$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"בלאק פריידי" של הספורט: כל מה שצריך לדעת

הרגלי קניה, טעויות נפוצות וטיפים חשובים. חודש הקניות המשוגע עובד חזק גם בספורט - אל תעשו לעצמכם הנחות

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  23.11.17 - 12:54

חגיגות המבצעים של נובמבר הפכו לספורט הלאומי של ישראל. ערב ה-Black Friday, אירוע השיא של החודש, הוא הזדמנות טובה לספר קצת על הרגלי הקניות שלנו הישראליים, במוצרי ספורט אבל לא רק, ולוודא שכולנו עושים את זה כמו שצריך: בטוח, פשוט ומהנה.

הנה כמה מספרים מעניינים להתחיל אתם: ישראל היא כבר מזמן מעצמת קניות ברשת, ועד סוף השנה צפויים הישראלים להוציא למעלה מ-14 מיליארד שקלים על מוצרים שרכשו אונליין. כ-94% מהגולשים הישראליים קונים באינטרנט. כבר מזמן לא מדובר בתופעה, אלא בחוויה של כמעט כל אחד מאתנו.

כצרכני אינטרנט מושבעים, לא צריך להסביר לנו הישראלים מה זה "בלאק פריידיי". ממחקר שנערך עבור ענקית התשלומים הבינלאומית PayPal, באמצעות מכון רושינק, עולה כי כל ישראלי שני מתכנן לקנות מוצרים במהלך חגיגת הקניות הבינלאומית ברשת. ולא רק מתכנן – אלא גם ממש מתכונן ונערך לחגיגה עוד לפני שהיא מתחילה: שבעה מכל עשרה ישראלים לוקחים את ימי הסיילים ברצינות הראויה: 52% משווים מחירים, כ-40% שומרים מוצרים מבעוד מועד בסל הווירטואלי של אתרי הקניות, ו-18% ממש חוסכים כסף מראש.

אז נובמבר הוא ללא ספק תקופת שיא בקניות, אבל קשה לומר שבשאר השנה אנחנו מוותרים על הרשת: 1 מכל 4 ישראלים נכנס לאתרי קניות באינטרנט כל יום או כמעט כל יום – גם כשאין חגיגת קניות בינלאומית גדולה. כמחצית מקוני האינטרנט בארץ מוציאים בין 300 ל-500 שקלים בחודש, כאשר 1 מתוך 10 מוציא לפחות 1000 שקלים בחודש. מחצית מהקונים הישראלים רוכשים למעלה מ-5 פריטים בהזמנה אחת, כרבע רוכשים מעל 10 פריטים בהזמנה אחת.

כשמדובר בספורט, מתברר שקניות של מרצ'נדייז רשמיים לא רק שוברות את האינטרנט, האינטרנט גם שובר כמה הרגלים ישנים. קבלו את זה: 43% מאוהדי הספורט הישראלים שרכשו מרצ'נדייז רשמי בשנה האחרונה, הכי אוהבים לקנות מרצ'נדייז באינטרנט – רובם מהאתר הרשמי של הקבוצה. רק 33% עדיין מעדיפים לקנות אותם בחנויות הספורט ורק 20% עוד שומרים את אהבתם לחנויות באצטדיון הספורט עצמו. אגב, המרצ'נדייז הפופולארי ביותר היה ונשאר חולצות ופריטי ביגוד של קבוצות כדורגל/כדורסל. יש דברים שבכל זאת לא משתנים אצלנו.

בהנחה הברורה מאליה, לפיה הישראליים שרוכשים מרצ'נדייז אונליין הם אוהדי ספורט לכל דבר ועניין, הרי שרובם מעדיפים לרכוש בעיקר מהאתר הרשמי של הקבוצה (28%) ומ-eBay (23%), ובמידה פחותה יותר מאמזון, עליאקספרס או מיצרניות ציוד הספורט המובילות. כמה? מרבית אוהדי הספורט (63%) הוציאו עד 200 שקלים על פריט בודד בשנה האחרונה, וכ-10% הוציאו בין 600 ל-1,500 ש"ח על פריט בודד. אגב, כ- 20% מהם ספרו שהוציאו בשנה האחרונה למעלה מ - 600 ש"ח על כרטיס בודד למשחק. כשזה מגיע למשחק שמתקיים בחו"ל, למעלה ממחצית (51%) מעדיפים לרכוש את המשחק, הטיסות והמלון בחבילה אחת.

