$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
בית עליון 2023/24
6 מכבי תל אביב 21 5 15 701:621 11
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"סבתא עדיין באוקראינה, נתקענו בפולין"

כדורידן העבר ולדי קופמן טס לחלץ את משפחתו. כל הפרטים בפנים

ארד ירושלמי
ארד ירושלמי  07.03.22 - 23:12

תגיות: ולדי קופמן

עיקר תשומת הלב של חובבי הספורט בישראל בכל הנוגע למלחמה באוקראינה הופנתה לכיוונו של מנור סולומון, שחקן הכדורגל הנפלא של נבחרת ישראל ושחטאר דונייצק, ששהה בקייב בזמן הפלישה הרוסית. אולם, סיפור חדש צץ לו כעת, שבוע וחצי מאז שהמלחמה החלה - סיפורו של שחקן הכדוריד הישראלי לשעבר ולדי קופמן.

קופמן, מרכז נבחרת ישראל בעבר שזכה בתארים עם מכבי ראשון לציון ופרש בשנה שעברה, נמצא כעת בפולין עם חלק מבני משפחתו, אותם הוא נסע לחלץ מהעיר זאפורוז'יה האוקראינית. הם כרגע ממתינים למשרד הפנים על מנת לעלות על טיסה בחזרה לישראל, אך קיימת בעיה נוספת - סבתא שלו עדיין נמצאת בזאפורוז'יה שכן היא על כיסא גלגלים ובעיקר מקובעת למיטה.

"סבתא שלי נכה כבר שלוש שנים", הוא סיפר לערוץ הספורט. "ביום שישי אחרי שהרוסים כבשו את תחנת הכוח, שזה 40 ק"מ מהעיר שלי, אז בן דוד שלי החליט שהוא מבריח את הילדים עם אישתו, כי אמרו שהולכים לנעול את כל תחנות הרכבת והאוטובוסים ביציאה מהעיר".

"הוא לא רצה לצאת כי הם פטריוטים ונלחמים בכל הכוח, וגם הוא צריך להשגיח על סבתא שלי. הוא שם את אישתו והבנות שלו על רכבת לכיוון לבוב, כדי להגיע לגבול עם פולין. אני ואח שלי תפסנו טיסה לקרקוב, הגענו לשם ביום ראשון והן היו בדרך ברכבת".

"הן הגיעו לעיירה קטנה באוקראינה בשם ויניציה ואמרו להן שעוד מעט תגיע עוד רכבת. שום רכבת לא הגיעה, הן הלכו שם לאיזו כנסייה שנתנו להן שם מחסה. בבוקר הגיע אוטובוס ללבוב, ובדרך עוד הפעם הורידו אותן והן נתקעו באמצע הדרך. אנחנו היינו בדרך לגבול מהצד הפולני, והיינו צריכים להסתובב כי הן אמרו שהן לא מגיעות. הן העבירו שם עוד לילה, אחר כך אמרו להן שהן נוסעות לסלובקיה כי הגבול הפולני עמוס מאוד. באנו גם לצאת לכיוון סלובקיה אבל הן אמרו לנו לא כי לא ידוע עדיין מה קורה. יצאנו, ובדרך הן אמרו שיש בעיות וגם לשם הן לא מגיעות".

קופמן המשיך: "בסוף הן עברו את הגבול ותפסו רכבת לקרקוב, ונפגשנו אחרי שאני ואח שלי נסענו וחזרנו ונסענו וחזרנו. אגב, שעה וחצי אחרי שהן יצאו מוויניציה, התחילו להפציץ שם מהאוויר, כמעט השטיחו את העיירה".

כאמור, שחקן הכדוריד לשעבר עדיין בבעיה בניסיון להשיג אישורים לחזור לישראל עם כל מי שחולץ, בזמן שקיימת דאגה נוספת: "סבתא שלי עדיין שם, מקובעת למיטה, בתקווה שלא יהיה כלום. בן דוד שלי אמר שמטוסים החלו לטוס מעל זאפורוז'יה, ואם זה נכון אז זה אומר שכנראה עוד מעט יתחילו הפצצות שם. בינתיים אנחנו רוצים להגיע לארץ וזה קצת בירוקרטיה. אנחנו מחכים למשרד הפנים, עד אז לא מזמינים כרטיסים".