$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

דור חדש למנוע ה-1.5 ל' בנזין של פולקסווגן

הליבה המרכזית של רוב הדגמים העממים של הקונצרן שופרה

ניר בן טובים  20.07.22 - 09:05

תגיות: פולקסווגן

לגרסה המחודשת של פולקסווגן T-Roc יש את הכבוד, הקטן, להציג בפעם הראשונה באירופה את מנוע ה-1.5 TSI Evo2 החדש, שיהפוך כמו קודמו לאחד המנועים האסטרטגיים של הקונצרן, בכל חטיבות הליבה בין אם סקודה, סיאט קופרה וכדומה וכל זאת, כדי לעמוד בתקני יורו-7. זהו בעצם שיפור על בסיס מנוע הארבעה צילינדרים בנזין המוכר של המותגים, אשר שוכלל כדי לחדד את הביצועים והחסכון במשאבים. העדכון האחרון של המנוע נעשה בשנת 2016 (לפניו נעשו שניים).   

בגרסה הפשוטה שלו החידושים הטכניים בתוך משפחת EA211 שהושק ב-2012 אינם מרחיקי לכת, אך בקונצרן בכל זאת ראו לנכון להפיץ את המידע בכותרות הראשיות, שכן בעתיד הוא ישולב עם מערכות חשמליות. אז מה יש לנו כאן? בתור התחלה, המנוע שומר על הספק הגרסה היוצאת: 150 כ"ס ו-26 קג"מ, אולם כעת כשיר לשימוש בדלקים המופקים ממקורות מתחדשים. "ה-1.5 TSI הוא נדבך מרכזי במגוון מנועי פולקסווגן מכיוון שהוא מניע דגמים רבים ברחבי העולם, מה-T-Cross3 ועד לפאסאט. שיפרנו ללא הרף את יחידת ארבעת הצילינדרים הקומפקטית. כעת הוא מציע יתרונות משמעותיים בצריכת דלק ותגובה דינמית מאוד", אומר תומס אולבריך, חבר מועצת המנהלים בקונצרן.

הבלוק תוכנן בצורה חכמה יותר, כך שהממיר הקטליטי ומסנן החלקיקים הועתקו למיקום אחר, קרוב יותר למרכז המנוע ומאוגדים ביחד, ובכך משפרים את צינון יחידת הכוח ומפחיתים במקביל את עלויות הייצור על ידי צמצום השימוש במתכות היקרות שנמצאות בממיר. לא פחות חשוב, לדברי הקונצרן - היחידה מצוידת גם במערכת נטרול צילינדר מתקדמת, ACTPlus: בהשוואה לגרסה הקודמת, השלבים בהם פועל המנוע עם שני צילינדרים בלבד הוארכו תחת עומס נמוך ובינוני, כך שהמנוע פועל בצורה חלקה יותר והוא יעיל מאוד, ושלב הניתוק והחזרה של כל הצילינדרים ממצב שניים לארבעה כמעט ואינו מורגש (הם מופעלים בהתאם לגובה המצערת).

יחד עם מגדש טורבו בגאומטריה משתנה, ה-1.5 TSI כולל גם רכיבי היי-טק נוספים: מערכת הזרקה בלחץ גבוה מייצרת לחץ של עד 350 באר, דפנות צילינדר בציפוי פלזמה מפחיתות את החיכוך, ובוכנות עם תעלות קירור מחומרים חדשים מאפשרות לייעל את תהליך הבערה ולהגדיל את הנצילות תוך שימוש מופחת באנרגיה. בדגם ה-T-ROC המחודש המנוע יחלץ צריכת דלק ממוצעת של 20 קילומטרים לליטר לפי מחזור ה-WLTP, בבדיקות שנעשו בחברה.

בשורה אחת לעתיד היא שילובו במערכת פלאג אין הייבריד ודגמים היברידיים אחרים. פולקסווגן אישרה כי ה-Evo2 החדש יהיה זמין בהרבה גרסאות, אך לא ציינה דגם ספציפי. הגרסה היוצאת נוצלה היטב בגרסאות ה-e-hybrid של הגולף 130 כ"ס בטכנולוגיה מיקרו היברידית אך כעת מתוכנן פיתוח של מערכת הנעה היברידית פלאג-אין עם ה-1.5 TSI. גרסה זו, תעפיל להספק מרבי של 272 כ"ס, ובכך תירש את מנוע ה-1.4 ל' טורבו הנוכחי עם 204 ו-245 כ"ס שזמין בדגמים היברידיים והיברידיים נטענים של הקונצרן.  

סביר שנוכל לפגוש את המנוע החדש בישראל מתישהו בשנה הבאה.