$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הוצגה טויוטה קורולה מחודשת

שדרוגים במנוע, באבזור ובממשקים משפרים את חווית הנהיגה והמשתמש

ניר בן טובים  02.06.22 - 13:11

תגיות: טויוטה

ארבע שנים לאחר הצגת הקורולה הנוכחית, דור 12 (הסדרה המקורית הוצגה ב-1966), טויוטה תשווק מיני רפורמה לשנת הדגם 2023. שדרוגים אלה אינם מוגדרים כמתיחת פנים מלאה או קפיצה מטאורת בטכנולוגיות, אלא באים ליישר קו עם נבחרת הדגמים החדשה של היצרנית היפנית שנעזרת במערכות היברידיות דור 5 וממשקים מלוטשים יותר עבור קישוריות לטלפונים הסלולרים וחווית המשתמש והנוסעים. זאת ועוד, בוצעו כמה עדכונים במערכות הבטיחות וכן הביצועים חודדו מעט. 

טויוטה מדווחת כי הדגמים שלה זוכים להצלחה לא מבוטלת באירופה - והלקוחות לומדים להוקיר את הניסיון שהיא צברה בהכלאה בין מנוע בערה למערכות חשמליות כדי להפחית את צריכת הדלק ופליטת המזהמים; יאריס, CH-R, RAV4 וכמובן קורולה, וקורולה קרוס פונים לקהל העיקרי. אבל היה צורך ממשי לחזק את מנוע ה-122 כ"ס בקורולה, שבאירופה היא מתחרה של רנו מגאן, פיג'ו 308 אבל גם ובעיקר מול איוניק היברידית, היריבה האמתית שלה בקבוצת המשפחתיות.

השינוי העיקרי, הוא האבולוציה של ה-1.8 ארבעה צילינדרים האטמוספרי, המאפשר כעת לקורולה לחלץ 140 כ"ס במקום 122 כ"ס הרגילים בגרסת הכניסה. טויוטה לא מפרטת מהן ההתפתחויות המכניות, ומאיפה בדיוק מגיעה עליית ההספק הזו, אבל העובדה היא שהקורולה הזו יורדת כעת במיאוץ אל 100 קמ"ש לזמן של 9.2 שניות, לעומת 10.9 שניות קודם לכן. פעמים. וזה לא הכל. הקורולה המחוזקת נהנית גם היא מהגדלת הספק של 12 כ"ס, מ-184 ל-196 כ"ס. ה-0 עד 100 קמ"ש מוערכים ב-7.5 שניות. בשני המקרים, טויוטה מציינת שפליטת ה-CO2 "לא אמורה" להשתנות, כלומר בהתאמה על 102 ו-107 גרם/ק"מ.

תלונה נוספת שטויוטה מתקנת כעת היא פעולת תיבת ההילוכים הרציפה. התגובה הליניאריות של התאוצה עקב "רכבת" ה-CVT מכוילת כאן מחדש, כך שמנוע הבעירה משתמש בהרבה פחות לחצים בשלבי האצה מהמקום. התוצאה היא פחות רעש, חספוס מופחת, ירידה מסוימת בצריכת הדלק ותחושה יותר מדורגת ו"האצה המשקפת בצורה נאמנה יותר את כוונת הנהג", כך לפי המותג היפני. נחיה ונראה.

רוב הקורולות של השנים האחרונות זכו לא פעם לביקורת על חלל פנים ארכאי, תכליתי מדי ואפילו מעט מיושן ופחות "טכנולוגי" מול חלק מהמתחרים. אין כאן בשורות דרמטיות אבל במסגרת העדכון החדש, הקורולה מקבלת כעת מסך מרכזי גדול של 10.5 אינץ' ברזלוציה גבוהה מאוד ומחופה זכוכית מונעת סינוור. בגרסאות קצת יותר יקרות,  בכורה ללוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', עם מספר מצבי תצוגה מותאמים אישית וכן טויוטה תעשה שימוש בעדכונים דרך האוויר. בצד הבטיחות, טויוטה הטמיעה בקרה נוספת בשם Toyota T-Mate, עם שילוב של התערבות מוקדמת יותר למניעת תאונה בצמתים, שיפור בבלימת חירום, חיישני חניה מדוייקים יותר וכן התרעה על פתיחת דלת מסוכנת מהמושב האחורי.   

מבחינה אסתטית, השינויים מינוריים וכרוכים בשינוי פגוש שעוצב מחדש כדי להתאים את המיקום החדש של פנסי הערפל החדשים. נורות Bi-LED תהיינה זמינות בגרסאות המובילות, וכך גם חישוקים וצבעי מרכב חדשים. השינויים משמעותיים יותר בגימור GR Sport (לא זמין בארץ) שכבר מכר 20,000 יחידות באירופה, עם פגוש אחורי ספציפי, מושבים חדשים עם לוגו GR Sport ולוגו GR על כפתור ההתנעה. 

הקורולה המחודשת מתוכננת לעלות לכבישים בתחילת 2023. מהיבואנית לישראל יוניון מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי מועד השיווק המדויק טרם נקבע.