$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יונדאי איוניק 6 - זרם חשמלי חדש

כל מה שצריך לדעת על המכונית החדשה שתהיה התשובה לטסלה, ותגיע גם אלינו

בועז קורפל
בועז קורפל  14.07.22 - 14:01
(צילום: באדיבות היצרן)
(צילום: באדיבות היצרן)

תגיות: ליגת העל

”רצינו לשנות את הכיוון ולהציג משהו אחר, חדש, שונה ולא רגיל בהשוואה למה שרואים היום ברוב המקרים בכבישי העולם, כלומר דגמי SUV ולבטא את היצירתיות והחדשנות במכונית סדאן”, כך אמרו בכירי יונדאי אתמול, במעמד החשיפה הרשמית של המכונית החדשה שלהם שתסתער על שווקי העולם כבר בסוף השנה, ותגיע גם אלינו כתשובה לטסלה ואולי אף לחלק ממכוניות היוקרה. בזכות עיצוב מיוחד, טכנולוגיה חדשה, איכות גימור גבוהה וחומרים ממוחזרים, בטיחות רחבה ומעל לכל אלה שני דברים חשובים ביותר: טווח נסיעה גדול וחוויית נסיעה עתידנית.

הנבואה
זה היה השם של דגם הקונספט של האיוניק 6, והיו שהאמינו כי יונדאי יחזרו על התרגיל המבריק שהיה באיוניק 5 כאשר דגם הקונספט והדגם הסדרתי כמעט זהים לחלוטין, אבל לא הפעם. למען האמת, זה לא כל כך נורא למרות שדגם הפרוטוטייפ נראה מצוין ועתידני לא פחות לרבות פאנלים סולאריים על הגג שלא יהיו במכונית הסדרתית כי יונדאי הצליחו לסחוט ממארז הסוללות 640 ק”מ שני נסיעה בין הטעינות בתנאים מסוימים ולכן התוספת הקטנטונת של האנרגיה משטח הפאנלים הסולאריים בגג הפכה למיותרת. ועדיין יש כמה דברים שהמכונית החדשה קיבלה בהשראת אותה “נבואה” וביונדאי התאמצו למתוח את הגבולות עד לקצה, תרתי משמע.

המכונית בעלת ארבע הדלתות תציע גרסאות שונות עם מנוע אחד אחורי או שני מנועים וגם שתי גרסאות שונות של סוללות, כאשר הבסיסי יהיה בקיבוליות של 55 kWh והמארז הגדול יהיה בשיעור 77.4 kWh כאשר טווח הנסיעה הבסיסי יהיה 300 מייל, שהם 480 ק”מ בין הטעינות והטווח הארוך יהיה 400 מייל שהם 640 ק”מ בין הטעינות בתנאים מסוימים לפני פרסום נתוני EPA רשמיים. המכונית החדשה בנויה על אותה הפלטפורמה של האיוניק 5 המוכרת וגם הספקי המנועים יהיו זהים לאחות הקופסתית. הנתונים הטכניים אמנם לא נחשפו, אבל אם נתבסס על הנתונים הידועים של המנועים באיוניק 5 הרי שמדובר במנוע אחורי בהספק 168 כוחות סוס והנעה כפולה בהספק משותף של 321 כוחות סוס. 

עיצוב חיצוני ופנימי
האיוניק 6 היא מכונית הסדאן השלישית במגוון של יונדאי אחרי הסונאטה והאלנטרה, אבל אם השתיים הראשונות מזוהות באופן מובהק עם המשפחה והעיצוב של יונדאי, הרי שהאיוניק 6 מביאה משהו אחר בשפת עיצוב חדשה שאי אפשר להיות אדישים כלפיה והנוכחות של המכונית מרשימה ביותר ולוקחת את מי שמביט בה קדימה בזמן לעידן חדש של עיצוב מכוניות מודרניות. יצרניות רכב רבות שעוברות לייצר מכוניות חשמליות מקבלות הזדמנות לרענן את התדמית ולא כולן עושות זאת, אבל ביונדאי ובקיה הולכים על זה בכל הכוח והאיוניק 6 היא דוגמה מצוינת שבאה לידי ביטוי בעיקר בזנב המכונית עם שני הספוילרים וחתימת התאורה המיוחדת.

העיצוב הפנימי של המכונית מתכתב עם העיצוב החיצוני וממשיך את החוויה של העתידנות. אכן, יש מידה מסוימת של קנבליזציה בין האיוניקיות 5-6 עם מסכים, מתגים וכו, אבל מאחר ומדובר בסדאן חשמלית, מרחב המחייה הפנימי גדול מאוד ותפיסת העיצוב של מתכנני המכונית הביאה אותם למחשבה על פונקציות רבות לנהג פרט לנהיגה כמו מנוחה והירגעות וגם מרחה עבודה אישי (לא בזמן נסיעה כמובן).

משחק הגוונים והרעיונות החדשים יציב רף חדש בקטגוריה החשמלית ושינוי הגוונים בתוך המכונית בזמן הנסיעה שמבחין בין מהירויות גבוהות למהירויות רגילות איננו מסתפק רק בלוח התצוגה ולוח השעונים (12 אינץ’ כל אחד) אלא צובע את המכונית כולה מבפנים בגוונים אחרים, כך שהנהג עטוף כל הזמן באווירה המעודכנת ביחס לתפקוד ותפעול המכונית. בשלב החשיפה של המכונית לא נחשפו נתוני נפח תא המטען ומידות אחרות, אבל זה יגיע בקרוב.

המכונית החדשה תגיע לשווקים של יונדאי בעולם כבר בסוף השנה וכמובן שגם לישראל בכמה רמות גימור החל ברמת גימור בסיסית SE ומעליה רמת גימור SEL ובקצה העליון והיקר גרסת LIMITED המאובזרת. באותו אירוע הראו ביונדאי את האיוניק 7 שהוא דגם SUV גדול חדש שיוצג במהלך השנה והבטיחו עוד ועוד הפתעות בדרך להפיכת המותג כולו למותג חשמלי וללא פליטת מזהמים.