הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קיה קרניבל המחודש במבחן: כזה מושלם?

לעומת אירופה, בישראל עוד יש מקום למובילי נוסעים פרטיים. הקרניבל הוא אחד הפופולריים ואחרי מתיחת הפנים הוא מבקש להישאר עדכני. האם הוא באמת מושלם למשפחות גדולות?

רן סגל   15.05.25 - 17:24
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: רן סגל
צילום: רן סגל
כמה עוד אפשר לדבר על כך שהג'יפונים גנבו את ההצגה? אפשר להגיד שמיצינו, אבל בין לבין אנחנו מגלים חזרה למקורות – אחרי שעם ישראל חזר לאיזון והבין שג'יפוני ה-7 מקומות לא תמיד שימושיים למי שבאמת צריך מקום לכולם וגם תא מטען, ישנה חזרה, איטית יחסית, של המיניוואנים.

פעם היו פה כמה, כמו סיטרואן C4 פיקאסו/ספייסטורר או מאזדה 5, והיום הם חוזרים אלינו כשהאחרונים להצטרף עם דגמי מקסוס, עם המיפה 7 וה-9. אחד הגדולים והוותיקים בשוק, הוא כמובן הקרניבל מיודענו שמתחרה כיום מול אותם חשמליים וגם מול אמריקאי אחד, שברולט טראוורס שנחת פה גם כן בסוף השנה שעברה ובדור חדש. האם הקרניבל המחודש ממשיך את המסורת ומצליח להתעדכן בהתאם לצו האופנה? ובמה בכל זאת הוא פחות יתאים למשפחות גדולות?

תקציר
עיצוב ותא נוסעים: העיצוב החיצוני מדבר בשפת העיצוב העדכנית של קיה, אם כי גם טרום מתיחת הפנים הוא היה נאה יחסית למיניוואן גדול. תא הנוסעים איכותי ונעים ולא חסר מקום לאף אחד.
איכות נסיעה ואבזור: הנוחות בעיר טובה וכושר התמרון טוב מאוד ביחס לגודל. הנוחות הבין-עירונית טובה גם כן ובידוד הרעשים סביר. רשימת האבזור מספקת בגרסת הכניסה ומערך הבטיחות מקיף.
ביצועים והתנהגות: מנוע הבנזין V6 בשרני וחזק, אך לא חסכוני גם באופי נהיגה מתון. תיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה והביצועים טובים. התנהגות הכביש, כמצופה, בטוחה ונשלטת.
למי מתאים: למי שמחפש מוביל נוסעים איכותי שבאמת יתאים לשמונה, בהיבטי המרווח ותא המטען, ומוכן לשלם את המחיר בתחנת הדלק.
מחיר עדכני למועד המבחן: מ-298,900 שקל (רכב המבחן 319,900 שקל)
עיצוב ותא נוסעים
החזית התעדכנה בהשראת שפת העיצוב החדשה ומזכירה את ה-EV9. סבכת "אף הנמר" בולטת יותר, הפנסים אנכיים ותאורת היום שחודרת אל המרכז וגם יורדת בזווית מטה לצד הפנסים הראשיים. הפרופיל נותר דומה, עם אותה קורה אחורית בעלת טקסטורה חביבה כשהחישוקים קיבלו מאפיינים מרובעים המזכירים את אלו של ה-EV9. מאחור הסגנון המרובע חוזר על עצמו בדלת תא המטען עם תאורה הנמתחת לרוחבו ומסתיימת בפיצול חביב היורד מעט מטה ובמקביל חודר לכנפיים האחוריות.

בתא הנוסעים הרעיון העיצובי נותר כמעט זהה, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה המחוברים להם יחדיו, כאשר פאנל בקרת האקלים התחלף בכזה נשלט מגע שמאוחד עם פאנל התפריטים והם מתחלפים ביניהם בלחיצת כפתור. יש גם ידית הילוכים חדשה והלוגו החדש של המותג במרכז ההגה. איכות החומרים טובה, תמצאו לא מעט פלסטיקה, אך מרבית המקומות מצופים גומי עבה או דיפון עור. איכות ההרכבה טובה מאוד.

