$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סקודה קאמיק החדש החל ב-125 אלף שקל

הג'יפון הקומפקטי של סקודה מושק בישראל עם שני מנועי בנזין טורבו ומספר רמות אבזור

ניר בן טובים  05.02.20 - 10:13

תגיות: סקודה

יבואנית רכבי סקודה לישראל קבוצת צ'מפיון מוטורס הציגה היום (רביעי) בארץ את סקודה קאמיק (Kamiq) החדש, אחיו הצעיר של סקודה קארוק ו-סקודה קודיאק. בסקודה העולמית מעריכים שהקרוסאובר יתן מענה הולם ליריביו ויהווה את אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של המותג האירופי נוכח הביקוש הנרחב לכלי רכב בקבוצה זו. מבחינת היבואנית המקומית, מדובר בתגבור מהותי לנבחרת הדגמים שהייתה חסרה עד עתה מתמודד בסגמנט B - הקטגוריה גדלה בשנים האחרונות בעשרות אחוזים.

קאמיק, שהוצג בתערוכת ז'נבה האחרונה הוא יורשו הרוחני של יטי, אבל בהתאם לרוח התקופה משלב עיצוב מודרני ורבוע עם הברגה על רצפה מודולארית כמו מרבית רכבי הקונצרן, ומשקף מידות קונבציונליות יחסית עם יתרון מסוים במושב האחורי; אורכו בין שני הקצוות הוא 4.24 מ', רוחבו כ-1.8 מ' ובסיס הגלגלים הוא 2.65 מ'. השורה השניה כוללת גם פתחי מיזוג ליושבים ומאחוריהם תא מטען בנפח של 363 ל' עם גלגל חלופי. 

רמות האבזור המסורתיות תהיינה מוכרות לבוגרי סקודה, כאשר החלוקה היא בין גרסת ה-'אמבישן' וגרסת ה-'סטייל' המפוארת יותר. בציוד התקני שלו תמצאו חישוקי 16 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת, חלונות אחוריים כהים, 4 שקעי USB-C מלפנים ומאחור, מראות צד בצבע הרכב מתקפלות חשמלית, צג ראשי 8 אינץ' עם עברית מלאה ותמיכה בשיקוף סלולרי של אפל ואנדרויד ופתרונות אחסון מגוונים בחלל הקדמי והאחורי. ברמה הבכירה מצויד קאמיק גם בלוח מחוונים וירטואלי 10.25 אינץ', פנסי FULL LED, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי 17 אינץ', איתותים דינמיים ובקרת כיול נהיגה עם 4 מצבים שונים.  

שני הדגמים מגיעים כמובן עם כל מערכות הבטיחות המקוריות: בלימה אוטומטית, סטיה מנתיב עם תיקון היגוי, פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד, ניטור מרחק מעצמים בחזית הרכב, בקרת שיוט אדפטיבית ו-9 כריות אוויר. 

באגף ההנעה, קאמיק מצויד במנוע 1.0 ל' טורבו וכן מנוע 1.5 ל' טורבו. לראשון הספק מרבי של 115 כ"ס ו-20 קג"מ מ-2000 סל"ד והאצה ל-100 קמ"ש ב-10 שניות. מעליו יחידה חזקה יותר המחלצת 150 כ"ס ו-25.4 קג"מ מ-1500 סל"ד וזמן האצה ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות. שני המנועים מחוברים לתיבת הילוכים DSG שבע מהירויות על בסיס הנעה קדמית וצריכת דלק ממוצעת (יצרן) של כ-18 ק"מ לליטר. 

המחירים בישראל:

גרסת אמבישן 1.0 ל' ב-125 אלף שקלים

גרסת סטייל 1.0 ל' ב-135 אלף שקלים

גרסת אמבישן 1.5 ל' ב-131 אלף שקלים

גרסת סטייל 1.5 ל' ב-141 אלף שקלים.