$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יונדאי מוסיפה את הטוסון למשפחת N עם 340 כוחות סוס

היצרן הקוריאני לא מאכזב את חובבי הקרוסאוברים החזקים ומשגר תגובה חזקה לקופרה אטקה ולקארוק RS

בועז קורפל
בועז קורפל  02.02.19 - 16:43
(אוטואקספס)
(אוטואקספס)

עוד לא הספקנו להתרגל למהלך הספורטיבי של יונדאי עם גרסאות ההאצ'בק והפאסטבק של ה-i30, שקיבלו את המיתוג N שמשמעותו עיצוב, אבזור ספורטיבי ובייחוד כוח מנוע, וכעת מגיעה הידיעה הבאה שמבשרת על הגעתו של טוסון שרירי לשכונה הספורטיבית החדשה. יונדאי באמת הולכת עם (כמעט) כל מה שיש לה בעניין הספורטיבי ועולמות הביצועים.

אם סורקים לרגע את מה מה שיונדאי מציעים, אז אפשר לראות את ההוכחה לכך בזכות קבוצת הראלי העולמית ומכוניות i20 WRC, כשלצידן נמכרות גם גרסאות R5 "עממיות" של ה-i20 הסופר חזקה. רוצים עוד קצת? בבקשה: גם i30 של אליפות הטורינג WTCR וגם יונדאי וולוסטר מרשימה תמצאו במחלקה הספורטיבית, אולם כאמור הנציגות החדשה והמרעננת היא בדמות הטוסון N החדש שלא יגיע למסלולי המירוצים אבל יתחרה במירוץ לא פחות חשוב על ליבם של הנהגים חובבי הביצועים שזקוקים גם לקורטוב של פונקציונאליות.

כעת הגזרה הקרוסאוברית החמה למכוניות עם 5 מקומות ישיבה איננה כה רחבה וגדולה, אבל ביונדאי לא מחכים שזה יקרה והם כבר שולחים לקרב את הטוסון N שיילחם בקופרה אטקה ובאח לבית סקודה שנקרא קארוק RS וגם בשאר בני משפחת פולקסוואגן בין אם הם ממותגים כאאודי או פולקסוואגן. לטוסון N יש את אותה משימה שקיבלה ה-i30N מול המקבילות מגרמניה.

התיאור של יונדאי מלהיב והתמונה שפורסמה לאחרונה מלהיבה לא פחות, אבל ביונדאי לא ישחררו את הטוסון הפראי החדש עכשיו ולא יקלקלו לעצמם את החגיגה של מתיחת הפנים האחרונה לטוסון הנוכחי. המכונית השרירית עשויה להגיע רק בעוד שנתיים עת יוצג הדור הבא המלא של הטוסון, ואז תגיע גם גרסת השרירם האתלטית שלו. קשה לקבל מידע מפורט מתוך חדרי המעצבים והמתכננים של הטוסון N אבל יש הדלפות והן לא נשמעות מופרכות.

מדובר על מכונית שתציע מנוע טרבו בנזין אם כי לא בטוח שהוא יהיה בנפח 2.0 לטרים כי ההספק שלו יהיה 340 כוחות סוס ועוצמת התאוצה שלו תביא את הקרוסאובר הזה מעמידה למאה קמ"ש בתוך 6 שניות. מהנדסי יונדאי כבר חושבים ומתכננים את המכוניות של העשור הבא ולכן תהיה שם גם פלטפורמה חדשה ולא זאת הקיימת כיום. גם תיבות ההילוכים ומערכת ההנעה תהיינה שונות מהמוכר בטוסון הנוכחי והביטוי "הנעה כפולה" נשמע יותר ויותר.
 
רגע לפני הטוסון, המשפחה תקבל את גרסת הסטנדרט ל-i20 שתציע קרוב לוודאי מנוע בהספק 250 כוחות סוס והיא תהיה גרסת הכניסה לעולם הספורט של יונדאי. המכונית תגיע ב-2020 וגם היא תתחרה בבנות תאגיד פולקסוואגן כשהעיקרית בהן היא הפולקסוואגן פולו GTI ואחיותיה לבית סיאט (קופרה איביזה) וסקודה (סקאלה RS).