הנדסת האנוש טובה מאוד, אבל, וזה אבל מעצבן, למעט נושא פאנל המגע המתחלף (בקרת אקלים/תפריטים) באמצעות כפתור מגע לא גדול במיוחד, כך שאם אתם למשל בתצוגת בקרת האקלים, ובא לכם לשלוח יד זריזה לגלגלת הווליום, היא כרגע שולטת בכלל על הטמפרטורה. רגע, ויש גם את הקטע האמריקאי הזה עם המראה המגדילה בצד הנהג שדורשת הסתגלות מאחר והיא מקטינה את שדה הראייה המשתקף ממנה.

הכניסה למושבים הקדמיים מגלה תנוחת ישיבה גבוהה, מרווח מצוין ושדה ראייה טוב בסך הכל. הכניסה לשורה השנייה נהנית מדלתות הזזה גדולות ושם נגלה עוד שישה מושבים – סה"כ 8 מושבים סטנדרטיים בכל רמות הגימור. את המושב האמצעי בשורה השנייה אפשר לקפל לטובת יצירת "שולחן" עם עוד מחזיקי כוסות או להסירו לגמרי. המושבים עצמם גדולים יחסית, ולאלו שבצדדים יש גם משענות יד מתכווננות. מבוגרים ישבו כאן בנוחות.

הכניסה לשורה השלישית, דרך מנגנון ההזזה של המושבים הקיצוניים בשורה השנייה, קלה לילדים וסבירה למבוגרים. המרווח שם יוכל להתאים לשני מבוגרים, אך לא לנסיעות ארוכות לאור מבנה המושב הנמוך, ולשלישיית ילדים לא תהיה שם שום בעיה. יש פה מחזיקי כוסות, תאורת תקרה ובכל שורה תמצאו גם שני שקעי USB ופתחי מיזוג עיליים.

בקרניבל אין הרבה תאי אחסון, אבל כן יש תא מטען ענק, בנפח של 627 ליטר, סוג של מקרר שדה אם תרצו. הוא עמוק ויספיק לאחסן המון ציוד, לא תתקשו להכניס 8 מזוודות טרולי למשל. בתא המטען תמצאו 4 וויי תלייה בצדדים ועוד 4 וויי תלייה בגב מושבי השורה השלישית, צמד תאים משמאל ושקע 12 וולט מימין. מבנהו מאפשר קיפול המושבים האחוריים לתוכו ויצירת רצפה שטוחה ואז תקבלו 1,665 ליטר אם רק תקפלו את השורה השלישית.
איכות נסיעה ואבזור
הנוחות העירונית טובה, כשהקרניבל יודע לשכך מפגעים שונים ולמנוע מרובם להטריד את הנוסעים. השיכוך טוב והריסון "אמריקאי" משהו, עם נדנוד קל לאחר פס האטה למשל. כושר התמרון טוב מאוד ביחס לגודל, עם הגה ארוך וזווית הפניית גלגלים רחבה. הנוחות הבין-עירונית ממשיכה את הקו הנוח כשבכביש גלי הקרניבל לא מתנדנד למרות אותו ריסון שהזכרנו קודם. בידוד הרעשים טוב, נשמעים רעשי מתלים בכביש משובש ורעשי רוח בדרך בין-עירונית, בעיקר מאזור הקורות הקדמיות.

