$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ב.מוו R 1300 GS במכירה מוקדמת

בסוף החודש ינחת בישראל ה-R 1300 GS החדש אך המכירה המוקדמת כבר החלה ומחירו יחל ב-177,500 שקל

אביעד אברהמי, פול גז  02.01.24 - 18:52

אתר Fullgaz מדווח כי השבוע החלה דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, במכירה מוקדמת לדגם האדוונצ'ר-בוקסר האייקוני שחגג 40 שנה שהוצג לפני כ-4 חודשים. ה-R 1300 GS הוא אופנוע חדש לגמרי, טכנולוגית ומכאנית. ה-R 1300 GS זוכה לעיצוב חדש בו הפנס הקדמי כעת עגול ויחיד ופסי DRL אלכסוניים היוצרים את האות X. בב.מ.וו מציינים שהנדסת האנוש שופרה בדור זה כמו למשל אפשרויות שינוי גובה בכידון, מושב ורגליות.

מנוע 1,300 סמ"ק חדש מפיק 145 כ"ס וכולל מנגנון תזמון שסתומים משתנה (ShiftCam) ונתמך בכל מערכות האלקטרוניקה והבקרות המודרניות של ב.מ.וו. מערכת ניהול מנוע מגיעה כסטנדרט עם ארבעה מצבים: כביש, גשם, אקו ואנדורו. בישראל נפגוש גם בחבילת PRO המוסיפה עוד שלושה מצבים: דיינמיק, דיינמיק פרו ואנדורו פרו - אלו מאפשרים לכוון את בקרת האחיזה, בקרת הווילי, בלימת המנוע ותגובת המצערת. ישנה מערכת ABS להטיה עם אפשרות ביטול לגלגל האחורי. מערכת הבלימה משולבת, כלומר לחיצה על הידית בלימה מפעילה גם את הבלם האחורי, ולהיפך, לחיצה על הבלם האחורי מפעילה את הקדמי.

השלדה בתצורה של שני חלקים כבעבר - החלק המרכזי עשוי פלדה, אך זה האחורי עשוי כעת אלומיניום קל יותר. בולמי הטלהלבר מלפנים והפרהלבר מאחור עדכנים (EVO). מהלכי הגלגלים נותרו זהים (190.5 מ"מ מלפנים ו-200 מ"מ מאחור) וישנה אופציה לבחירה בין חישוקים יצוקים לכביש או חישוקי שפיצים לאלו שירדו אל השטח. מערכת המתלים החשמליים ESA מהדור האחרון, מכוונת אוט' את עומס הקפיץ בבולם האחורי והשיכוך, נקראת

כעת (DSA (Dynamic Suspension Adjustment והיא משנה את התגובות בהתאם למצב ניהול המנוע שבחרתם, ובנוסף ניתנת לכוונון נפרד דרך יחידת השליטה. ישנה אפשרות לבחור בבקרת גובה אופנוע אדפטיבית (הנמכת גובה בעמידה ברמזור למשל) ובולמים ספורטיביים קשיחים יותר המעלים את מהלך הגלגל ב-20 מ"מ שיתאימו גם לרוכבים בקונפיגורציית שטח.

לב.מ.וו רדאר קדמי המשמש להתרעת התקרבות מסוכנת ולבקרת השיוט האדפטיבית, כמו כן ישנה מערכת התרעת סטייה מנתיב. התרעות אלו וכן גם התרעת התקרבות עצמים מאחור והתרעת שטח מת מנוטרות על-ידי רדאר אחורי ומוצגות במראות הצד.

ל-R 1300 GS פנסי LED, כולל אורות אוטומטיים ליום וללילה, חימום ידיות הרוכב, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מפתח קרבה, ומסך תצוגה "6.5 במספר תצוגות ונתונים, המתממשק לטלפון הנייד ולמערכת התקשורת בקסדה ומציג ניווט לפי חיצים. יישומון הרוכב מאפשר קבלת נתוני מד נסועה, מועדי טיפולים, התרעות על תקלות, מצב טעינת סוללה, מצב הדלק במיכל וטווח רכיבה משוער שנותר. יש גם אפשרות ליצירת קשר עם גורמי חירום במקרה שמזוהה תאונה או נפילה, אך מערכת זו אינה פעילה בישראל. וכמו תמיד, ישנן אופציות מגוונות לתוספות וחבילות אבזור היישר מהיבואנית.

ב.מ.וו R 1300 GS - מחירון:
ב.מ.וו R 1300 GS פיור יעלה 177,500 שקל
ב.מ.וו R 1300 GS טרופי יעלה 179,500 שקל
ב.מ.וו R 1300 GS טריפל בלאק יעלה 179,500 שקל
ב.מ.וו R 1300 GS אנדורו יעלה 185,000 שקל