קיה סורנטו EX הייבריד - הנוסחה המושלמת למשפחה המורחבת?

קבוצת ה-7 מושבים זוכה לשדרוג משמעותי עם שחקנים חדשים ומחודשים. בדקנו אם קיה סורנטו 2021 ראוי להתברג בצמרת

בועז קורפל
בועז קורפל  01.04.21 - 16:26

תגיות: קיה

תחילת כתבה

המשחק בתוך קונצרן יונדאי-קיה בין המותגים עצמם באופן כללי ובין הדגמים שלהם בעיקר, עולה מדרגה בכל פעם מחדש והקיה סורנטו שנחתה כאן לאחרונה מעלה את רף המשחק הזה לגובה חדש ולא רק מול היריבה מבית אלא מול כל המתחרות שלה ובעיקר, טויוטה. אם עד עכשיו הייתה זאת יונדאי שהובילה את נס המרד נגד היצרן היפני הגדול בעולם, עכשיו זהו תורה של קיה לשאת את הלפיד הזה והמכונית שנבחרה לעשות זאת היא הסורנטו החדשה שמגיעה לכאן עם לא פחות מארבע תצורות הנעה שונות החל בבנזין ועד פלאג אין הייבריד דרך הנעה בדיזל חזק ובמערכת היברידית סגורה. למעשה, הסורנטו סוגרת מעגל על כל התחומים האפשריים פרט להנעה חשמלית מלאה והנעת מימן אבל מי יודע מה יהיה בעתיד.

רגע לפני שנרד לעומקה של המכונית עצמה, ניתן מבט על קטגוריית SUV שבעה מקומות שאיננה שייכת לעולמות הפרימיום עם מרצדס, וולבו, אאודי, לקסוס, קדילאק וג’נסיס שהגיעה לכאן לאחרונה. לפי רשימת המותגים הנ”ל מתברר כי רוב המכוניות בקטגוריה נמצאות שם אבל התשובה שייכת למימדים של המכוניות שמציעות מידות אקסטרה לארג’ ואבזור אקסטרה פרימיום והמחיר בהתאם. מתחת לקטגוריה הזאת התפתחה קטגורייה מתחדשת שהמחירים שלה נעים בסביבות 300 אלף שקלים ושם המימדים של המכוניות קטנים יותר והאבזור פחות פרימיום בהגדרה ובין המותגים אפשר למצוא את טויוטה, פורד ושברולט, את יונדאי ואת סובארו. לבסוף, במדרגת הכניסה לעולמות ה-7 מקומות עם הנגישות הטובה ביותר במחיר נמצאות בעיקר האירופאיות והאסיאתיות החל בדאצ’יה שאיננה דורשת תקציב מיוחד דרך פיג’ו, סקודה, מיצובישי, שברולט, יונדאי וקיה. אין כאן טעות עם שמות של מותגים שמוזכרים יותר מפעם אחת במידות הגדולות ובמידות הקטנות יותר כי ישנם יצרנים שמבקשים לשחק בשני מגרשים לפחות והפלטפורמות הגלובליות החדשות והמודולריות שעליהן נבנות המכוניות מאפשרות את זה אז למה לא לסחוט את הלימון עוד יותר?

מי קונה?
הנטייה לחשוב כי מכוניות 7 מושבים מיועדות למגזר מסויים כבר מזמן איננה רלוונטית כי מדובר במכוניות סופר מעוצבות ומשוכללות שיודעות לספק תכונות נוספות מעבר להעברת נוסעים בנוחות מנקודה לנקודה למרות שבבסיסן זאת עדיין נותרה המטרה העיקרית וזהו היעוד המלא שלהן. הסורנטו החדשה מעלה את הרף בתחומים רבים וניכר כי מהנדסי ומתכנני המכונית יצרו כלי רכב שמספק את התשובה בכל הפרמטרים. המכונית שהגיעה למבחן הייתה עם מערכת הנעה היברידית שנמצאת מדרגה אחת מתחת לרף העליון של הסורנטו, המדרגה העליונה עם הנעה היברידית פלאג אין עם הנעה כפולה ושורה ארוכה של פינוקים ואבזור עשיר.

