 מטרים
רוחב: 1.795 מטרים
גובה: 1.455 מטרים
בסיס גלגלים: 2.650 מטרים
משקל: 1,250 ק"ג
נפח תא מטען (ללא קיפול מושבים): 395 ליטרים
נפח תא מטען (עם קיפול שורת מושבים שנייה): 1,301 ליטרים

מנוע: 1.4 ליטרים טורבו בנזין
הספק: 140 כוחות סוס ב-6,000 סל"ד
מומנט: 24.7 קג"מ החל מ-1,500 סל"ד
תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים עם 7 מהירויות
זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש: 9.2 שניות
מהירות מרבית: 205 קמ"ש
מחיר: 136,000 שקלים חדשים