$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ניסאן לא נעלמת לשום מקום

למרות שמועות על פרידה מרנו, ירידה במכירות, משבר קורונה ואתגרי רגולציה

בועז קורפל
בועז קורפל  31.05.20 - 07:15

תגיות: ניסאן

 
"אנחנו ממוקדים ומחוייבים לספק ללקוחות שלנו בכל העולם מכוניות מלהיבות" אמרו אנשי ניסאן אחרי הכנס החשוב שערכו ראשי "ברית היצרנים" שהם רנו, ניסאן ומיצובישי. לאחר הכנס, הם שחררו לרשת האינטרנט את סרטון הוידאו שמציג את מגוון המכוניות העתידי של ניסאן עד שנת 2023, והכותרת שם העניקו לסרטון שעלה לרשת Youtube נקרא A to Z ויש לזה משמעות כי הוא נחתם בהצגת הבכורה של הניסאן Z החדשה שהמשך נוכחותה בליין המכוניות של היצרן היפני בכלל, היה נתון בספק אך כעת אפשר לומר כי חובבי הדגם הספורטיבי יכולים לשחרר אנחת רווחה למרות שלא ברור עדיין איזו יחידת כוח תהיה למכונית החדשה ומה תהיינה התכונות החזקות שלה.
 
ניסאן Z איננה המכונית שתושיע את ניסאן ותעלה אותה על דרך חדשה. היצרן היפני שנרכש על ידי רנו הצרפתית (ע"ע ממשלת צרפת) ראה את הבעיות שלו בשוק הרכב העולמי עוד בנובמבר 2019, והתפרצות וירוס קורונה רק החמירה את המצב בסין ואח"כ בשאר העולם והתמונה העגומה חייבה את כל היצרנים החברים בברית לטקס עיצות ולצאת לדרך חדשה שיהיו בצידה צעדים כואבים של סגירת מפעלים במקומות בהם הייצור יקר והמכירות לא מתרוממות ליעדים הרצויים.


 
חלוקה עולמית

ניתוח הנתונים של ניסאן העולמית בתקופת הקורונה לרבות סין בתחילת השנה, מראה כי המכירות בסין ובארה"ב צנחו והביקוש למכוניות עם מנועי דיזל ירד כמעט לאפס. לפי מסמך הבנות חדש שפורסם אחרי הפגישה הנ"ל בין רנו וניסאן, נקבע כי רנו תוביל את המהלכים באירופה, רוסיה, דרום אמריקה וצפון אפריקה ואילו ניסאן תוביל את המהלכים בסין, יפן וצפון אמריקה. למרות זאת יש לזכור כי לניסאן יש מפעל גדול בסנדרלנד שבבריטניה (קו הייצור של הניסאן ג'וק) אבל הוא ככל הנראה לא נמצא בסכנה וישרוד את המצב וימשיך לתפקד גם בזכות סגירה של אחד ממפעלי רנו בברצלונה ודגמי קפצ'ור וקדג'אר שמיוצרים בספרד יעברו להיות מיוצרים באנגליה כי הפלטפורמה של המכוניות המיוצרות שם מתוצרת ניסאן זהה לזו של שתי המכוניות של רנו.

למרות האופטימיות והכוחות המחודשים, מדברים בניסאן על צמצום מידי של 10% בפעילות ועל פיטורים של 12,500 עובדים במפעלים בעולם כחלק מתכנית הבראה והישרדות לנוכח המצב בעולם. המכירות של ניסאן צנחו לשפל ואירופה לא היחידה שתסבול מכך כי ניסאן מתכוונת לסגור את המפעלים שלה גם באינדונזיה. לעומת זאת, המפעלים באנגליה שמעסיקים 6,000 עובדים, מתחילים לחזור בימים אלה לפעילות אבל בריטניה שספגה מכה קשה של תחלואה, משחררת את החבל לאט לאט ורק ב-8 ביוני אפשר יהיה לעבור לשלב הבא של ההקלות למשק האנגלי ולהעלות הילוך במפעלי ניסאן.