הפלטפורמה החדשה שעליה בנויה הסורנטו, הופכת את המכונית לספינת הדגל של קיה בישראל וזה מיישר קו עם מותגים ודגמים אחרים בשוק שגם הם עברו ממכוניות סדאן גדולות ל-SUV גדולים שירשו את הכתר. הסורנטו הוא הרכב הראשון שמעביר את קיה לבסיס גלגלים של יותר מ-2.80 מטרים וליתר דיוק המכונית מתהדרת במרחק סרנים של 2.81 ס”מ שהם 5 ס”מ יותר מהדגם היוצא ולמרות שמדובר במכונית ארוכה עם 7 נוסעים, הופתענו לגלות עד כמה אותם 5 ס”מ תורמים משמעותית למרחב הפנימי הגדול בשורה השנייה שנעה על מסילה ומאפשרים גם כניסה נוחה יותר לשורה השלישית שמושביה עדיין נמוכים כדרגשים והיא מיועדת באופן מובהק לצעירים בחבורה שנהנים ממרחב פנימי טוב כי המכונית צמחה ברוחב ל-1.9 מטרים וגם למערכת מיזוג משלהם אם כי השליטה מאחור היא רק על הקירור ואין אפשרות לווסת את החימום במושבים האחרונים בקצה המכונית.

העיצוב החיצוני של המכונית עונה על כל הפרמטרים המודרניים של מכונית בעידן החדש. חרף מידותיה הגדולות, העיצוב מעים את זה עם קווים ארוכים ופרופורציות מצוינות וגם השימוש בחישוקי 19 אינץ’ מסייע לכך עד מאוד. החרטום מייצג את שפת העיצוב של המכונית שמדגדגת את העיצוב של לקסוס אבל מביאה אלמנטים מהקיה טלורייד האמריקאי הגדול שבמשפחה עם גריל גדול ומושחר, פנסי חזית ענקיים בתאורת LED בוהקת ושפע של חיישנים המסייעים בתמרון המכונית בכבישים ובחנייה. חלונות הצד מושחרים כמו צו האופנה ומסילות הגג מוכספות ממש כמו שכתוב בספר. לדגם שלנו אין גג פנורמי וזה מסייע למכונית לשמור על משקל של פחות מ-2 טונות. זנב המכונית מעוצב אף הוא מחדש בצורה מכובדת ונאה והמיתוג SORENTO מופיע באותיות ענקיות לרוחב דלת תא המטען שאיננה חשמלית (רק בדגם היקר). בצידי הזנב נמצאים הפנסים האחוריים שהוצנעו ביחס לפנסי החזית וחבל על כך כי חתימת האור והנוכחות של המכוניות בימנו שייכת גם לחלק האחורי (פסי LED מלאים ופנסים מעוצבים בדגמים חדשים) אולם בקיה הסתפקו בארבעה פנסים אורכיים קטנים יחסית ותו לא.

אווירה
החלק הפנימי מוקפד ועשוי חומרים טובים מאוד. המושבים רחבים ונוחים וגם תומכים במקומות הנכונים ליצירת ישיבה נוחה למשך זמן רב. האפשרות להטות לאחור את השורה השנייה לתנוחת חצי שכיבה פשוט מצוינת וזה משרת היטב משפחות עם ילדים שאוהבים לנמנם בנסיעות ארוכות ולשקוע בשינה עמוקה, וגם מבגרים יכולים להנות מכך. המושבים בשורה השנייה נעים על מסילה ומאפשרים נפח תא מטען של 821 ליטרים שימושיים מאוד.

