$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

עדיין בטופ: ביקורת על NBA 2K22

עוד שנה של שיפורים המציעים את חווית הכדורסל הטובה בעולם

הילה רושט  19.09.21 - 13:48

תגיות: 2KNBA2Kגיימינג

ב-10 לספטמבר יצא NBA 2K22, הכותר השנתי בסדרת משחקי הכדורסל הפופולרית של 2K, מבית היוצר של Visual Concepts. המשחק מאפשר לבנות ולפתח שחקן ב-NBA, להרכיב קבוצה, לנהל ליגה, לשחק עם שחקנים מכל הזמנים ב-NBA וב-WNBA ועוד.

ל-2K יש מונופול על ז'אנר הכדורסל במשחקי וידאו - אין לה מתחרים אמיתיים. כבר שנים שהגיימרים מתלוננים על כך שהמשחקים ממוחזרים משנה לשנה, על באגים לא מתוקנים, על משחקיות לא מאוזנת, ועוד תלונות שאמורות להביך את החברה - אבל 2K נחה על זרי הדפנה בידיעה שהלקוחות שבויים והכסף ממשיך לזרום.

בשנה שעברה המשחק שוחרר לראשונה בגרסת הדור הבא בסמוך ליציאת הקונסולות הפלייסטיישן 5 והאקס בוקס. המפתחים הבטיחו שהם יבנו את המשחק מחדש מהרצפה למעלה ויפיקו את המיטב מהטכנולוגיה החדשה, ואכן החברה הציגה משחק כמעט חדש לחלוטין ומושקע מאוד.

אולם הדבר גרם להזנחה פושעת של המשחק בגרסת הדור הנוכחי: 2K21 היה העתק כמעט מוחלט של המשחק של שנה לפניו, רק יותר גרוע. קיבלנו שני קיצונים שונים - חלק מהשחקנים קיבלו משחק מושקע, יפה ומהנה, וחלק קיבלו משחק שהיה בין הגרועים בסדרה, ופשוט מזלזל בקהל שלו.

השנה, קמפיין השיווק של המשחק שלח מסרים מבלבלים. מצד אחד הוא היה בפיגור משמעותי, לפחות בהתחלה - 2K לא מיהרה לשחרר טריילרים, מידע וצילומי מסך, אבל עדיין הפכה את האפשרות להזמנה מוקדמת לזמינה, במחשבה שהצרכנים יקנו גם בלי לדעת מה הם מקבלים. כשהגבירו את התאוצה במסע הפרסום, הבטיחו לקהל הרים וגבעות, והצליחו לעורר התלהבות מעורבבת בספקנות צינית.

דבר שתורם ליחסי ציבור כל שנה הוא פרסום הדירוגים השנתיים של שחקני ה-NBA. השנה לוקה דונצ'יץ' הוא השחקן על עטיפת המשחק, ומקבל דירוג של 94. יחד איתו מתנוססים על העטיפות במהדורות השונות קארים אבדול ג'אבר (96), קווין דוראנט (96), וקנדיס פארקר (93), שחקנית ה-WNBA שעושה תקדים כאישה הראשונה שמקבלת את הבמה הזו.

אז אחרי מספר ימים של משחק בגרסת הדור הנוכחי ב-PC, אי אפשר להגיד שהמשחק הוא העתק של קודמו. המשחקיות שונתה: האינטליגנציה המלאכותית שופרה, והיכולות של השחקנים יותר מציאותיות. צומצמה היכולת לרוץ ולהטביע בכל פוזשן, או לחלופין לכדרר במהירות הבזק ולקלוע שלשה בלי שאף אחד מצליח לעצור אותך. מערכת ה-Shot Aiming משנה שעברה, שהייתה כישלון חרוץ, הוסרה, ויש מד זריקה חדש (שגם אליו צריך להתרגל). יש אנימציות חדשות של הטבעות, תנועה, הגנה ועוד.

המשחק נראה טוב יותר מבחינה אסתטית. במצב MyTeam יש עומק ושפע, והתמדה מתוגמלת - יש שפע של אתגרים שעל השלמתם מקבלים פרסים מגוונים שיעזרו לכם להרכיב את קבוצת החלומות. יש חידושים כגון מצב דראפט, אבל לא משהו נועז מדי.

