$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

שנת האופנוע

חברת מאיר יבואנית אופנועי הונדה לישראל מסכמת את 2022 ומכריזה על החידושים הגדולים לעתיד הקרוב

בועז קורפל
בועז קורפל  12.12.22 - 10:15

תגיות: הונדה

ימים ספורים לפני סיום השנה, מגיעים הסיכומים בתחום הרכב והתחבורה והשנה יש מקום גדול יותר לנתח שוק האופנועים והקטנועים או מה שמכונה בשוק הרכב “הפלח הדו גלגלי”. חברת מאיר יבואנית מותג הונדה ערכה מפגש לעיתונאים ובו היא סיכמה את השנה החולפת בשוק באופן כללי וגם את הנתח שלה שהתרחב בצורה משמעותית ל-19% מנתח השוק המקומי בזכות מגוון כלים מעניינים בקטגוריית האופנועים ולא פחות מכך, בפלח קטנועי מקסי סקוטר שם מככבים ה-XADV והפורזה.

נתון נוסף אודות השוק הוצג בפלח אופנועי האדוונצ’ר ושם הונדה אוחזת במקום הראשון לעומת ימאהה ו-KTM כאשר לרשות היצרן היפני עומדים כלים כמו אפריקה טווין עם למעלה מ-500 מסירות ב-2022 ולצידו CB500X שרכש כמות מכובדת של אוהדים השנה.

עולם פקוק
יותר ויותר ישראלים חווים מדי יום ביומו את עונש פקקי התנועה בכל הארץ. אם פעם הפקק היה העונש של תושבי גוש דן בעיקר וזה קרה בשעות העומס בבוקר ואחה”צ, הרי שבשנתיים האחרונות ובעיקר מאז הסרת כל מגבלות התנועה בתקופה הקורונה, הפכה ישראל כולה לפקק תנועה אחד גדול ובלתי צפוי בכל שעות היממה וזאת גם בתקופה בה כבישים רבים היו בשיפוצים בעיקר בשעות הלילה ובגוש דן נמשכות במרץ העבודות על הרכבות הקלות בכל שעות היממה ורחובות וכבישים שלמים נסגרו או שתוואי התנועה בהם השתנה והפך אותם לבלתי נסבלים. הסיפור הזה לא יסתיים ב-2023 וכנראה גם לא בשנה שלאחר מכן ולכן המעבר לכלים דו גלגליים הפך לאופציה הרבה יותר ריאלית לנהגים רבים שהמירו את ההמתנה הארוכה בפקקים האינסופיים ברכיבה מיעד ליעד וקיצור זמני הגעה באופן משמעותי.

קונים פה הכול!
הצמיחה בשוק הדו גלגלי עשויה להגיע לנתון שיא של 21,500 כלי רכיבה בשנת 2022 שהם גידול של 5% בקירוב בהשוואה לשנה שעברה שבעצמה הייתה שנת שיא עם יותר מ-20 אלף כלים כאשר שוק המכוניות סובל ממחסור קשה של דגמים בכל רוחב הגזרה. “ענף הדו גלגלי איננו שונה מהמכוניות וגם פסי הייצור של המפעלים בעולם סבלו מחוסר בשבבים, חומרי גלם, מכלולים שמיוצרים במפעלים של יצרני משנה ועוד” כך אמר אורן בננו מנהל מותג הונדה במסיבת העיתונאים. “יצרניות האופנועים צועדות בצעדי ענק לתחום החשמלי וכל מי שביקר בתערוכת האופנועים של מילנו בחודש נובמבר ראה זאת במו עיניו כאשר יצרנים רבים כבר נמצאים עמוק בתהליך ויצרנים ומותגים חדשים נכנסים לאירופה עם כלים חשמליים כשהם מנצלים את הטכנולוגיה הזאת על חשבון התקינה האירופאית המחמירה בהיבט זיהום אוויר ורעש סביבתי” אמר בננו כשהציג את מצב השוק הישראלי שמפולח לאופנועים, קטנועים וכלים חשמליים בעלי רישוי ישיר (לא קוואדרוסייקל או אופניים חשמליים וגם לא אופניים עם מנוע עזר).

האווירה הפיננסית הבטוחה בתחום ריביות על הלוואות ומימון מתחלפת ממש בימים אלה בכמה סימני שאלה כאשר הריבית במשק עולה ותנאי האשראי והמימון לרכישות כלי רכב ובהם האופנועים, נבחנת מחדש אצל כל יבואן שהעניק הלוואות ומימון בלי בעיות בכלל בשנים האחרונות. בהונדה מתכוונים להמשיך ולהשקיע עוד משאבים בפלח הדו גלגלי שנתפס בעיני החברה בעבר כענף קטן לצד עסקי המכונית והציוד הכבד כמו גם המשאיות והאוטובוסים של חברת מאיר, ולפיכך מבטיחים במאיר להעמיק את המיקוד בלקוחות ובפעילות סביב חוויית הרכישה ומעבר לכך, גם בפעילות אחרי הרכישה עם פעילות קהילתית לרוכבי כביש, שטח ואדוונצ’ר. בתחום הזה הצהירו כבר בהונדה כי הדגמים שיככבו כאן בשנה הבאה יהיו ההורנט החדש שמתחרה בימאהה MT07 והמחיר שלו יגיע ל-54,500 שקלים ויהיה מאוד תחרותי יחד עם הטראנסאלפ שיגיע בחודשים הראשונים של השנה ובקרוב יפורסם גם המחיר שלו. שני אלה לצד המשך ייבוא של דגמי סקוטר גדולים, אופנוע ספורט וגם אופנוע מוטוקרוס ננסי לילדים.

ניצני חשמל
במאיר הקימו מחלקה דו גלגלית חשמלית שנקראת MEV והם ישיקו דגם עירוני קטן של הונדה עם טווח של 40 ק”מ שנקרא EM1e כאשר מודל השימוש בקטנוע יהיה על בסיס רכישת הכלי כפלטפורמה ותפעולו באמצעות סוללות מתחלפות ונטענות שיאוחסנו להטענה ושימוש ציבורי בכוורות חשמליות שיפוזרו באזורים עירוניים עם נגישות לרוכבים בכל שעות היממה והתשלום יהיה לספקית האנרגיה והסוללות בכל החלפה שכזאת. הדגם הנ”ל הוא ראשון בשורה של דגמים עירוניים שמפותחים בהונדה ולצידם יגיעו גם כלים גדולים יותר שגם הם ישתמשו באנרגיה חשמלית. המותג NIU יקבל חנות קונספט חדישה משל עצמו בה יהיו גם אופניים חשמליים של היצרן ולא רק קטנועים עירוניים קלים וקטנים. הפוטנציאל בישראל גדול ונכון לכתיבת שורות אלה, רק 2% מהשוק המקומי פועל עם כלים חשמליים בעוד שבאירופה הנתונים מלמדים על 12% ומכאן שיש עוד אפשרויות לצמיחה נוספת.