$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יגואר E-פייס מתחבר לחשמל

הוצג הדגם החדש שישווק לראשונה גם עם מנוע 3 בוכנות וכן עם מנוע פלאג-אין הייבריד. בישראל בחודש מרץ 2021

ניר בן טובים  28.10.20 - 08:27

תגיות: יגואר

יגואר מתחילים לישר קו עם תקנות זיהום האוויר המחמירות ונפרדים בהדרגה ממנועים מזהמים, בראשם מנועי סולר ששירתו אותם נאמנה הרבה שנים ארוכות. היצרן הבריטי הציג אמש (שלישי) את המהדורה העדכנית ביותר של הקרוסאובר הקומפקטי E-פייס, יריבו של וולוו XC40 בין היתר, שלראשונה מאז הוצג ב-2017 יימכר עם חלופות סלחניות כלפי הסביבה: מנוע 1.5 ל' שלוש בוכנות דל זיהום אוויר וכן מנוע פלאג-אין הייבריד (נטען מהחשמל).

דגם הדיזל היחיד, הבסיסי, שיהיה בקרביים של ה-E פייס הוא ה-165 כ"ס (39 קג"מ). מעליו מנוע קצת יותר מתקדם עם סולר בעורקים ולזה 204 כ"ס, אך מחוסר ביקוש שני אלה לא יהיו זמינים בארץ. מי שחפץ בביצועים קצת יותר נמרצים וערבים לאוזן, ימצא את מבוקשו באגף הבנזין; יגואר ממשיכים עם מנוע ה-2.0 ל' טורבו בגרסאות שמתחילות ב-200 כ"ס, עבור אל 250 כ"ס וכלה ב-300 כ"ס בחיבור לתיבת 9-מהירויות אוטומטית על הנעה קדמית או כפולה בהתאם.

שני החידושים המרכזיים בהיצע הם מנוע ה-3 צילינדרים 1.5 ל' טורבו ומנוע הפלאג-אין PHEV. הראשון מייצר בגפו 160 כ"ס ומחובר להנעה קדמית. דגם הפלאג-אין מבוסס על אותו מנוע 1.5 ל' טורבו אך בהספק מתוגבר ל-200 כ"ס מחובר אל מנוע חשמלי 109 כ"ס בסרן האחורי וסוללת 15 קווטש. התפוקה המרבית של המערכת היא מעל 308 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות באמצעות תיבת 8 מהירויות אוטומטית. טווח הנסיעה המרבי על הסוללה הוא 55 קילומטרים עד התרוקנות וצריכת דלק ממוצעת של 50 ק"מ (בשקלול חשמל ובערה) על פי מדדי WLTP (תנאי נהיגה מחוץ למעבדות). לרכב גם מערכת ניתוק מצב 4X4 במצב שיוט כדי לצמצם את השימוש במשאבים.

 

מהצד העיצובי יגואר מחזקת את תמת ה"חתול" של ה-E פייס ומשווה לו מראה קרבי יותר וספורטיבי, במיוחד בקו הקדמי וגילוף הפנסים מלפנים ומאחור. בדומה לאח הגדול שלו, ה-F פייס הוא לובש את מוטיב ה-J המעודכן בתוך יחידות התאורה ומאמץ פגושים חדשים וקיט כרום בזנב. חלל הפנים מאופיין בהגדלה של מערכות המדיה וידידותיות משופרת וקצת שינויים ארגונומיים (ידית ההילוכים המקוצרת למשל). ממשק ה-PIVI פרו הוגדל ב-48% ביחס לקודמו ומתייצב על 11.4 אינץ' והרזולוציה שלו שודרגה פי שלוש ביחס לדגם שלפני מתיחת הפנים. עוד אומרים ביגואר כי החליטו להקל על חיי המשתמש באופן ניכר, וזאת על ידי פישוט הממשקים של המערכת הראשית. כ-90% מהפונקציות נגישות כעת על ידי מעבר בין 2 תפריטים בלבד, כך שברגע שמתיישבים מלפנים הכול מוצג וברור ואינו מחייב חפירה מייגעת בין האייקונים והמתגים. דגמים יקרים יותר מצוידים בלוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ'. עוד במסגרת החידושים מערכת ראיה היקפית 360 מעלות ומצלמת Clear sight מאחור עם הקרנה במראה הפנימית, מערכת סינון אוויר מתקדמת ושלל אמצעי בטיחות מתקדמים. 

ה-E פייס נמכר בעולם בכמעט 105 אלף יחידות מאז השקתו. בישראל לא התקבל בזרועות פתוחות עם 170 כלים בלבד שעלו לכבישים, אך ביבואנית חברת המזרח חוזים גידול חד עם הגעת הדגם החדש לארץ בשנה הבאה. לדברי רמי וקסמן, סמנכ"ל שיווק יגואר-לנד-רובר, "בגזרת המנועים נוכל להעניק מענה הן ללקוחות המחפשים את רכבי הפלאג אין הירוקים והמתקדמים וכמו כן נוכל לתת מענה משופר במחירי הכניסה עם דגם ה- 1.5 ליטר החדש". בגרמניה מדווחים כי דגם הדיזל הזול ביותר נמכר תמורת כ-40 אלף יורו. כיום, משווק יגואר E פייס בישראל החל ב-280 אלף שקלים ועד 325 אלף שקלים למהדורות ה-250 כ"ס.

את ה-E פייס החדש נראה בישראל בחודש מרץ 2021.