$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סובארו לבורג חדשה הוצגה ביפן

מכונית הסטיישן הספורטיבית הוצגה בדור שני, אבל אל תחכו לה בישראל

ניר בן טובים  23.08.20 - 13:06

תגיות: סובארו

זוכרים את סובארו לבורג (Levorg)? מכונית הספורט-סטיישן הקומפקטית שהתברגה בין האימפרזה ל-B4 לגאסי עם כונס אוויר בהשראת ה-WRX? אם אתם לא יודעים במה מדובר אל תרגישו החמצה. סמלת, יבואנית המותג שיווקה את הלבורג בישראל למשך שנה וכמה חודשים בודדים החל באפריל 2016 והורידה אותה מהמדפים במהלך שנת 2017. מדוע? מסתבר שלמכור מכונית במידותיה של האימפרזה ובמחיר גבוה ב-40 אלף שקל ממנה עד שהעפיל ל-175 אלף שקלים, לא הצליחו לשכנע את הישראלים לנהור לאולם המכירות. ישראל אגב לא לבד; בשנה האחרונה של הדגם בצרפת מכרה סובארו 58 יחידות של הלבורג. לא אלף. פשוט 58.

הלבורג הקודמת הייתה מין הכלאה לא מגובשת על ברזלים של רצפת אימפרזה ולגאסי, אבל הדור השני שלה אמור להיות הרבה יותר מדויק ודינמי. כאן כבר מדובר ברכב המבוסס על הפלטפורמה המודרנית של סובארו ולפי התרשימים של רכב הראווה STI שהוצג בטוקיו 2019 הוא גם נראה מחובר יותר לצד הספורטיבי שלו.  לבורג 2021 גדולה מקודמתה כמעט בכל פרמטר וגם קלה ממנה בכמה קילוגרמים: האורך צמח ב-6.5 ס"מ ל-4.75 מ', בסיס הגלגלים הוגדל ב-2 סנטימטרים ל-2.67 מ' (קצת פחות ממשפחתית ממוצעת כמו טויוטה קורולה) ותא המטען, אולי הסיבה העיקרית לרכוש מכונית סטיישן תפח ב-40 ל' ל-561 ל'.

מתחת למכסה המנוע אין קפיצת ביצועים דרמטית. במקום 1.6 ל' טורבו 170 כ"ס, הלבורג 2 מעודכנת עם מנוע 1.8 ל' טורבו הזרקה-ישירה בהספק מרבי של 178 כ"ס ו-31 קג"מ. הכוח זורם לכל הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים רציפה מכוילת עם מספר הילוכים קבועים מראש ותפעול מנופים מגלגל ההגה. אין מידע על ביצועים, אבל היא צריכה להיות קצת יותר זריזה מקודמתה, שאת המיאוץ ל-100 קמ"ש השלימה בסביבות 9 שניות. 

השדרוג הגדול ביותר של הלבורג טמון בחלל הנוסעים. היא יורשת מכל דגמי סובארו 2021 את הטאבלט הראשי החדש ומחליפה חומרים ישנים מסביב בתרכובות לחיצות ופחות חלולות. מול הנהג מתנוסס כעת לוח מחוונים דיגיטלי מלא עם חיווי של כל הפקודות והפונקציות החיוניות, ועל גלגל ההגה שליטה על בקרות הבטיחות, השמע והתפריטים השונים. שאר העיצוב די דומה למה שתראו בעתיד ב-B4 ובאאוטבק החדשות עם תעלה ראשית רחבה מדופנת חומרים באיכות גבוהה יותר וריפודי עור.

טרם התקבלה תגובת היבואנית לישראל קבוצת סמלת.