$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סוזוקי קרוסאובר 2022 - הכי סולידית בתלבושת אגרסיבית

לפי מילון מורפיקס, ההגדרה של המושג סולידי היא “תכונה שמבטאת משהו שקול, רציני, יציב, מיושב”. תחשבו רגע על ההגדרה ותסכימו איתנו שהיא מתיישבת בדיוק על כל מה שמייצגת הסוזוקי קרוסאובר החדשה

בועז קורפל
בועז קורפל  11.08.22 - 14:45

תגיות: סוזוקי

בלי הרפתקאות, בלי המצאות חדשניות, זה צריך להיות פשוט וקל. מול מוצר שכזה יש בדיוק את הקהל שלו שבעצמו מאופיין בתכונות סולידיות וזה השידוך, זה בדיוק מה שמחפשים האנשים שרוכשים את המכונית הזאת שנחשבת לצד הויטארה לחזית של סוזוקי לצד הג’ימני ההרפתקני והאיגניס העירונית יחד עם הסוויפט האלמותית. נבחרת סולידית.

מפעלי סוזוקי בהונגריה עובדים בשקט ובלי יותר מדי רעשים, הם הפכו ליצרן התשיעי באירופה בלי יומרות או קריאות תיגר על יצרניות אירופאיות ענקיות. התשובות של סוזוקי לשוק הרכב מגיעות תמיד במעגל שני או שלישי כאשר כל האחרים רצים קדימה, לסוזוקי יש זמן כמו לאותו חכם יפני זקן שיודע דבר או שניים.

הקופסתיות מחוייבת המציאות
כעת, בדגם 2022 שמוצע בהנעה קדמית או הנעה כפולה כמו במכונית שקיבלנו למבחן, הלבישו בסוזוקי את הדור השלישי של הקרוסאובר (S-CROSS) בתלבושת חדשה לחלוטין שמאופיינת בקווים אגרסיבים ועיצוב קופסתי שהולם את התפקיד שהמכונית מכוונת אליו ובעיקר את השם שלה: קרוסאובר. יש שיאמרו שהצורה החדשה מרעננת והרפתקנית ואחרים אולי יאמרו שהיא מוחצנת וקשוחה, אבל בעינינו היא בדיוק התלבושת הנכונה שמייצגת את אותה סולידיות קרוסאוברית שעליה דיברנו, העיצוב מבטיח שהסולידיות תיראה כלפי חוץ ולא רק תשמש תכונה חבויה מהעין.

החזית החדשה עם הגריל הענק ופנסי החזית הצרים בקצוות משרים נוכחות מרשימה ומכסה המנוע השטוח עם הבליטות בקצוות משלים את החזית ומשאיר את התדמית הרכה והחמודה של הקרוסאובר הקודם הרחק מאחור. אם החזית לא מספיקה, אז זנב המכונית משלים את המשימה עם דלת אחורית חדשה ומערך פנסים ענקיים שבולטים החוצה מגוף המכונית בסגנון יפני מוכר ממותגים אחרים. המכונית שלנו ברמת הגימור הגבוהה ביותר GLXV בהנעה כפולה וחישוקי גלגלים במידה 17 אינץ’ נראית שונה באופייה מהמכונית הקודמת למרות שתכונות הנסיעה שלה נותרו זהות לדגם היוצא, אבל נגיע לזה בהמשך.

 

עיצוב פנימי ואבזור - שדרוג טכנולוגי
סוד הסולידיות נמשך גם בעיצוב הפנימי ברמת הגימור היקרה GLXV שנראה ומרגיש איכותי וטוב בזכות מושבי העור הסינטטי ואיכות ההרכבה הטובה, אבל כצפוי, לא היה שם משהו פורץ גבולות וחידושים ובכל זאת ראוי לציון מסך המולטימדיה המקורי במידה 9 אינץ’ (7 אינץ’ ברמת גימור נמוכה יותר) עם חיבור לאנדרואיד באמצעות כבל יעודי שנתמך בשקע אחד ויחיד בתא הנהג, או חיבור אלחוטי לאפל קארפליי לבעלי טלפונים שונים. המסך הקריסטלי מחולק לאזורי מידע שונים והוא מלא בתפריטים אינפורמטיביים רבים לרבות מידע אנרגטי על מאזן החשמל של הסוללה שמסייעת בתאוצה לקרוסאובר ברגעים ספציפיים וגם מאפשרת לנהג “לגלוש” על האנרגיה החשמלית לפרקי זמן מאוד קצרים ומדודים שבסופו של דבר יתבטאו בצריכת הדלק. לימוד התפעול של המולטימדיה ומציאת הדרכים הקצרות והיעילות לבחירת מסך הבית שלכם מחייב זמן והתנסות כלשהי. החיבור שלנו באנדרואיד לא היה יציב ונטה להתנתק מפעם לפעם וגם איכות השיחה בזמן שיחת טלפון הייתה מלווה ברעשי רקע שהפכו את החוויה לפחות נעימה.