החלק הקדמי מציג קפיצת מדרגה מכל מה שהכרנו בסורנטו הקודם. קונסולה רחבה ואלגנטית עם משטחים שונים ולא רק פלסטיק דו גווני. משטחים דמויי אלומיניום ותאורת אווירה נאה מקשטים את המכונית בחזית ובדלתות הקדמיות וחבל שלא בדלתות האחוריות. אהבנו במיוחד את פתחי מיזוג האוויר המפוצלים בחלק הקדמי שהציגו רעיון פרקטי מעניין וגם את מסך המולטימדיה הענק ברוחב 10.25 אינץ’ שמילא את רוחב הקונסולה עם שלל פונקציות ואפליקציות בעברית מלאה מהיצרן כולל התאמות גיאומטריות של התצוגה על מנת שלא תיווצר “מריחה” של המידע או איבוד חדות צפייה בנתונים וזאת בזכות שידוך בין חברת Waze למפתחי המכונית שקיבלו את המערכת לפי הפרמטרים הנכונים. לוח השעונים החדש מציע מידע דיגיטלי עשיר וצבעוני והתצוגה עצמה מתחלפת בהתאם למצב הנסיעה הנבחר בין חסכוני, ספורטיבי או מצב חכם שמשלב כמה תכונות משני העולמות יחד. לוח השעונים כולל גם את התצוגה של המערכת ההיברידית ואת מידת הטעינה של הסוללה של המכונית שאוהבת לעבוד בכל הזדמנות ולהכניס את המכונית למצב חשמלי בכדי לחסוך בדלק.

כמו במכוניות החדשות האחרות, גם הסורנטו נפרד מידית ההילוכים לטובת פיקוד באמצעות גלגלת ומתחתיה גלגלת נוספת לבחירת מצב הנסיעה. אין אפשרות לאלץ את המכונית לנסיעה חשמלית בלבד אבל תיבת ההילוכים האוטומאטית הפלנטרית שומרת על יחסי העברה טובים שלא מייצרים בזבוז דלק מיותר והנטייה הטבעית של המכונית להעביר את המנוע לנסיעה חשמלית גם מחוץ לעיר בזמן שיוט שומרת על צריכת דלק מפתיעה של 16 ק”מ לליטר בנסיעת המבחן שלנו.

איך תרצו אותו?
קיה פורצת מחסום חשוב מאוד בשוק הישראלי ומציעה דגם אחד עם לא פחות מארבע אפשרויות הנעה במחירים ואבזור שונים החל ממנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר או מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר או מנוע היברידי בנפח 1.6 ליטר טורבו משודך למנוע חשמלי ומסתיים במערכת הנעה היברידית עם סוללה נוספת בטעינה חיצונית שהופכת את המכונית לחשמלית למחצה. לכל מכונית יש את תיבת ההילוכים שלה החל בתיבה אוטומאטית רגילה ועד לתיבה כפולת מצמדים רטובה לראשונה בקיה בדגם הדיזל.

חוויית הנסיעה בסורנטו היא אחד הדברים שאהבנו במיוחד במכונית החדשה. היא לא מרגישה קלה או קטנה ממידותיה ואיננה ספורטיבית רועשת וקשיחה. מדובר במכונית עם איכות נסיעה גבוהה שעברה כיול מתלים ובולמי זעזועים מצוין ביחס למשקלה ולגודלה. מרגישים את המשקל שלה ואת המימדים שלה אולם אין בכך משהו שמעכב אותה או מונע ממנה להיות זריזה ולהגיב ללחיצת הדוושה שרותמת את כח המנועים שלה ומזניקים אותה מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 8.6 שניות עד למהירות מרבית של 193 קמ”ש. התנהגות הכביש שלה תואמת את מידותיה הנדיבות ואין פה שום מקום להרפתקנות.

