$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לראשונה, מזראטי היברידית

המותג האיטלקי חושף את הספורט-סדאן גיבלי עם מנוע היברידי קל לשיפור הביצועים וצריכת הדלק. בישראל עוד השנה

ניר בן טובים  19.07.20 - 08:25

תגיות: מזראטי

המזראטי ההיברידית הראשונה בהסטוריה, גיבלי סדאן, היא גם המזראטי הראשונה בתולדות המותג האיטלקי עם מנוע 4 צילינדרים צנוע. אכן נקודת מפנה ב-100 השנים שחלפו מאז הוקמה, אבל האם זה בהכרח גובה ממנה מחיר ברמת הביצועים? מפילוח המספרים הרשמיים שלה, נדמה כי היא שומרת על מורשתה התרבותית עם ביצוע איכותי בדיוק כמו הגרסאות החזקות של הסדרה; בזכות שיתוף פעולה עם חברת 'בוש' שתרמה את המכללים האלקטרוניים, הגיבלי סדאן ההיברידית מבוססת הנעה אחורית, מחלצת 330 כ"ס, מעל 46 קג"מ ומאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.7 ש' ועד 255 קמ"ש בסיועה של תיבת 8 מהירויות אוטומטית. כלומר, היא חסרה רק 20 כ"ס לעומת דגם ה-V6, אך מגיבה מהר ממנה בתחום הנמוך של רצועת הכוח (איפה שחשוב).

בניגוד אל הפרסומים המעורפלים בתחילת השנה, בחרו במודנה במנוע 2.0 ל' טורבו היברידי של אלפא רומיאו בטכנולוגיית MHEV, כלומר מערכת בערה מסורתית עם מצבר 48 וולט הידועה בענף כהיברידית "קלה". המשמעות היא שאין לה יכולת טעינה מהשקע וכל השדרוגים החשמליים שבה מוקדשים לזמינות כוח גבוהה יותר בטורים נמוכים והפחתה של צריכת הדלק בעת שיוט בכביש המהיר. זו תהיה הסנונית הראשונה של מזראטי עם מנוע היברידי ובחברה אומרים "כי בעתיד תהיינה עוד הרבה מאוד מכוניות שיוסבו או יותאמו למערכות הינע חשמליות". בתוך כך, מהנדסי מזרטי יישמו טכנולוגיית ממברנות חדישה כדי לחקות את נהמות מנועי ה-V6, כך שהנהגים לא ירגישו שנגזלה מהם חדווה משמעותית מחווית הנהיגה במזראטי.   

היתרון המשמעותי של מערכת כזו טמון בפשטות שלה ובמשקל. במקום התקנה של סוללות כבדות שמעיבות על האיזון הדינמי של הרכב וכופות שינויים מבניים מרחיקי לכת, במזראטי לא רצו לקלקל את הגיבלי סדאן עם עודפי משקל מופרכים. לשם השוואה, דגם זה כבד יותר רק ב-70 קילוגרמים לעומת גרסת ה-V6 הקונבציונלית ומתייצב על פחות מ-1.9 טון. ערכים אלו מקנים לה ביצועים מצוינים, פליטת מזהמים נמוכה ב-20% מדגם ה-V6 וצריכת דלק ממוצעת של כ-9.6 ק"מ לליטר בנזין.  

מבחינה אסתטית, הדגם ההיברידי מאופיין בתמה "אקולוגית" יותר ופחות אגרסיבית; מעטה אפור חדש מבחוץ עם שתי שכבות צבע שלדברי מזראטי משקף אפקט חלק וזורם, קיט עם מוטיב כחול שזורם אל הקליפרים של מערכת הבלימה, קצת שינויים במבנה הפגושים בשני הקצוות, פנסים חדשים בזנב בהשראת מזראטי 3200GT ואלפיירי קונספט ועוד כמה סמלונים. שדרוגים ממוקדים בתא הנוסעים בדמות מערכת מדיה מלוטשת עם צג מוגדל ל-10.1 אינץ', תרכובות באיכות גבוהה יותר וממשקים מתקדמים מבעבר לתאימות למערכות הפעלה של אפל ואנדרויד.

 במזראטי מבטיחים שלא נטשו את מפלצות הבנזין הגדולות ועוד השנה ישיקו גרסת MC20 חדשה עם מערכת היברידית עוצמתית עם מנוע V6 כפול מגדשי טורבו. כמו כן, מבטיחים שמנועי ה-V8 שלהם יהיו כאן גם בעוד 20 שנה (נחיה בתקווה ונראה). בכל הנוגע לגיבלי ההיברידית, זו תעלה לייצור במפעל של מזראטי בטורינו בספטמבר במחירים שיחלו ב-70 אלף יורו. לישראל היא תגיע כאמור ברבעון האחרון של השנה הנוכחית.