$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מכונית השנה העולמית: חגיגה קוריאנית

יונדאי איוניק-5 הוכרזה כמנצחת הגדולה של התחרות היוקרתית שנערכה בניו יורק. בין צוות חברי השופטים העולמי גם נציג כחול לבן, בועז קורפל

ניר בן טובים  14.04.22 - 14:00

קונצרן יונדאי-קיה משלים דאבל מרשים עם פתיחת השנה החדשה. אחרי שמכונית ה-EV6 החשמלית של חברת קיה זכתה בתואר 'מכונית השנה באירופה' במסגרת תערוכת הרכב הוירטואלית בז'נבה בחודש הקודם, האחות הגדולה יונדאי כובשת את הבמות הגדולות בניו-יורק עם תואר 'רכב השנה העולמי' לשנת 2022.

ההישג של יונדאי בולט באופן חריג בעשור האחרון משום שהיא הצליחה לגרוף לחיקה שלושה תארים מתוך ששה מרכזיים: עיצוב השנה, המכונית החשמלית של השנה, וכן את הפרס היוקרתי ביותר של רכב השנה עצמו. "אנחנו באמת מתכבדים לקבל את הפרסים היוקרתיים האלה, המכירים בכישרון ובעבודה הקשה של כל האנשים והשותפים העסקיים שלנו בחברת יונדאי. החזון שלנו הוא לאפשר Progress for Humanity, ואישור זה לגישה שלנו ישמש לחיזוק שלנו. מחויבות להפוך את החזון הזה למציאות", אמר ג'הון צ'אנג, נשיא ומנכ"ל יונדאי, בהודעת החברה.

תואר מכונית השנה העולמי נחשב לאירוע גדול מהמקבילה האירופית; צוות השופטים מורחב, מספר המדינות גדול יותר (33 לעומת 22) ולפי הקריטריונים של התקנון, רכב שנכנס לתחרות חייב להמכר לפחות בשתי יבשות ובשני שווקים מרכזיים לאורך שנתיים. השנה הנוכחית הייתה לערוץ הספורט וצוות 'עולם הרכב' את ההזדמנות להשפיע על התוצאות, שכן עיתונאי הרכב, מנחה ספורט5 ופרשן הפורמולה 1 בועז קורפל היה בין חברי צוות השופטים.

גם מותגים נוספים הצליחו להתברג בצמרת וזכו בתארים חשובים; חברת טויוטה קטפה את תואר הרכב העירוני של השנה עם היאריס-קרוס, מרצדס EQS היא מכונית היוקרה של השנה, אאודי אי-טרון GT היא מכונית הספורט של השנה אחרי שגברה על מתחרות רבות כמו סובארו BRZ החדשה.   

בועז קורפל מסר: "להיות חבר בפאנל השופטים של מכונית השנה בעולם זה אחד התפקידים הכי מעניינים בתחום עיתונאות הרכב. המשימות שקיבלתי במהלך השנה לבדוק את המכוניות המועמדות לתחרות ולחוות דעה בפרמטרים מוכרים וגם חדשים ולגלות זוויות מעניינות של עולם הרכב כפי שזה נראה במקומות שונים בעולם. חוויה משמעותית נוספת היא ההיכרות עם שופטים ופאנליסטים אחרים מ-32 מדינות בעולם ולהחליף איתם מידע וללמוד אודות התפקיד באמצעותם. בשורה התחתונה,  זאת זכות גדולה לייצג את התקשורת הישראלית ולשקף לחברי הפאנל ולמארגנים של התחרות את רחשי השוק הישראלי, את הטעם והסגנון של הנהגים בישראל וגם את חלקנו בטכנולוגיה העולמית בכל מה שקשור למערכות הבטיחות והפיתוחים כחול-לבן".