$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"ראיתי את אספה שותה כוס וודקה או שתיים"

עדותו של עומר לקאו במשפטו של שחקן אשדוד: "הוא היה בהלם, נשמע מפוחד ובלחץ"

גיל לוין
גיל לוין  01.04.19 - 10:46

תגיות: יצחק אספה

שחקנה של מ.ס אשדוד, יצחק אספה, שהיה מעורב בתאונת הפגע וברח בה נהרג רוכב האופניים ארי נשר ז"ל, ימשיך היום במשפט. כזכור, במהלך החודש הקרוב יוזמנו עדים שונים למסור את גרסתם לאירוע במשפטו של השחקן.

לאחר שהעידו שניים מהשוטרים שהיו שותפים למעצרו של השחקן ולתחקור הראשוני ושני נהגי מוניות שהיו עדים לזירת התאונה, הבוקר (שני) הגיע גם עומר לקאו, שחקנה של ק"ש למסור את עדותו מהאירוע.

"אני ויצחק חברים טובים. לא יצא לנו לדבר אחרי התאונה", אמר לקאו בעדותו. "בערב התאונה נפגשנו במועדון הלייטהאוס בת"א, חגגנו יום הולדת לחבר, בערך שמונה אנשים. ראיתי את יצחק שותה כוס או שתיים של וודקה. בערך בשעה שלוש או ארבע בבוקר תכננו ללכת למסיבה אחרת, אני וחבר נסענו ברכב אחד, יצחק ברכב אחר, ובמהלך הנסיעה ראינו שני אנשים על הריצפה והרבה אנשים מתקהלים מסביבם".

"יצחק התקשר אלינו שלוש או ארבע פעמים, בשיחה הראשונה אמר שהוא חשב שיש לו פנצ'ר, בשיחה השנייה והשלישית הוא זירז אותנו להגיע ונשמע בלחץ ומפוחד. הגענו וראינו את הרכב של יצחק, ראינו את הפגיעות במראה ובפנס, בדקנו מה קרה עם הרכב והחבר (אור דסה) הזמין גרר. כשחיכינו לגרר שאלנו את יצחק מה קרה ואיך, רוב הזמן הוא היה בהלם, לא זכר ואמר שהוא לא יודע במה פגע. אמרנו לו איך אתה לא זוכר? יש לך פגיעה כל כך גדולה, אבל הוא נשאר בעמדתו".

"אחרי שחיכינו לגרר חלק מהחברים המשיכו למסיבה ואני ועוד כמה חברים החלטנו להישאר עם יצחק ולחזור לאזור של התאונה לראות מה קרה שם. הגענו למקום, הוא היה בטוח שנכנס בתמרור אבל לא היה שם כלום. המשכנו עד שהגענו לצומת התאונה, היו שם חלקים של הרכב והרבה משטרות. אני חשבתי שיכול להיות שזה הוא, שזה מתאים לרכב. חשבתי שזאת התאונה שהוא היה מעורב בה אבל לא אמרתי כלום, לא רציתי סתם להאשים אותו".

"בזמן שחיכינו לגרר, שוטר הגיע ושאל אותנו שאלות על הרכב, יצחק הסביר לו שהוא חושב שנתקע בעמוד או שנכנסו בו בחנייה. אחר כך הגיעה עוד משטרה ועצרו את שנינו, אבל הפעם היחידה שראיתי אותו שותה, זה היה בתוך המועדון" סיים לקאו.

עו"ד כפיר דור, המייצג את אספה, חקר את לקאו. במהלך המשפט עו"ד דור ניסה לערער את אמינות עדותו של לקאו מספר פעמים. תחילה הזכיר את החקירה הראשונית של לקאו, בה שיקר לגבי רמת מעורבותו באותו ערב התאונה ושהייתו עם אספה: "פחדתי להסתבך", סיפר לקאו.

עוד הוסיף דור ועימת את לקאו עם העובדה שעל פי דוח הפעולה של השוטר בליל התאונה, נכתב כי נלקחה מלקאו קופסת סיגריות במהלך מעצרו, בעוד הוא טוען שאינו מעשן. לקאו בתגובה התעקש ואמר: "לא לקחו ממני קופסת סיגריות, אני לא מעשן".

בנוסף, עו"ד דור הזכיר כי במהלך חקירתו הציגו בפניו את סרטון התאונה, במטרה לחקור האם אספה היה מודע לתאונה או לא. לקאו סיפר: "שאלו אותי מה אני שומע בסרטון, עניתי פגיעה ומיד חריקת בלמים", משמע אספה ידע שפגע במשהו, עצר ומיד המשיך.

דור טען כי לקאו שוכנע על ידי השוטרים שאספה ידע כי פגע במשהו וטען כי חריקת הבלמים כלל אינה שייכת לאספה, אלא לרכב אחר שנסע בכיוון המקביל. "השוטרים אמרו לי שיצחק ניסה לדפוק אותי. שיש לי חבר חרא. לא ידעתי למה הם התכוונו", חשף לקאו מרגעי העימות.

דור ביקש לצפות באותו הסרטון שוב, שעל פי עדותו של לקאו משלב העימות, טען כי שומעים פגיעה וחריקת בלמים. בסרטון לא שומעים פגיעה, לקאו הסכים עם דור ועם כך שעדותו לא מדויקת.

דור הזכיר ללקאו כי אספה סיפר לו שנעצמו לו העיניים: "הוא אמר לי את זה כשהיינו ברכב בדרך למקום התאונה", סיפר לקאו. עו"ד דור טוען מנגד שאספה לא אמר את הדברים הללו. דור הוסיף ושאל, האם לקאו ניסה להעיר את תשומת ליבו של אספה באותו הערב לכך שייתכן ועשה תאונה: "אני חושב שכן", דור הציג לו את עדויותיו מהחקירות, בהן השיב שלא.

כזכור, על פי כתב האישום השחקן בילה במועדון בנמל תל אביב, שם שתה אלכוהול ועבר למסיבה נוספת בדרום תל אביב. בדרכו למסיבה השנייה, נהג בשדרות רוקח בתל אביב בהיותו שיכור ובמהירות של כ-75 קמ"ש באזור בו המהירות המותרת היא 50 קמ"ש, כשבצומת רוקח / אבן גבירול, התנגש באופניים עליהם רכבו שני נערים, ביניהם נשר ז"ל.

כנגד אספה הוגש כתב אישום המייחס לו שתי עבירות הפקרה, עבירה של שיבוש הליכי משפט ועבירה של נהיגה בשכרות, וכן נהיגה במהירות שעולה על המהירות המותרת. חשוב לציין, שהשחקן לא יואשם בסעיף ההריגה, לאחר שהוכח ע"י דוח בוחן התנועה כי לא ניתן היה למנוע את התאונה.