אבל מה שמעניין באמת הוא MyCareer, שבו הביקורת הזו תעסוק בעיקר. במצב הזה ניתן ליצור שחקן שמתחיל ככוכב קולג' (או שחקן ב-G League אם משחקים בדור הבא) שעושה את דרכו להפוך לאגדת NBA. אחרי שהוא נבחר בדראפט העלילה ממשיכה, והוא מתמודד עם אתגרי התהילה והציפיות מהמאמן והאוהדים. הוא בונה אימפריה באמצעות קבלת ספונסרים מחברות שונות, ובגרסת הדור הבא, אפילו יכול לפתח קריירת משנה בתור ראפר ודוגמן.

מעבר לכך, אפשר לשחק עם חברים אונליין בסגנונות משחק שונים כגון Rec Center, Pro-Am ומשחקים בהתאמה אקראית. ככל שמשחקים צוברים ניסיון ועולים בדרגות של "Reputation", אבל השנה יש לזה משמעות אמיתית: השנה קיימות "עונות" - כל עונה נמשכת כ-6 שבועות וכוללת אתגרים ומשימות.

את חלק מהמשימות השחקן מקבל מדמויות הקיימות בעולם, כמו במשחק RPG. צוברים XP דרך משחקים מול שחקנים אחרים אונליין וכך מתקדמים בשלבים, ועל כל שלב חדש מקבלים פרס. מי שיגיע לשלב הכי גבוה במשך ארבע עונות שונות יקבל את מעמד ה-Legend.

במשחקים קודמים היה ניתן להגיע לסטטוס Legend רק דרך כמות אדירה של ניצחונות במשחקים, שגם יוטיוברים שמשחקים במשחק למחייתם לא תמיד הצליחו להגיע אליהם. הכל קורה בתוך "העיר" בגרסת הדור הבא, או ספינת קרוז בגרסת הדור הנוכחי. שניהם עולמות סוחפים ומרשימים, ומלאים בדמויות NPC ופעילויות שאפשר לעשות.

עדיין יש הרבה, הרבה חסרונות. בגרסת הדור הנוכחי אפשר ליצור שחקן רק באמצעות תרשימי עוגה של חוזקות וחולשות, מה שמגביל את השחקן לתבניות מסוימות. אמנם יש כמה אפשרויות חדשות, אבל בדור הבא אפשר לקבוע את הפוטנציאל של השחקן איך שרוצים ואין גבול לאפשרויות.

משפרים את היכולות של השחקן עם שדרוגים שעולים VC (Virtual Currency). השדרוגים האלו יקרים, וזה לוקח חודשים כדי להשיג מספיק VC ולהביא שחקן למקסום הפוטנציאל - אם אתם מסוג האנשים שמסרבים לשלם כסף אמיתי על מטבעות וירטואליים. כל דבר שתרצו לקנות בתוך המשחק יעלה המון, החל מבגדים ואקססוריז לשחקן ב-MyCareer ועד קלפים ב-MyTeam.

תאוות הבצע של 2K נשקפת בהרבה דברים: החברה מכבה את הסרברים של המשחקים משנים קודמות די מהר כדי לאלץ את הגיימרים לקנות את המשחק החדש (כמובן שההתקדמות לא נשמרת אחרי שנה). 2K גם לא מראה סימנים שהיא מתכוונת להילחם בתופעת הצ'יטים אצל שחקני ה-PC, דבר שהוא מכה של ממש והורס את התחרות והכיף.

 אגב, אם תהיתם, האפשרות לשחק בלי חיבור לאינטרנט חסומה, כדי שלא יהיה אפשרי להוריד ולשחק באופן פיראטי. בכלל לא ברור למה גרסת הדור הבא לא זמינה ל-PC, שהרי למחשבים יש יותר עוצמה להריץ משחקים כבדים מאשר קונסולות הפליסטיישן והאקס בוקס החדשות.

לסיכום - האם המשחק מומלץ? אין ספק שזה משחק כיפי שישאב אתכם פנימה לשעות על גבי שעות של משחק, לבד או עם חברים. השנה המשחק נראה יותר מבטיח עם צעדים בכיוון הנכון, והוא שיפור משמעותי מהמשחק שלפניו.  אבל עצם העובדה ש-2K מרשימה אותנו לטובה בכך שהיא משקיעה את המינימום הנדרש כדי להוציא משחק ראוי והגון, אומרת הרבה.

המשחק מוצע בגרסת הדור הנוכחי וגרסת הדור הבא לקונסולות השונות במחירים הנעים בין 240-350 ש"ח (למהדורה רגילה).