גרסה חדשה ומחיר מופחת: פיג'ו 5008 מנוע 1.2 ל' בישראל

גרסת ה-1200 סמ"ק האנרגטית מצטרפת למנועי הדיזל והבנזין הקיימים במשפחת מוביל הנוסעים הצרפתי

ניר בן טובים  25.12.19 - 10:21
פיג'ו 5008 החדש בישראל
פיג'ו 5008 החדש בישראל

תגיות: פיג'ו

תחילת כתבה

בשורה חשובה מגיעה השבוע מיבואנית רכבי פיג'ו-סיטרואן בישראל קבוצת דוד לובינסקי עבור משפחת ה-5008: מוביל הנוסעים הצרפתי מרחיב את ההיצע עם גרסת 1200 סמ"ק וכן ישווק מעתה במחיר התחלתי של 175 אלף שקלים בלבד, כלומר הוזלה של כ-10 אלפים שקלים ביחס לדגם הכניסה הקודם (עם מנוע דיזל HDI לו 130 כ"ס וחבילת 'אקטיב').

מנוע ה-1.2 ל' טורבו הפופולרי ועטור השבחים של הקונצרן משרת היום את רוב שורותיו של הקונצרן הצרפתי, החל בדגמים הקומפקטיים ועד לקרוסאוברים המשפחתיים. יחידה זו מפיקה מ-3 בוכנות בהגדשת טורבו תפוקה מרבית של 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט של 23.5 קג"מ הזמינים החל ב-1,750 סל"ד, ירידה זניחה בעקומת המומנט בהשוואה לגרסת ה-1.6 ל' טורבו לה 180 כ"ס. השידוך הוא לתיבת הילוכים אוטומטית שמונה מהירויות תוצרת אייסין היפנית (פלנטרית) המאיצה ברכב ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות. צריכת הדלק הממוצעת היא  כ-20 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

 

גרסה זו משווקת במפרט 'אקטיב' ללא חוסרים ביחס לדגמי ה-5000 האחרים. היא מגיעה עם חישוקי 18 אינץ', מסך ראשי בגודל 8 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, שורה שניה עם שלושה מושבים נפרדים ועוגני איזופיקס (עם קיפול חכם לרצפה שטוחה), כניסות USB, ממשק בלוטות', לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 12.3 אינץ', חיישני חניה היקפיים, ריפודי בד מהודרים ושלל מערכות בטיחות מתקדמות: בקרת ערנות מפי הרדמות, בלימה אוטומטית, בקרת סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד.

במותג פיג'ו ישראל חותמים את שנת 2019 עם גידול במסירות רכב חדש; בין ינואר-נובמבר נרשמה עליה של 6% במסירות רכבי פיג'ו, מעל 4,300 מהם מז'אנר ה-SUV, מתוך היקף של קרוב ל-6,800 יחידות במהלך 11 החודשים האחרונים.  הרכב הנמכר ביותר של החברה הוא ה-3008 עם יותר מ-3,300 יחידות.  

שנת 2020 עתידה להיות מעניינת במיוחד עבור המותג בישראל נוכח החלפתן של שתי מכוניות אסטרטגיות - פיג'ו 208 וכן פיג'ו 2008, שתיהן תוכננו ברוחה של ה-3008 עם מגוון חידושים, כולל מערכות הינע חשמליות וכל מערכות הבטיחות של הקונצרן. טרם נקבע מועד השקה מדויק.