הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יונדאי: נשמור על מתגים פיזיים

החברה הדרום קוריאנית מחויבת לבטיחות הנוסעים ולא תסיר פקדים לטובת צגים נוספים

ניר בן טובים  26.03.23 - 12:24

תגיות: יונדאי

טסלה, גם מרצדס, נמנות על יצרני רכב שאחוז ניכר מתוך הפונקציות המובנות מרוכזות במסך מרכזי אחד - וכמות המתגים ניתנת לספירה על חצי יד. על התופעות המסוכנות שבשימוש במסכים דיגיטליים בזמן נהיגה פורסמו לא מעט מחקרים בעולם - וכולם שיקפו שמדובר בסכנה בטיחותית בשל היסח הדעת, גם כאשר חלק מהפקודות ניתנות לביצוע, למשל דרך פקודות קוליות.

גם יונדאי חוטאת בכך בעיקר בדגמים החשמליים שלה, איוניק-5 ו-6, אולם לאחרונה הצהירה שהיא בוחנת מחדש את המערכות, הנדסת האנוש ומבטיחה להשאיר הרבה מערכות מתופעלות באמצעות מתגים רגילים כדי להגביר את תחושת הבטחון של הנהג.  

הדברים נאמרו במסגרת השקת יונדאי KONA החדש לפני פחות מחודש, וראש מחלקת העיצוב של יונדאי סאנג יופ לי (שזכה לאחרונה בתואר "איש השנה" במסגרת רכב השנה העולמי 2023) אמר שלמרות שזה נראה כאילו היצרן "יורה לעצמו ברגל", זוהי מחויבת בטיחותית שלהם כלפי הנהגים. "לפחות מבחינתי, צריך להרגיש בכריות האצבעות את המשובים של המתגים - זה לא עניין עיצובי - אלא היבט בטיחותי שאסור להקל בו ראש. כאשר אתה נוהג, אתה עסוק בזה, שקוע במסך - ולא חשוב לקבל פידבק לידיים שאפשר להרגיש אותו, אחרת אתה לא בטוח שהפקודה בוצעה".

אם ניקח לדוגמא את יונדאי פאלסייד 2023 (בתמונה הראשית), הרי שזו דוגמא מייצגת לסגנון שמאפיין כיום את רכבי יונדאי; שימוש בצג ראשי מרחף/עליון אחד, רוחבי ולמטה שורה של מתגים, בין אם למערכת השמע ובעיקר - שמירה על האפשרות לכייל את בקרת האקלים - נושא שלא מעט יצרנים מפשלים בו המון.

התנאי היחיד שבו יונדאי תסכים, בסופו של דבר להיפטר מהמתגים ולעבור למתגי-מגע קשור באופן הדוק לרמת האוטנומיה של הבינה המלאכותית. "ביום שבו המכוניות תהיינה זמינות עם נהיגה אוטונומית רמה 4 - כלומר ללא סיוע נהג, אז נתחיל לחשוב איך לארגן מחדש את הקבינה והמתגים. אבל עד אז, כמו שאמרתי - עדיף שהעיניים שלך יהיו על הכביש והידיים על מתגים פיזים".