חטאי האב: Rage 2 לא לומד מקודמו

משחק מהנה שמציג אקשן חסר מעצורים, בעולם ענק שריק מתוכן

ארתור פליאסצקי  19.05.19 - 14:58
תחילת כתבהאי שם לפני שנים רבות, אסטרואיד עצום התנגש בעולם והשאיר אותו הרוס ומרוסק ושומם ושקט. אני נוסע כבר כמה דקות טובות בניסיון למצוא מישהו או משהו לירות בו בעזרת הרובה החדש והמגניב שמצאתי אבל עד כה לא פגשתי שם נפש חיה, רק בניינים הרוסים וחורבות נטושות והשקט המעצבן שמלווה אותי. לבסוף המזל מאיר לי פנים ואני קולט מרחוק בסיס של כנופיית שודדים מקומית. אני מסתער לכיוון המחנה המאולתר ומזנק מהרכב לפני שחברי הכנופיה מבינים מה נפל עליהם.

הרובה החדש שמצאתי הוא תותח פלסמה קטלני שיכול להמיס לשלולית את מי שנפגע ממנו, אני לא מחכה יותר מדי ומתחיל לטבוח בשודדים תוך כדי שהם מנסים לרוץ למחסה ולברוח מפלסה בוערת ושלל הכוחות המיוחדים שאני מפעיל כאשר מפלצת משוריינת מגיחה בשדה קרב ומתחילה לירות קרני לייזר לכול עבר. אני מזנק באוויר, מפזר עליה מספר רימונים ומרסס אותה עם פלסמה עד שהיא מתפוצצת בפרץ אדיר של דם ומעיים. אחרי פחות מחמש דקות הקרב נגמר, כל השודדים מפוזרים בחלקים או בשלוליות ברחבי הבסיס והשקט המעצבן חזר לבשר שאני עומד לבלות דקות ארוכות בלחטט במחנה כדי למצוא כסף וציוד ואז לחזור לשממה.

Rage 2  הוא המשך למשחק הראשון בסדרה שיצא בשנת 2011, אבל אתם לא מפספסים כלום אם לא שיחקתם במשחק הקודם. העולם נהרס בגלל אסטרואיד שמתרסק על כדור הארץ, הניצולים מצליחים לשרוד בתוך בונקרים תת קרקעיים שנקראים Arks ומוטציות משונות ושודדים רצחניים מסתובבים בשממה. אתם תיכנסו לנעליו של הריינג׳ר האחרון שינסה לעזור לניצולים לעמוד בפני הסכנות הרבות שמסתובבות בעולם ולמצוא עוד Arks במטרה להחזיר את האנושות לחיים. העלילה היא מאד סטנדרטית ולוקחת השראה ממשחקים פוסט אפוקליפטיים כמו סדרת Fallout וכמובן Borderlands, מה שאומר דמויות צבעוניות ומוזרות שמעבירות את מאבק ההישרדות היום יומי בצורה הומוריסטית וקלילה.

הדבר הראשון ששמים לב במשחק היא רמת ההשקעה הגרפית בדמויות השונות, בין אם זה אזרח קשה יום או שודד רצחני, כל דמות עשויה בצורה מפורטת עם הבעות פנים מהטובות שיצא לכם לראות במשחקים כיום. אבל אפילו למרות הדמויות הססגוניות, העלילה לא ממש מצליחה להתרומם, ורוב דיאלוגים משעממים ומרגישים חוזרים על עצמם בעיקר כי המשחק ממחזר מדובבים בצורה מגוחכת, וכמעט רוב הדמויות נשמעות אותו דבר. המשימות גם מרגישות מאד חוזרות על עצמם וסובלות מתסמונת Far Cry, מה שאומר שאת רוב הזמן תבלו בלהגיע לבסיס של אויבים, לסמן מטרות ואז לחסל את כולם.

אבל את השעמום של העלילה והמשימות המשחק מצליח להציל עם אקשן חסר מעצורים. חשוב לציין כי המשחק הוא שיתוף פעולה בין חברת id software - יוצרי Doom, והסטודיו Avalanche -  יוצרי סדרת Just Cause. כבר מהרגעים הראשונים של המשחק מרגישים את האקשן מבעבע. האויבים השונים שתפגשו במשחק הם מגוונים וקטלניים לא פחות, הם ישתמשו ברימונים, מגנים ושילוב של טקטיקות שונות ושיתוף פעולה עם אויבים אחרים כדי לחסל אתכם, מה שאומר שמול כל אויב אתם תצטרכו ליישם אסטרטגיה שונה כדי לשרוד את הקרב. למזלכם אתם תמצאו במהלך המשחק ציוד ונשקים שונים שיעשו את עבודתכם קלה ומהנה.