כמו מסך המולטימדיה החדש, גם לוח השעונים שודרג והמסכון הקטן שבין שני המחוונים העגולים האנלוגיים מוסיף מידע גדול משלו אם כי בהיבטי תפעול המכונית ומערכות הבטיחות שלה. בעוד שבמכוניות מודרניות ניתן לשוטט בין התפריטים במסכון שבלוח השעונים באמצעות לחצנים בהגה, בקרוסאובר זה קורה בעזרת לחצנים מכאניים בצידי לוח השעונים וזה אלמנט שנותר מהמכונית הקודמת כמו ידית בלם היד שנמצאת בין המושבים.

התאכזבנו מעט שלא מצאנו בלם יד חשמלי, תאורת אווירה קטנה בדלתות או בדשבורד, גם משטח טעינה אלחוטי לא היה שם ולא שקעי טעינה נוספים, אבל יתכן וזהו סממן של חוסר בשבבים אלקטרוניים שהמחסור בהם עדיין מכה ללא רחם בתעשיית הרכב והיצרנים צריכים לבחור על מה לוותר בכדי שלא לעכב את ייצור המכונית ואנחנו נצערך להמתין עוד שנה או שנתיים עד שזה יקרה.

בוחר מצבי הנסיעה מתחת לידית ההילוכים וגם הידית עצמה כמו מערכת ההילוכים נותרו כשהיו בגרסה הקודמת. שינוי מצבי הנסיעה מוצג באופן סימלי בלוח השעונים אבל החשוב מכולם הוא מצב הנעה כפולה שפועל עד מהירות 60 קמ”ש וניתן אף לנעול את המצב הזה ולקבע אותו כל עוד לא עברתם את המהירות הנ”ל. זה לא ממש מיועד להתמודדות עם שטחי פרא טרשיים כי אם לשיפור אחיזה בכבישים חלקלקים ותחילת נסיעה בכבישים מוכי כפור ושלג על מנת שהמכונית לא תחליק לאחור או תדשדש במקום.

גם גלגל ההגה נותר כשהיה אבל נוספו לו מתגים של מערכות הבטיחות האקטיביות לרבות שמירה על מרכז נתיב.  המכונית מציעה חבילת בטיחות נאה עם בקרת שיוט אדפטיבית לרבות זחילה בפקקים עד עצירה מלאה וחידוש נסיעה, התראה על רכב בשטח מת וגם התראה על נוכחות מכוניות והולכי רגל בחלק האחורי בנסיעה לאחור (אך ללא בלימת חירום) וכולן יחד עם בלימת חירום ותיקון סטייה מנתיב מביאות את המכונית לציון 6 של משרד התחבורה.

הפרוצדורה הפרקטית
מידותיה של המכונית נותרו כשהיו ומכאן שאין שיפור במרחב המחייה בחלק הקדמי או האחורי וגם נפח תא המטען נותר כשהיה. אורכה של המכונית 4.300 מטרים ורוחבה 1.785 מטרים עם בסיס גלגלים של 2.60 מטרים. הנתונים האלה לא יוצרים תחושת קלסטרופוביה אבל שלושה מבוגרים במושב האחורי יחושו צפיפות בעוד שלנוסעים מלפנים אין שום בעיית מרווח רגליים וראש. ההמלצה היא להסתפק בארבעה נוסעים שיוכלו להנות מהנסיעה. תא המטען מציע נפח מקסימלי של 440 ליטרים ובקרקעית נמצא גלגל רזרבי. האבזור בסיסי וגם נפח תאי האחסון. הנסיעה שקטה בסה”כ ועבודת המתלים והבולמים מפתיעה לטובה כל שגם התמודדות עם פסי הרעדה מרושעים במיוחד עוברת בהצלחה אבל אין צורך לדחוק במכונית לרחף מעליהם במהירות שואפת ל-50 קמ”ש ואפשר להסתפק בנסיעה רגועה שגם תשמור על שלמות המכונית.

48 וולט -129 כוחות סוס
מערכת המנוע של הקרוסאובר תפורה לשאיפותיו הסולידיות של הרכב. עם תאוצה של 10.2 שניות למכונית בהנעה הכפולה (9.5 שניות בהנעה קדמית) אין כאן שום אספירציה לשבור שיא מסלול במקום כלשהו. ועדיין, המומנט הוא 24 קג”מ ב-2,000 סל”ד והמכונית “נשענת” עליו במידה רבה בכל הקשור לתאוצות כי ההספק המרבי 129 כוחות סוס מתקבל בסל”ד גבוה של 5,500 ולשם לא מגיעים בקלות בחיי היומיום, בוודאי לא אלה שמחזיקים את המכוניות הללו לתקופות ארוכות של 5 שנים ומעלה.

המערכת ההיברידית הקלה נכנסת לפעולה באופן עצמאי והסוללה הקטנה שנמצאת תחת המושב מתמלאת בכל פעם שמרפים מדוושת התאוצה או בלחיצה על הבלמים. זה מעניין לראות את ההתנהגות האנרגטית על מסך המולטימדיה ולהבין עד כמה המערכת פעילה, אבל כל ניסיון לגרום למכונית לחיות כמה שיותר על הצד החשמלי שלה יתיש אתכם, אז המסקנה הסופית היא לאפשר לה לעבוד בשקט ולתרום את חלקה.

