$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ענף הרכב הישראלי סוגר שנה עם ירידה במכירות רכב חדש

קרוב ל-268 אלף מכוניות חדשות עלו לכבישים, ירידה של 5% לעומת השנה הקודמת

ניר בן טובים  03.01.19 - 13:37
בונדד אילת (צילום: כפיר כשריאן)
בונדד אילת (צילום: כפיר כשריאן)

כבר במהלך החודשים הראשונים של שנת 2018 נזרעו סימני הנסיגה שיבשרו על ירידה נוספת במסירת מכוניות חדשות בישראל, וזאת לאחר שבשנה שלפני כן נרשם גם כן קיטון של 2%. ואכן, כפי שמדווח היום (חמישי) איגוד יבואני הרכב במהלך שנת 2018 עלו לכבישים רק 267,490 מכוניות חדשות - קיטון של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. חודש דצמבר, כהרגלו, היה מהחלשים ביותר בשנה במהלכו נמסרו בישראל רק 5,100 מכוניות, בערך רבע מכמות המכירות הממוצעת של 11 החודשים האחרים בשנה.

בסיכום שנת 2018 מסיימת יונדאי במקום הראשון עם גידול של 4% במסירות רכב חדש. במקום השני קיה עם נתון דומה לשנה הקודמת (מעל 35 אלף מסירות) ובמקום השלישי טויוטה עם ירידה של 13%. רביעית, סקודה - מותג הרכב האירופי הנמכר ביותר בארץ עם ירידה של 8% בין ינואר-דצמבר, ובמקום החמישי ניסאן עם צמיחה של 9%. בהמשך, סוזוקי שמתקשה לשחזר את נתוני העבר החיוביים עם ירידה של 20% במסירות, מאזדה מסיימת עם השנה עם גידול של 2% ומיצובישי גדלה ב-19%. מותג רנו רושם ירידה של 12%, סיאט גדלה ב-7%, שברולט קטנה ב-3%. מותג MG, ממשיך לגדול ורשם עליה של 100% במסירות רכב חדש.

שתי הצרפתיות הוותיקות, סיטרואן ו-פיג'ו מסרו כל אחת יותר מ-6,500 מכוניות חדשות, אולם הראשונה ירדה ב-13% ואילו האחרונה גדלה ב-2%. בהמשך הטבלה, הונדה ירדה בשיעור של כ-20%, פולקסווגן ב-17%, סובארו ב-14% ודאצ'יה ב-2%.  אלפא רומיאו ירדה גם היא ב-12%. בין הצניחות החדות ביותר, אופל צללה ב-29%, פיאט ב-37% ופורד ב-42%. אבארט ירדה ב-35%.

סגמנט מכוניות היוקרה גם הוא חווה השנה האטה חלקית במסירות, לפחות בצמרת; אאודי, ב.מ.וו ו-מרצדס ירדו ב-13%, ב-5% ו-4% בהתאמה. דווקא בדרג המרכזי, לקסוס ו-וולוו הצליחו לרשום גידול נאה; הנורדים צמחו ב-27% ו-לקסוס ב-23%. מותג jeep גדל ב-3%, מיני עם קיטון של 15%. אינפיניטי במומנטום חיובי בחודשים האחרונים וזו צמחה ב-35%. קאדילק לעומתה יורדת ב-12%. יגואר צמחה ב-44% ו-DS עם גידול בשיעור חד של 75%. לנד רובר צמחה ב-6%.  בקבוצת מכוניות הספורט, פורשה גדלה ב-36%, פרארי מסרה השנה 9 כלי רכב ו-אסטון מרטין 21, ירידה של 48% לעומת השנה הקודמת. 

על פי דוח איגוד יבואני הרכב, הרכב הנמכר ביותר בישראל הוא יונדאי איוניק - 10,180 יחידות בסיכום השנה היוצאת. במקום השני קיה ספורטאז' עם 10,048 מסירות ובמקום השלישי קיה פיקנטו עם 9,011 מסירות. המשפחתית הקונבציונלית (סדאן לא היברידית) הנמכרת ביותר בארץ בשנה האחרונה הייתה סקודה אוקטביה עם 6,634 מסירות ואחריה טויוטה קורולה, עם 5,812 מסירות. 

בקבוצת ה-SUV, קיה מדורגת במקום הראשון עם 19,321 רכבי כביש-שטח חדשים על הכביש. במקום השני מיצובישי עם 10,835 יחידות ובמקום השלישי טויוטה עם 8,738 יחידות.  

3 היבואניות המובילות בישראל: כלמוביל עם נתח של 19%, צ'מפיון מוטורס עם 14.5% ו-טלקאר עם 13.4%.

 

איך עוקבים אחרינו:

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/

טלגרם   https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/

אינסטגרם  https://www.instagram.com/sport5_car/

טוויטר https://twitter.com/car_world5