מרווח הגחון שלה לא יאפשר להיכנס איתה לשבילים מאתגרים בטיולי סוף השבוע, אבל נסיעה בשבילי קק”ל מסודרים בהחלט יכול לבוא בחשבון. ההיגו טוב ועם משקל נכון בהגה, מה שמספק תגובות טובות על מיקום הגלגלים. במצב ספורט מקבלים תגובה קצת יותר דינמית של תיבת ההילוכים והמנוע, אבל לא מעבר לכך והמצב הזה ישמש אתכם במיוחד במקומות בו תבקשו מהסורנטו הייבריד להיות יותר נמרץ והמכונית תגיב בהתאם. הנסיעה שקטה ובידוד רעשי המנוע והגלגלים טוב, אלא שהמראות הגדולות יוצרות את מערבולות הרוח שלהן ובמהירות תלת ספרתית אפשר לשמוע את הרוח אך לא ברמה מטרידה.

קיה שלחו את הסורנטו למבחן ריסוק יורו-אן-קאפ לפני כמה חודשים והמכונית זכתה לציון גבוה ולחמישה כוכבים. פרט לכך, עם אבזור בטיחותי מלא, היא מקבלת ציון 8 של משרד התחבורה ויש בה גם את מערכת זיהוי נוכחות בתוך הרכב למניעת שכחה של ילד, פרמטר שהפך לחובה בהחלטת משרד התחבורה לאחרונה וזאת מערכת שתאגיד יונדאי-קיה מכניס למכוניות שלו כבר ברצפת הייצור.

שורה תחתונה

המטרה של אנשי קיה בישראל הייתה אחת ויחידה. לתפוס את המקום הראשון בפלח דגמי 7 מקומות בזכות מערכות הנעה מגוונות, שימושיות גבוהה כולל צריכת דלק, אבזור עשיר עד רמת פרימיום עם מושבי עור חשמליים, מפתח חכם, גג פנורמי, מערכת סאונד משובחת, מצבי נסיעה רבים כול הנעה כפולה, תצוגה עילית ועוד המון מערכות בטיחות אקטיביות עם ציונים מקסימליים בכל תחום. קיה הלכו עם כל מה שיש להם על הסורנטו והמחיר של המכונית נותן נוק אאוט חזק לקטגוריה כולל ליריב מבית, יונדאי סנטה פה שמגיע ארצה רק בגרסת דיזל מפוארת על הפלטפורמה הישנה. דומה שהנחישות של חברת טלקאר להשתלט על הקטגוריה נתמכת היטב במוצר הנכון ובמחיר הנכון וכעת אומרים שם שיש להם סורנטו שמתאים לכל מי שזקוק למכונית שכזאת. הנתונים של המכונית גוברים על היריבות מאירופה שלא מתקרבות לשימושיות של הקוריאנית וגם האמריקאיות שהגיעו לכאן לאחרונה נמצאות על הכוונת ולא רק בתיאוריה. עם כל הנתונים והתכונות, החידושים והאיבזור ובמיוחד השימושיות והבטיחות, ועם מחיר שמתחיל ב-235,000 שקלים עד 290,000 שקלים לדגם היקר ביותר והמאובזר ביותר, הסורנטו היא מלכת הקטגוריה הבלתי מעורערת.

קיה סורנטו EX הייבריד

אורך: 4.810 מטרים
רוחב: 1.900 מטרים
גובה:1.700 מטרים (כולל מסילות על הגג)
בסיס גלגלים: 2.815 מטרים
נפח תא מטען: 179 ליטר ובקיפול מושבים 813 ליטר
משקל עצמי: 1,858 ק”ג


מנוע: טורבו בנזין
נפח מנוע: 1.6 ליטר
הספק: 180 כוחות סוס ב-5,500 סל”ד
מומנט: 27 קג”מ ב-1,500 סל”ד
מנוע חשמלי: 60 כוחות סוס
מומנט מנוע חשמלי: 27 קג”מ
הספק משולב: 230 כוחות סוס
מומנט משולב: 35.7 קג”מ
תיבת הילוכים: אוטומאטית 6 מהירויות
הנעה: קדמית
זינוק מעמידה ל-100 קמ”ש: 8.6 שניות
מהירות מרבית: 193 קמ”ש


ציון בטיחות: 8

מחיר: 260,000 שקלים