לראשונה - פיג'ו 2008 חשמלי בישראל

דוד לובינסקי משיקה את הג'יפון הקומפקטי בגרסתו החשמלית עם טווח נסיעה של 320 קילומטרים. במקביל, דגם הדיזל משודרג במפרט 'פרמיום'

ניר בן טובים  16.08.20 - 11:24
(צילומים: רונן טופלברג)
(צילומים: רונן טופלברג)

תגיות: פיג'ו

תחילת כתבה

דוד לובינסקי, יבואנית מותגי פיג'ו-סיטרואן, MG ו-אופל בארץ, משלימה מהלך אסטרטגי בתוך פחות משבוע ומציבה בחזית שתי בשורות מהעידן החשמלי: בשבוע הקודם החלו לקבל הזמנות עבור 3008 הייבריד-פלאג אין שיושק בספטמבר, וכעת מצטרף אליו הג'יפון הקומפקטי 2008e המצויד במערכת הנעה חשמלית 100%.

ה-2008e הושק ביוני בשנה הקודמת, ויחד עם ה-208e מכוננים רגע היסטורי בתולדות היצרן - הנעה ידידותית לסביבה לקהל משפחתי (אם פוסלים את ה-106 'אלקטריק' הניסיוני מ-1993 שנמכר בפחות מ-3,600 יחידות בעשר שנים או את Ion הזערורי). שני הדגמים חולקים ביניהם את הרצפה המודולארית CMP, אולם ה-2008 מתהדר במרחבי פנים שימושיים יותר במיוחד בספסל האחורי; אורכו 4.7 מ', רוחבו 1.77 מ', גובהו 1.55 מ' ובסיס הגלגלים הוא 2.60 מ'. נפח תא המטען הוא 405 ל' ואינו מקריב ליטרים חשובים, שכן הסוללה מאוחסנת ברצפת המכונית. 

המערכת החשמלית של ה-2008e מפיקה הספק מרבי של 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ מאפס סל"ד. מעמידה, מאיץ הג'יפון החשמלי ל-100 קמ"ש ב-9.8 שניות ועד 150 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. טווח הנסיעה של הסוללה לה קיבולת של 50 ק' מספיק ל-320 קילומטרים עד התרוקנות, כאשר טעינה משקע ביתי בסיסי (כבל מוד 2) אורכת קרוב ל-23 שעות, מעמוד טעינה ביתי או ציבורי ייעודי כ-5 שעות, וברשת חיצונית מהירה (DC100) הסוללה מוזנת ל-80% תוך פרק זמן של 25 דקות.    

ה-2008e ישווק במפרט אחד - 'פרמיום', הבכיר ביותר במשפחה על בסיס ה-i cokpit המרשים. לנהג שליטה עם מערכות הפנים באמצעות 2 צגים עיקריים בקונסול הראשי ובלוח המחוונים עם פקדים מגלגל ההגה. מסביב שקעי USB, חיישני חניה אחוריים וקדמיים, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני גשם ותאורה, טעינה אלחוטית לנייד, מראות מתקפלות חשמלית, כניסה והנעה ללא מפתח, מושבי בד משולבי עור מהודרים, חלונות כהים, חבילת כרום, חישוקי 17 אינץ' ומערך מלא של מערכות הגנה אקטיביות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית עצירה והתחלת נסיעה בין 0-140 קמ"ש.

המחיר לפיג'ו 2008e בישראל עומד על 165 אלף שקלים. תמורת 6,000 שקלים נוספים ניתן לציידו בגג-פנורמי מלא. בחברה מציינים כי עלות תפעולו של הרכב נאמדת ב-1,905 שקלים ל-3 שנים או 90 אלף קילומטרים בהנחה שאין צורך בהחלפת בלמים. מסגרת האחריות היא ל-3 שנים (או 100 אלף ק"מ) עבור הרכב ו-8 שנים עבור הסוללה (או 160 אלף קילומטרים). 

 דיזל יוקרתי יותר

אל המשפחה הקונבציונלית של ה-2008 חובר גם דגם דיזל (HDI) ברמת אבזור 'פרמיום'. עד כה שווק דגם זה במפרט 'אקטיב' עבור לקוחות מוסדיים בעיקר. בחרטום שלו מנוע 1.5 ל' טורבו-דיזל 130 כ"ס ו-30.6 קג"מ הזמינים מ-1,750 סל"ד. בחיבור אל תיבת 8 מהירויות אוטומטית הוא מאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 9.3 שניות ועד מהירות מרבית של 193 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת לפי היצרן היא 26 ק"מ לליטר.

במפרט 'פרמיום' רכיבים דומים לגרסה החשמלית, זולת החיווי של הסוללה בלוח המחוונים. כמוהו מגיע עם סט מלא של מערכות בטיחות, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקים מוגדלים,  טעינה אלחוטית לסלולר וכדומה. המחיר ל-2008 HDI במפרט פרמיום הוא 139 אלף שקלים (גג פנורמי - תוספת של 6,000 שקלים בנפרד). לאחרונה החלה לשווק היבואנית גם את דגם ה-GT ליין (1.2 ל', 130 כ"ס) בעל המאפיינים הספורטיביים יותר תמורת 144 אלף שקלים כשזה כולל מראה תוקפני עם טפרי LED בפגושים, מושבי ספורט, מערכת מדיה משופרת ועוד.