$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הקורונה לא עצרה את היבואנים ועסקאות רכב משומש

סיכום שנת 2020 במספרים מעלה כי שוק הרכב קטן בשיעור של כ-15 אחוזים ביחס לאשתקד. מהם המותגים שהובילו את הענף וכיצד השפיעה המגפה, אם בכלל על עסקאות של כלי רכב משומשים

כפיר כשריאן, בועז קורפל ו-ניר בן טובים  04.01.21 - 15:20

בסרטון: נתוני מכירות רכב בישראל,  ינואר-סוף נובמבר 2020

על פי דוח איגוד יבואני הרכב שהתפרסם היום (שני), עולה כי מתחילת שנת 2020 נמכרו בישראל 214,544 מכוניות חדשות - ירידה בשיעור של 15.5% ביחס לשנה הקודמת. מדובר בקיטון סביר בהתחשב בהשפעות האוניברסליות של נגיף הקורונה, אך בתוך כך נראה כי חודש דצמבר הנוכחי היה מהחלשים ביותר שנרשמו בשנים האחרונות עם סך מכירות זעום של כ-4,458 יחידות בלבד. זאת, לעומת כ-5,800 בשנה היוצאת.

מבחינת דירוג המותגים לא חלו שינויים גדולים בהובלת המכירות בהשוואה לנתונים המוצגים בסרטון הסיכום; בראש הטבלה ניצבת יונדאי עם ירידה של 16%, ואחריה טויוטה עם ירידה בשיעור של 20%. את המקום השלישי מאכלסת קיה עם ירידה בשיעור דומה (כ-19%) ובמקום הרביעי בטבלה נמצאת סקודה, מותג הרכב האירופי הנמכר בארץ שנועל את 2020 ללא ירידה ומתייצב על 17,908 מכוניות. חותמת את החמישיה הראשונה חברת מיצובישי עם 12,895 מסירות, קיטון של 10%. 

בקרב המותגים שדיווחו על גידול, נמנה את חברת פולקסווגן שצמחה ב-4%, סיאט שזינקה בשיעור של 8% ו-חברת MG שצמחה ב-35%. באגף מותגי היוקרה איבדו שלוש הגרמניות הדומיננטיות אאודי, מרצדס ו-ב.מ.וו נתח לא מבוטל ממכירותיהן, אך מנגד מותגים כמו יגואר גדלו ב-25% וכן דווח על צמיחה קטנה בקאדילק ו-לנד רובר. וולוו מסיימת את השנה עם קצת יותר מ-1,740 מסירות (כמעט ללא שינוי מאשתקד), לקסוס ירדה ב-8%.  בקבוצת הפאר-יוקרה, בנטלי מסרו השנה 18 כלי רכב, פרארי 6 ו-אסטון מרטין 3. פורשה מדווחת על עליה של 7% במכירות המותג הגרמני. 

במכירות SUV, הובילה השנה קיה עם היקף של 16,184 יחידות. במקום השני סקודה עם 10,204 - זינוק בשיעור של קרוב ל-40% במכירות קרוסאוברים בהשוואה ל-2019, ובמקום השלישי טויוטה עם 10,079 מכירות, ירידה של 12%.

היבואנים המובילים בישראל: כלמוביל עם נתח של 21%, צ'מפיון מוטורס 16% ו-יוניון מוטורס 14.5%.