$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
יורוליג 2023/2024
קבוצה מש’ נצ’ הפסד הפרש
1 ריאל מדריד 34 27 7 243
2 פנאתינייקוס 34 23 11 172
3 מונאקו 34 23 11 99
4 ברצלונה 34 22 12 120
5 אולימפיאקוס 34 22 12 117
6 פנרבחצ`ה 34 20 14 135
7 מכבי תל אביב 34 20 14 30
8 באסקוניה 34 18 16 -18
9 אנדולו אפס 34 17 17 16
10 וירטוס בולוניה 34 17 17 -78
11 פרטיזן בלגרד 34 16 18 -20
12 ארמאני מילאנו 34 15 19 14
13 ולנסיה 34 14 20 -96
14 ז`לגיריס קובנה 34 14 20 2
15 באיירן מינכן 34 13 21 -120
16 הכוכב האדום בלגרד 34 11 23 -52
17 וילרבאן 34 9 25 -213
18 אלבה ברלין 34 5 29 -353
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מה שמחכה למכבי: ההיכל המרשים של אנדולו

המתקן המפותח, הקהל הביתי ותרבות העידוד. שליחנו מדווח

עמרי מנהיים, שליח ערוץ הספורט לטורקיה
עמרי מנהיים, שליח ערוץ הספורט לטורקיה  20.11.18 - 13:31

כשם שאיסטנבול מחולקת לאירופה ואסיה, כך מחולק היכל סינאן ארדם, בו תשחק הערב (שלישי) מכבי תל אביב. חלק אחד של אנדולו אפס, חלק אחר שייך לגלאטסראיי. ״אני מכיר את החצי שלנו מצוין״, מסביר מחמט אמין-אלרמן, איש קשרי החוץ של אפס. ״את החצי של גלא אני לא מכיר, מעולם לא נכנסתי לשם״.

האוהדים הוותיקים זוכרים את אנדולו אפס (אפס פילזן בגלגולה הנוכחי) משחקת באבדי איפאקצ׳י, אחד האולמות הביתיים והחמים באירופה. אלא שבשנת 2010, היכל סינאן ארדם (שהוקם בשנת 1987) עבר שיפוץ נרחב בעלות כוללת של כ-50 מיליון דולר ושתי קבוצות של איסטנבול עברו לשחק בו. מאז היה לו הספק יפה: אליפות העולם בכדורסל, אליפות העולם בשחייה, פיינל פור היורוליג ואפילו טורניר מסבב ה-WTA.

מדובר באחד האולמות החדישים הגדולים באירופה, והוא גם מרגיש כזה: הקירות הלבנים והאפורים כולם ריקים, צבועים כחדשים, כשרק תמונות מעטות של נבחרות טורקיות מעטרות את חלקם. ההיסטוריה המפוארת של אפס וגלא, למען האמת, לא מדברת מתוך הקירות, ילד שהיה מגיע כאן לסיור לא היה יודע מי היה פטר נאומוסקי. לפחות על תקרת האולם, תלויה גופייתו של הכוכב המקדוני.

אבל למה שחדש יש גם יתרונות. חדר התקשורת בהיכל הוא עצום, בערך פי ארבעה בגודלו מזה שביד אליהו או בארנה בירושלים. חדר ה-VIP רחב ידיים, חדרי ההלבשה הם בסטנדרט הגבוה ביותר שאפשר, יש באולם מערכות פרסום חדשות, תשתית תקשורת חזקה וכן דרכי הגישה לאצטדיון הן ״הנוחות ביותר באיסטנבול״, על פי איש קשרי החוץ של הקבוצה, שכן מדובר באחת הערים הפקוקות ביותר באירופה. ההיכל קרוב לשדה התעופה וכן קרוב לתחנות מטרו, שמאפשרות הגעה נוחה עבור האוהדים.

מבחינת גודל, מדובר באולם הכדורסל השלישי בגודלו בכל אירופה: הוא מכיל 16,000 מושבים במשחקי כדורסל, אך בהופעות תכולתו גדלה עד ל-22,500 מקומות ישיבה, כשגם משחקי טניס נערכו בו בעבר.

אוהדי אפס אנדולו, אגב, הם עוף שונה בין אוהדי הספורט באיסטנבול. רוב אוהדי פנרבחצ׳ה, בשיקטאש וגלאטסראיי מגיעים בדרך כלל מהכדורגל, ואפס אנדולו, שנוסדה כאפס פילזן, נועדה כדי להיות ״מועדון שייצר תרבות כדורסל בלבד״. בשל כך, רוב אוהדי הקבוצה הם חובבי כדורסל בלבד, אם כי, מספרים בקבוצה, שישנם אוהדים מעטים שמעדיפים לדוגמה את פנר בכדורגל, אך בחרו באפס בכדורסל.

השם של הקבוצה, אגב, שונה ב-2010 בשל החוק בטורקיה, שקבע כי לקבוצות ספורט לא יותר לפרסם בשמן מוצרי עישון או אלכוהול, לכן שם המותג של הבירה ״פילזן״ נגרע משם המועדון.

ומי הוא סינאן ארדם? טוב ששאלתם. הוא בכלל היה שחקן כדורעף מקצועני, אבל את שמו בטורקיה עשה כשכיהן כראש הוועד האולימפי של המדינה במשך שנים רבות. החזון הגדול שלו היה להביא את המשחקים האולימפיים לאיסטנבול, אך הוא לא הצליח לעשות זאת.