$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בריון טכנולוגי: BMW מציגה את X6 החדש

דמוי הקופה הענק של ב.מ.וו מיישר קו עם משפחת ה-X ואוסף את כל הטכנולוגיות החדישות ביותר, המנועים החזקים והעיצוב המעודכן. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים  04.07.19 - 13:55

תגיות: ב מ וו

בתוך נבחרת הדגמים של ב.מ.וו שהתקיפה לאחרונה את כבישי ישראל, בלט בהעדרו אחד מהסממנים המרכזיים לתופעת הג'יפונים ורכבי הכביש שטח השנויים ביותר במחלוקת בעידן ה-SUV, ה-X6. הדגם הבכיר ביותר בסדרת ה-Sport activity coupe אחראי להשרצה של סדרת ג'יפונים קומפקטיים (כמו X2 לדוגמא) החל ב-2008 כשהוא עלה לכבישים בהשראת מכונית סדאן דמוית קופה, מרצדס CLS.  

עיצוב הוא חלק בלתי נפרד מכוח המשיכה שלו בעיני לקוחות פרמיום וכעת בדור השלישי שלו ב.מ.וו מנסה לרענן את הקו הכוחני עם טכנולוגיות אור-קוליות בפנים ובחוץ וכמובן עם רביעית מנועים חזקה. ב.מ.וו מכנה את ה-X6 החדש "מוביל עם כתפיים רחבות", אבל הכוונה אינה למוביל נוסעים ידידותי משום שמבנה התקרה כופה על היושבים מאחור להתפשר על גובה ראשים או מרחב הכתפיים בהשוואה ל-X5 או ל-X7 הקובנציונליים. כך או אחרת, ה-X6 החדש לא גדול בהרבה מקודמו עם צמיחה של סנטימטרים בודדים באורך וברוחב וגם הפרופורציות פחות או יותר זהות. השינויים העיקריים שבאים לידי ביטוי הם בחלקו האחורי שמאמץ את העיצוב של ה-X4 עם פנסים צרים יותר ותאורת LED מעודכנת ודפיוזר חדש שנותן לנו זווית אחורית קלה יותר לעיכול. בחזיתו כליות מוגדלות עם תאורה תוחמת אותה ניתן להפעיל או לכבות בלחיצת מתג, ובקומה התחתונה אפקט תלת ממדי לפגוש, יחידות דרך מחודשות ובדגמי ה-M מקבלים חישוקי ספורט מוגדלים עד 22 אינץ' וכמה נגיעות נוספות כמיטב המסורת. 

תא הנוסעים הוא תרומת X5 על כל הרבדים הטכנולוגיים שיש בו, וזה אומר שימוש בצגים גדולים כפולים 12.3 אינץ' בשלד הקונסולה הראשי ובלוח המחוונים הדיגיטלי. יש לו את המערכות המוכרות של בקרת ה-Idrive ולראשונה בדגם הזה התווסף גג פנורמי ע-נ-ק שגדול ב-83% אומרים ב.מ.וו ביחס לדור השני. ברשימת התוספות גם מערכת שמע של באוורס-אנד ווילקינס, ראיית לילה, תצוגה עלית, עיסוי במושבים החשמליים ועוד הרבה.   

סגל המנועים של ה-X6 מתחיל עם 2 מנועי טורבו בנזין וצמד מנועי טורבו דיזל. פה אנחנו פוגשים מנוע ששה צילינדרים בגרסת ה-40i המפיק 340 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות. מעליו, מנוע ה-M50i המחלץ משמונה צילינדרים תפוקה מרבית של 530 כ"ס ו-76 קג"מ החל ב-1,500 סל"ד. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות. שני המנועים מחוברים אל תיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות והנעה כפולה (X-דרייב). דגמי הדיזל מפיקים 265 כ"ס ו-400 כ"ס.

ב.מ.וו מסרה ב-10 שנים קרוב ל-450 אלף יחידות של ה-X6. בישראל היקף מכירותיו נאמד בין 150-170 יחידות בשנה (מחירים בטווח שבין 590 אלף שקלים ל-1.1 מיליון שקלים). המחירים בארה"ב יחלו ב-110 אלף דולר עבור הדור השלישי, אותו, לפי היבואנית לישראל דלק מוטורס נראה בישראל בתחילת שנת 2020.