וכשהם בחו"ל – האם הם מגיעים רק לצפות במשחק שלשמו טסו? ממש לא. 98% עושים דברים נוספים מעבר למשחק: לטייל בעיר (78%), לעשות שופינג (62%), לצאת לפאבים (49%) ולראות הצגות ומופעי בידור (22%). 15 אחוזים מנצלים את הביקור כדי לאסוף מוצרים ומתנות שקנו מראש.

טועה, טעיתי, טועים, טעות, טעה

אין צורך להתוודות, אתם בחברה טובה: למעלה מ-50% מהישראלים הקונים ברשת מודים שהם עשו לפחות טעות אחת השנה במהלך הרכישה. שלוש הטעויות המרכזיות בשנת 2017, שעליהן חלק מהנשאלים אף חזרו יותר מפעם אחת במהלכה:

•    גילו בדיעבד שמוצר הזהה לזה שהזמינו קיים באתר אחר - במחיר זול יותר
•    תכננו להזמין מוצר מסוים – וגילו שהמוכר לא מבצע משלוחים לישראל
•    גילו בדיעבד כי לא חישבו נכון לפי המידות שבאתר - והמידה לא הייתה מתאימה

אז לפני הרכישה הבאה שלכם אונליין, מצורפים לשירותכם שמונה כללי אצבע פשוטים שיסייעו לכם למנוע טעויות מיותרות בקנייה ברשת. לגזור - ולשמור:

א. ודאו מראש שהאתר שאתם רוכשים ממנו מבצע משלוחים לישראל, עדיף כמובן בחינם. לקנייה מאתרים אמריקניים, ניתן להשתמש בחברות שילוח ישראליות המציעות כתובת אמריקאית ומשלוח עד הבית.

ב. מדדו את עצמכם מראש – אל תתעצלו! בצעו מדידה אחת טובה ורשמו לכם את כל המידות, כך שתוכלו להמשיך ולעשות קניות כל השנה גם מבלי לקום מהמיטה. במהלך הקנייה, שימו לב להרכב הבד שעלול להשפיע על ההתאמה על הגוף, וכן לתמונות שהעלו קונים אחרים.

ג. הקפידו לבצע השוואת מחירים – ושימו לב שאתרים רבים מציעים קוד קופון/הטבה מיוחד, שלפעמים מופיע רק בשלב הצ'ק-אאוט או בניוזלטר של האתר – אם אתם מתכננים רכישה גדולה מאתר מסוים, משתלם להתעדכן ולהיערך מראש.

ד. בדקו מראש את מדיניות ההחזרה של המוכר, והכירו את ההגנות הצרכניות העומדות לזכותכן. PayPal, למשל, מציעה את "תכנית הגנת הקונה" המאפשרת החזר עבור הסכום המלא של הפריט, וכן שירות "יש דרך חזרה" שאף מעניק החזר כספי על עלות שילוח המוצר בחזרה למוכר, בהתאם לתנאים.

ה. קחו בחשבון זמן משלוח ועיכובים מיוחדים סביב עונות החגים והקניות – ושימו לב שישנן אפשרויות משלוח מגוונות.

ו. השתמשו במחשבון מס – זכרו שהחל מסכום מסוים הרכישה מחויבת במס ומומלץ לחשב מראש את המחיר הסופי. הסבר מלא על שיעורי המס באתר רשות המסים.

ז. לפני הרכישה – לימדו קצת על המוכר, קראו המלצות של גולשים אחרים, בדקו איך המוכר מדורג וכמה רכישות כבר בוצעו דרכו.

ח. קניתם, קיבלתם ומאיזושהי סיבה התחרטתם? דעו שזה אפשרי, אם תדאגו לכך מראש: קונים באתרים ובאמצעי תשלום בטוחים, נרשמים לשירות "יש דרך חזרה" של PayPal, ואם המוצר שקניתם הגיע והוא לא בדיוק מה שרציתם, תקבלו החזר על דמי משלוח ההחזרה למוכרים בארץ וברחבי העולם, בהתאם למדיניות ההחזרה של המוכר ולתנאי התכנית.