שגיב יזנק לטור סיביו: מחכה לזה 4 חודשים

הישראלים של סטארט אפ התאחדו בספרד לקראת חידוש העונה. גולדשטיין יתחרה בסטראדה ביאנקי

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  19.07.20 - 19:40
תחילת כתבה

לראשונה מאז משבר הקורונה וממש בדקה ה-90: כל הישראלים של סטארט אפ הצליחו לצאת - וכבר נכנסו לאימונים אינטנסיביים לקראת המירוצים הראשונים של העונה בימים הקרובים. עבור ארבעת הישראלים של סטראט אפ ניישן - טוב מאוחר מאשר לעולם לא. כמעט בדקה ה-90, ממש ערב פתיחת העונה המחודשת, בליץ מירוצים חסר תקדים על פני 80 יום - מצפה לרוכבים בכחול לבן.

עומר גולדשטיין ואיתמר איינהורן היו האחרונים שהצליחו לפרוץ את מחסום "המדינה האדומה" שבה מצאה את עצמה ישראל אחרי התפרצות גל הקורונה השני וכבר ערכו אתמול אימון בכורה מלא בן שש שעות בגירונה. "מתרגש לחזור לפה ולהתחיל כבר להתחרות", אמר הספרינטר הישראלי איתמר איינהורן , שנאלץ להמתין שבועות ארוכים בישראל בשל האיסור על כניסת ישראלים ועקב כך הפסיד את המירוץ הראשון בפולין. בהיעדרו , סיים דן טורק של קבוצת העתודה סייקלינג אקדמי - במקום השני בטור בן ארבעת הימים.

אינהורן וגולדשטיין לא יהנו מפסק זמן מהסתכלות וכבר יוטלו בימים הקרובים למים הכי עמוקים: איינהורן יתחרה במירוץ הוורלד טור הראשון של העונה בשבוע הבא בצפון ספרד - וולטה בורגוס. כל קבוצות הוורלד טור עם הכוכבים הגדולים מגיעים למירוץ ואיינהורן מצוות ל-״רכבת״ המירוצים של הקבוצה בתקווה לעזור לספרינטר האיטלקי המוביל של הקבוצה דוידה צ׳ימולאי להשיג נצחון.

גולדשטיין שעדיין מקווה לזכות בכרטיס לטור דה פראנס - יתמודד עם מירוץ רצחני אף יוצר: הסטראדה ביאנקי האיטלקי - ״בית מטבחיים״ של 184 ק"מ ו-11 קטעי עפר. גם זה מירוץ וורלד טור.  בזה אחר זה ימתינו חו מירוצי ענק חד יומיים באיטליה, ביניהם מילאנו סן רמו ולומברדיה. "ארבעה חודשים חיכיתי לזה. אז אני מת כבר להתחיל אבל כולם באים בטירוף. אני מאמין שאתמודד עם זה", אמר.

אלוף ישראל גיא שגיב יתחיל את המירוץ שלו כבר ביום חמישי בטור סיביו הרומני (23.7). הרוכב הישראלי הרביעי גיא ניב ישלים בשבועיים בקרובים מחנה גובה באנדורה לפני שיתחיל להתחרות בטור הצרפתי l’ain  במהלך אוגוסט.

באמצע אוגוסט צפויה להתקבל ההחלטה הסופית מי מהישראלים יבחר לסגל הטור דה פראנס היוקרתי מכולם ויעשה היסטוריה כרוכב הישראלי הראשון. הרוכבים הישראלים האחרים ישובצו לשני הגראנד טורים הנותרים -  הג׳ירו ד'איטליה והוואלטה אספניה.