כל רובה מרגיש שונה ומיוחד מבחינת עיצוב ותחושה  וגם מגיע עם יכולת מיוחדת שתוכלו להשתמש בה כדי לזרוע הרס בקרב האויב, אקדח שהכדורים שלו מבעירים אויבים ברגע שאתם מפעילים אותם, או רובה שיוצר כוח כבידה בנקודה מסוימת וגורר את כל האויבים לאותו מקום. חוץ מנשקים אתם גם תקבלו כוחות מיוחדים שיעזרו לכם בזמן קרבות וחקר מפת המשחק, ולשלב בין נשקים וכוחות הופכים את הקרבות למהירים וקצביים בצורה שמרגישה חלקה ונוחה.

 הנשקים והיכולות מסתתרים ברחבי המפה בתוך ה-Arks השונות, מה שאומר שאת רוב הזמן שלכם אתם תבלו בלטייל במפת העולם בעזרת רכבים שונים שתמצאו במשחק ותוכלו לשדרג כאוות נפשכם כאשר כל רכב שונה לא רק מבחינה ויזואלית אלא גם מבחינת השליטה, מהירות והנשקים שעליו. הרכב שתבחרו הוא לא רק בשביל להגיע ממקום למקום, אתם גם תמצאו את עצמכם מנהלים קרבות בדרכים והכבישים שבמשחק כנגד אויבים ניידים וקטלניים לא פחות, אבל הסיכון בהחלט משתלם, לחסל שיירה ממונעת ולבזוז אותה יוסיפו לכם עוד נקודות לשדרוג הציוד וכסף שאיתו תוכלו לרכוש ציוד חדש.

 

עולם המשחק של Rage 2 מדהים מבחינה ויזואלית, עם סביבות מפורטות ושונות ומנוע תאורה שמדמה אור שמש ולילה בצורה שנראית מדהים על המסך. אבל למרות כל היופי, העולם מרגיש מאד ריק, ודקות ארוכות אתם תמצאו את עצמכם נוסעים בשממה ללא נפש חיה באזור, מה שגורם לחקר המפה להרגיש מאד משעמם. הפסקול גם לא תורם לזה, הרבה פעמים המנגינה שמלווה את העולם מרגישה מונוטונית ולא הכי קשורה למה שמתרחש על המסך. גם הדמויות השונות מרגישות מעט לוקות בחסר מבחינת עיצוב ודיבוב, כל שודד זורק את אותם המשפטים בכל פעם והמוטציות והמפלצות נשמעות כמעט זהות אחת לשנייה. הדבר היחיד שעובד זה הסאונד של הנשקים, פיצוצים והאפקטים השונים בזמן הקרבות, שדואגים לשמור על הקצב, אבל מחוץ לקרב המשחק פשוט נרדם.

לסיכום:
Rage 2 הוא משחק שלא מנסה לחדש יותר מדי בז׳אנר משחקי יריות גוף ראשון בעולם פתוח וזה מורגש מאד במהלך כל המשחק. האקשן במשחק הוא בהחלט מהטובים בשוק כיום אבל עד שמגיעים לשלב שבו נלחמים מול אויבים בקרבות מלאים באדרנלין, המשחק מכריח אותנו לשוטט בעולם שהוא אומנם מאד יפה ויזואלית, אבל מרגיש ריק מתוכן בצורה מעצבנת. המשימות מאד חוזרות על עצמן ורובן מרגישות כאילו הכניסו אותן רק בשביל לרפד את הזמן משחק. כל זה הופך את Rage 2 לחוויה סטנדרטית מינוס בז׳אנר שגם ככה רווי יתר על המידה, וכשחושבים על כך, אלו בדיוק אותן הבעיות שמנעו מהמשחק הראשון להתרומם, וחבל.

עותק הסקירה התקבל תודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של RAGE 2 בישראל.

הדפס