המבחן שלנו נמשך למרחק 600 ק”מ בקירוב וצריכת הבנזין שלנו עמדה על 14.3 ק”מ לליטרים בממוצע בעיקר בגלל נסיעה מרובה במצב אוטומאטי שבו המכונית “מחליטה על עצמה” איך לתפעל את מערכת ההילוכים ובנוסף הצלחנו לסחוט קצת סל”ד גבוה במצב ספורט ואילו מצב הנעה כפולה שמוגבל לנסיעה עד 60 קמ”ש לא היה פקטור משמעותי במרחק שעברנו. איכות הנסיעה טובה וחלקה, ההיגוי טוב ומדויק כשתגובת ההגה קלה מעט בגלל תגבור יתר אבל בתמרונים עירוניים זה הרגיש מוצלח יותר. תאוצות הביניים היו רגילות ולא בלטו לטובה בזריזות או דשדשו בעצלות מובהקת, פשוט וסולידי.

סיכום
אם המאמץ של סוזוקי היה ממוקד לכיוון העיצוב ושדרוג האבזור, הרי שהמעצבים והמהנדסים עמדו היטב במשימה. המכונית יפה הרבה יותר לטעמנו, מצדיקה את שמה והתגובות של כמה מהאנשים שעצרו והביטו בה העידו על כך וחלקם חשבו כי מדובר במכונית חדשה לגמרי שלא הייתה מעולם, ואחרים הביעו הערכה ואמרו שזה עיצוב הרבה יותר ראוי למכונית שכזאת ואולי זה מה שעשוי לקרב אליה משפחות ונהגים שלא התחברו לגרסה הקודמת שאמנם שמרה על מעמדה, אבל לא הרימה את הרף באופן אמתי.

ניכר כי האבזור חסר כמה אלמנטים מודרניים כמו שקעי טעינה נוספים, בלם יד חשמלי ומצב Auto Hold לצידו, גם תאורת אווירה הייתה מסייעת כמו שדרוג של אפשרות הניווט בין המסכים והמצבים דרך ההגה ולא באמצעות הלחצנים בצידי לוח השעונים. איכות ההרכבה של המכונית ראויה לציון ולמרות שהגרסה היקרה נהנית מריפודי עור סינטטיים, הצבע השחור שולט והקיץ הישראלי לא ממש אוהב את זה. חיבור הטלפון לשקע האנדרואיד ופעולת הדיבורית באנדרואיד טעונים שיפור (לא נבדק אפל קאר אלחוטי) וגם ההתראות של לקיחת שליטה על ההגה וסטייה מנתיב מטרידות הרבה מעבר לנדרש גם כשהמצב תוקן.

איכות הנסיעה עצמה טובה וחלקה ומפתיעה לטובה עבודת הבולמים והמתלים כאשר תיבת ההילוכים מתפקדת ביעילות המסרותית של תיבה אוטומאטית רגילה ולא כפולת מצמדים. אחד הדברים שפגשנו בתיבה הזאת שהעלה נשכחות ממבחן אחר שעשינו לויטארה, הוא עניין העברת ההילוכים בתחילת נסיעה ממצב חניה למצב D. היד מושכת את הידית עד לסוף המהלך אבל אז מתגלה כי בעצם הכנסנו את המערכת למצב ידני ולא אוטומאטי ואז צריך להחזיר את מוט ההילוכים שלב אחד מעלה למצב האוטומאטי. אין שום שלב/מעצור/מדרגה שמפרידה את המעבר בין המצבים וחבל שבסוזוקי לא מצאו לזה פתרון טכני פשוט.

במחיר של 160 אלף שקלים, מדובר בעסקה מעניינת אם כי הגרסה המאובזרת באותה רמה עם הנעה קדמית במחיר של 149 אלף שקלים (לפני אגרת רישוי) יכולה להיות פתרון מצוין וממש סולידי למי שסגנון החיים הסולידי שלו צריך בסיס סולידי עם עטיפה קשוחה.

סוזוקי קרוסאובר GLXV

אורך: 4.300 מטרים
רוחב: 1.785 מטרים
גובה: 1.585 מטרים (כולל מסילות גג)
בסיס גלגלים: 2.600 מטרים
נפח תא מטען: 440 ליטרים

מנוע: בנזין היברידי קל
נפח: 1.4 ליטר טורבו בנזין
הספק: 129 כוחות סוס ב-5,500 סל”ד
מומנט: 24 קג”מ ב-2,000 סלד
תיבת הילוכים: אוטומאטית 6 מהירויות
הנעה: כפולה עד 60 קמ”ש או בחירה אוטומאטית
זינוק מעמידה ל-100 קמ”ש: 10.2 שניות
צירכת דלק במבחן: 14.3 ק”מ לליטר

מחיר: 160,000 שקלים לפני אגרת רישוי