$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יונדאי: ייצור איוניק יפסק בחודש יולי

החברה הקוריאנית נפרדת מהמכונית שסללה את הדרך למפכה החשמלית של המותג

ניר בן טובים  07.06.22 - 09:26

תגיות: יונדאי

יונדאי הפתיעה בתערוכת הרכב ז'נבה 2016 עם "הימור" אסטרטגי שמאחוריו הייתה מטרה מוגדרת - להדיח את טויוטה פריוס או לנסות לנער את יציבותה בראש דירוג טבלת המכירות בסגמנט ההיברידי-משפחתי. כמו היפנים, הדרום קוריאנים שרטטו דגם 5-דלתות קלאסי מובחן בעיצובו, עם גוף אווירודינמי, מבנה פאסטבק מקורי, עם מקדם גרר נמוך ויעיל אנרגטית של 0.24 בלבד, שהיה חריג לזמנו בהיצע הדגמים המשפחתיים. כך נולדה האיוניק, שבזכות ביצועים נאותים, מערכות בטיחות רבות וצריכת דלק מבוקרת הפכה ללהיט מכירות.

הגרסה הראשונה שיצאה לכבישים וגם לישראל הייתה יונדאי איוניק היברידית עם הנעת כלאיים מסורתית המשלבת מנוע בנזין וחשמל בהספק של 141 כ"ס בחיבור אל תיבה 6-מהירויות דו מצמדית, ורק כמה חודשים לאחר מכן הגיעה ה-IONIQ Electric שנחתה בארץ באיחור לא קטן עם טווח נסיעה מרבי של כ-270 ק"מ. דגם הפלאג-אין שהוצג עוד בתחילת הפצתה מעולם לא שווק בישראל מסיבות תמחור וכדאיות, בעיקר בשל שיקולים בקרב ציי הרכב. האיוניק התהדרה בפרופורציות נאות, עם מידות שימושיות ולכן התברגה בקלות בחברות הליסינג ובקרב המשפחות: אורך של 4.47 מ', רוחב של 1.82 מ', גובה של 1.45 מ' ובסיס גלגלים של 2.70 מ' (בערך כמו טויוטה קורולה) וכן תא מטען של כ-500 ליטרים.

בשבוע האחרון, דיווחה יונדאי על הפסקת ייצור שלוש הגרסאות של ה-IONIQ המורכבות במפעל המרכזי באולסן, דרום קוריאה. לדברי מנהלי המותג, ההחלטה להפסיק את ייצור ה-IONIQ משפיע על כל השלוחות, כך שהיחידות העדכניות ביותר של ה-IONIQ, הזמינות כרגע עם שלוש טכנולוגיות מחושמלות, היברידית, פלאג-אין וחשמלית מלאה תצאנה בגלים אחרונים מפס הייצור ותהיינה בשיווק עד גמר המלאי. עם זאת, חלק מהמדינות כבר הסירו אותה מהמדפים, חלקים נרחבים למשל בארה"ב וכן בקנדה אינם מוכרים אותה יותר. גם בישראל כבר אינה קיימת מזה זמן באתר הבית של כלמוביל (הוחלפה באלנטרה ההיברידית). 

מבחינת כמות מכירות, יונדאי IONIQ רכשה לעצמה מוניטין חיובי לא רק בישראל, אלא גם הצליחה ללקט 136,000 מסירות ביבשת אירופה בין סוף 2016 לדצמבר 2021; זהו הישג בולט מול קהילת נהגים שברירת המחדל שלהם ונאמנותם שמורה למרכבי סטיישן/קומפקט מוצמדים אל מנוע דיזל ותיבה ידנית. יתרה מזאת, האיוניק זוקפת לזכותה לא רק הישגים בתחום הצרכנות, אלא גם היותה חלוצה עבור יונדאי בהקמת המהפכה החשמלית. האיוניק, למרות הבלבול הראשוני שנוצר במיתוג, הייתה זו שסללה את הדרך לדור החדש של משפחת ה-איוניק החדשה, בראשה עומדת כיום ה-איוניק-5 המעוטרת.

ביונדאי העירו כי היציאה מהשוק הייתה מתוכננת במשך זמן רב, (אפילו דיווחנו עליה בישראל לפני כמה חודשים) והצביעה על השינויים בהרגלי הצריכה של לקוחות המותג בפרט והלקוחות העולם בכלל. היא כרוכה באופן ישיר בהופעת הדגם החשמלי השני של יונדאי, רכב סדאן בשם איוניק-6, שהתבסס על מכונית המחקר "פרופסי" (נבואה) שהוצגה לפני כמעט שנתיים. זו מכונית סדאן גדולה יותר מהאיוניק שתמלא את הוואקום בסגמנט D, שבו אין לה ייצוג מחושמל מלא כאמור. האיוניק-6 תגיע לשוק ב-2023 עם טווח נסיעה של כ-515 קילומטרים עד התרוקנות. גם לישראל תעשה עלייה, במועד שייבחר על ידי היבואנית.

האיוניק הייתה מלכת המכירות הישראלית תקופה ממושכת. מהיבואנית לישראל קבוצת 'כלמוביל' נמסר ל'עולם הרכב' כי מתחילת שיווקה בארץ בשלהי שנת 2016, נמכרו 56,000 יחידות. ההערכות בענף הן כי חלק ניכר, מעל 60% נמסרו לחברות ליסינג.