לקרניבל בנזין שתי רמות גימור – LX ו-EX הבכירה יותר, כשהפערים ביניהן לא גדולים במיוחד אך כנראה יהיו משמעותיים עבור רבים. בשתיהן יש מסך מולטימדיה "12.3 ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה, אך בזו הבכירה התצוגות מתחלפות או למשל מושב נוסע מתכוון חשמלית בנוסף לזה של הנהג, ריפוד עור סינטטי במקום בד, תוספת משטח טעינה אלחוטי, הגה מחומם, מראה נגד סנוור, דלת תא מטען חשמלי וחישוקי "19 במקום "17. גם קיפול מראות צד וחיישני גשם יש, אך משום מה הם לא נחשבים אבזור סטנדרטי ב-LX. מערך הבטיחות מקיף מאוד (ב-EX יש גם זיהוי תנועה חוצה בצומת), כאשר במהלך המבחן המערכות שנבדקו פעלו בצורה טובה, ללא התרעות שווא.
ביצועים והתנהגות
אל המבחן הגיעה כאמור גרסת הבנזין, מאחר והדיזל לא מוצע עוד, אך ישנה כעת גם גרסה ההיברידית. מנוע ה-3.5 ליטר V6 המוכר מהדגם טרום מתיחת הפנים עודנו משודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וכעת מספק 291 כ"ס (תוספת של 19 כ"ס) ומומנט של 36 ק"ג הזמינים ב-5,000 סל"ד (תוספת של 2.2 קג"מ), כשההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה קלות ל-8.4 שניות (0.1 שניות פחות).

המנוע מרגיש בשרני ומלא בכוח, כזה שאפילו "יקפיץ" את הקרניבל הגדול (2.14 טון) ביציאה מהמקום וישייט איתו במהירות כביש 6 ללא שום בעיה. תיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה, גם במצב הידני (ללא שליטה מההגה). תאוצות ביניים? לחיצה על הדוושה, נהמת V6 אופיינית, השהייה קלה וצאו אל העקיפה. אבל לכל הטוב הזה יש מחיר, בתחנת הדלק, כזה שיכול לעוור בעלי חשמליות, כשאת המבחן סיימנו עם 8.1 ק"מ לליטר. בנהיגה מתונה! רוצים לשפר את צריכת הדלק, בחרו בקרניבל ההיברידי, בתוספת של 20 אלף שקל (לעומת רכב המבחן באותה רמת הגימור), כך שבהתאם לנסועה השנתית שלכם, תוכלו לחשב כמה מהר תחזירו את ההפרש.

לקרניבל בורר מצבי נהיגה בסיסי (אתם יודעים - חיסכון, רגיל, ספורט), ואין ממש למה לצפות פרט לתחושת אלחוש, תחושה רגילה או אה-לה יותר כוח במצב ספורט. התנהגות הכביש כמצופה – בטוחה ונשלטת, ישנה כמובן רכינה קלה בעיקולים, אך האחיזה טובה, וההיזון החוזר מההגה והבלמים נועד יותר לספק תחושה נעימה מאשר רטט מרגש, וזה בדיוק מה שצריך במוביל נוסעים.
סיכום
אז מה נגיד ומה נאמר על קיה קרניבל המחודש – הוא כמובן מרווח מאוד עם אחד מתאי המטען הגדולים והשימושיים ביותר למי שמסיע 7-8 נוסעים כבדרך קבע, מנוע הבנזין המוכר בשרני והולם את אופיו האמריקאי ולמי שיחפוץ בצריכת דלק טובה יותר, יוכלו למצוא מבוקשו בגרסה ההיברידית בתוספת של 20 אלף שקל מול רמת הגימור המקבילה.

מאידך, בידוד הרעשים אינו מצטיין, גם לא צריכת הדלק בגרסת הבנזין, ושורת המחיר קורצת לחשמליות הסיניות של מקסוס (מיפה 7 ומיפה 9), אך הקרניבל זול מהמתחרה הישיר שלו, שברולט טראוורס החדש שמצידו מציג הופעה מרשימה, אבל למי שמחפש מוביל נוסעים שבאמת יתאים לשבעה או שמונה נוסעים, בהיבטי המרווח ותא המטען, ומוכן לשלם את המחיר בתחנת הדלק (למרות ההוצאות המשפחתיות הענפות), הוא ימצא את מבוקשו בקרניבל.