$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

דרכי הגישה והאם הוא יוגדל? החידושים שמתוכננים באיצטדיון טרנר

7 שנים לפתיחת המגרש וייתכן שיהיו שינויים שישדרגו אותו משמעותית. שאלת ההגדלה ("בוחנים אפשרות להגדיל ל-20 או ל-24 אלף"), פתרון בעיית ההגעה לקהל החוץ ולמה זה עלול להתעכב, עלות שיפוץ הגג והחידושים שמתוכננים. ערוץ הספורט עם פרטים חדשים על החידושים בב"ש

אלון אמסלם
אלון אמסלם  21.09.22 - 16:35

שבע שנים בדיוק עברו מאז קם לתחייה איצטדיון טרנר. עבור הפועל ב"ש דאז, שכבר 40 שנה לא טעמה את טעם האליפות, זו הייתה מתנה שנוצלה עד תום. 964 ימים ניסו קבוצות ליגת העל לחזור מטרנר עם שלוש נקודות וכשלו בזו אחר זו, 51 משחקים רצופים בהם הקבוצה הדרומית נותרה בלתי מנוצחת. עד שהגיעה מכבי ת"א, אי שם במאי 2018, ושמה סוף לרצף המדהים.

שבע שנים מאוחר יותר, טרנר, כמו גם הפועל ב"ש, עבר מתיחת פנים. הוא אמנם כבר לא אותו מגרש ביתי שהיה בתחילת פעילותו, אבל הוא מזמין הרבה יותר עבור האוהדים. מסכי הענק הוחלפו, תשתיות הדשא סודרו ודשא סינטטי הותקן בשולי המגרש, כיסאות האיצטדיון שופצו ונצבעו, מתחם "פאן זון" חגיגי נפתח - וכמובן שהגג, זה שחטף כל כך הרבה ביקורות, שופץ לחלוטין בעלות אסטרונומית של כ-60 מיליון ש"ח (קירוי, איטום, התקנת מנואלות).

חושבים שבזה נגמרת העבודה? ובכן, התשובה היא לא. קברניטי האיצטדיון לא מסתפקים בכך ומתכננים שינויים נוספים באופק - ביניהם חידוש חדרי ההלבשה, שדרוג ההגברה, החלפת תאורת האיצטדיון לתאורת לד בדומה לזו שהותקנה בסמי עופר ומעל הכל שיפור דרכי הגישה לקבוצות החוץ.

כזכור, כמו גג האיצטדיון, כך גם דרכי הגישה ספגו ביקורות נוקבות בעבר. בניגוד למגרשים אחרים, בטרנר סללו דרך שמגיעה לחנייה שנמצאת כמעט בסמוך לאיצטדיון עצמו. כלומר, לאוהדים ניתנת האפשרות להחנות את הרכב קרוב למגרש וללכת מרחק קצר עד לכניסות. אלא שבגלל התקציב הדל, באותה דרך לא נסלל כביש והיא נותרה דרך עפר. ברוב ימות השנה זה לא מפריע לאף אחד, אבל בימי החורף הדרך הופכת בוצית ועל כן התלונות. הבעיה היא שכעת נבנית שכונה חדשה סמוך לשביל הגישה, ובטרנר יצטרכו לחפש פתרון חדש ונוח יותר לכל הצדדים.

בראייה לטווח ארוך, יש שדרוג אחד שקורץ למנהלי טרנר יותר מהכל: הגדלת האיצטדיון. הנושא עלה על השולחן לא פעם, והאפשרות אף נבדקה ונבחנה לעומק, אך עדיין לא הוחלט שזה יהיה הצעד הבא. על פי הבדיקה, ניתן להגדיל את טרנר ל-20 או 24 אלף מקומות בשלב הראשון - אך עדיין לא ברורה הדרך בה יתבצע שיפוץ מהסוג הזה ואיך ניתן להמשיך בפעילות המתקן במהלך השיפוצים. לצורך ההשוואה, כיום האיצטדיון מכיל 16,126 מקומות.

עם זאת, בב"ש שואלים את עצמם האם זה נכון להגדיל את טרנר. הרחבת היציעים אמנם תהיה מהלך מתבקש למשחקים אירופיים, לקרבות נגד הקבוצות הגדולות ולאירוח משחקים אטרקטיביים יותר של נבחרת ישראל - אבל בעונה בה הקבוצה לא תיאבק על אליפות והקהל יגיע פחות, עלולה להתקבל תחושה של קרחות ביציעים. אנשי טרנר, אגב, סומכים על האקוסטיקה ועל קרבת האוהדים למגרש וטוענים שגם בימים פחות עמוסים תתקבל תחושה של מגרש מלא.