$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

שיא הפאר החשמלי: מרצדס EQS קונספט החדשה

איך תראה בעתיד מרצדס S קלאס חשמלית לגמרי? דיימלר חושפים בפרנקפורט את התשובה

ניר בן טובים  10.09.19 - 14:48

תגיות: מרצדס

מרצדס חשפה היום (שלישי) במסגרת פתיחת ימי העתונות בתערוכת פרנקפורט את הפרשנות שלה למרצדס S קלאס חשמלית, ה-Vision EQS. מכונית הראווה של דיימלר נחתה בתערוכה עם תיאורים מרחיקי לכת על עיצוב הרמוני, אסתטיקה, דינמיות, אורגניות, עוצמה וכל מונח שנגזר מכלי רכב שעתידים להשפיע על תעשיית הרכב בשנים הבאות בקבוצת הסאלון-פאר החשמלית.

אבל מעל הכול ומבעד לאמירות המפוצצות של הוגי מכונית הקונספט, זו הצהרת כוונות של מרצדס שהיא נערכת להרחיב הדרגתית את השמיכה החשמלית עבור כלי הרכב של המותג אחרי הקרוסאובר EQC. ה-EQS היא מפגן טכנולוגי שופע עוצמה ומערכות מתוחכמות, עיצוב ייחודי וחוויה אור-קולית שאולי מהצד נראים לנו כמו משהו שלא ממש מחייב נהג מאחורי גלגל ההגה, אבל זו בהחלט פלטפורמה שמיועדת גם לאנשים שמחפשים ריגושים על האספלט, שכן הבקרה האוטונומית שלה מוגבלת לרמה 3.  

אבל לפני שניגע במערכת ההנעה, במרצדס נורא רוצים לפרק כל בדל אפשרי אודות העיצוב החיצוני. אז ראשית כל קשה להתעלם מחגיגית ה-LEDים בשבכה הקדמית - מעל 940 נורות מעטרות את האזור הזה על 188 לוחות אלקטרונים ומסביב למרכב קורת תאורה גרומה שמקיפה את כל המבנה ומעניקה, לדברי המעצבים קונטרסט מודגש המשווה לרכב תחושה "מרחפת" בעמידה. בחלק האחורי גם לא חסכו ב-LEDים ושם תמצאו 229 כוכבי מרצדס קטנים בוהקים בעלטה.   

תא הנוסעים לשם שינוי לא נראה לגמרי כמו מכונית ראווה חסרת שימוש והוא כולל - מלבד חוטי LED שמקיפים את המושבים והדיפונים, גם מערכת מרכזית עם MBUX, הפרדה בין נהג לנוסע על ידי שימוש בצג דיגיטלי גולש ביניהם, גלגל הגה בעיצוב של מטוסים ועוד. מאחורי היושבים בשורה הראשונה עוד 2 מושבים מאחור, כלומר סידור של 2+2 (מרכב דמוי קופה).

הכוח של ה-EQS לא פחות מרתיע מהעיצוב המרהיב שלה; מרצדס התקינו בקרביים זוג מנועים חשמליים, אחד על כל סרן המפיקים יחדיו הספק מרבי של 470 כ"ס וכמעט 78 קג"מ מאפס סל"ד. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות והטווח על סוללת הליתיום איון נאמד בסביבות ה-700 קילומטרים בין טעינות.  

מרצדס היו בין הראשונים לשדך בין עולמות הפרמיום למערכות חשמל נטענות בדרכים, והניסיון שהם צברו רומזים שהמכונית הזו אכן תהיה הבאה בהתכנות החשמלית. כל הפיתוחים החשמליים נמצאים כעת בהאצה ובמרצדס ערים לתחרות מבית ומחוצה לו, ועל כן זוממים להפוך את ה-EQS למכונית סדרתית בהקדם האפשרי.