$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מיני מהפכה לשברולט טראקס

הג'יפון הידידותי גדל מעט, שינה עיצוב והשתכלל. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים  15.10.22 - 12:29

תגיות: שברולט

שברולט טראקס 2024 שהוכרז בשבוע האחרון מנסה לבצע אתחול מערכות - ומשנה את סימני ההיכר שלו; מג'יפון קומפקטי, מופנם, שחלק מכללים עם אופל מוקה טרום ימי סטלנטיס, הדגם הבא משקף שיפור יסודי הכולל הגדלת מידה, פלטפורמה חדשה, בטיחות מחוזקת ואפילו מערכת הנעה קומפקטית. במספרים מבחוץ, ה-טראקס החדש ארוך בכמעט 30 ס"מ וגדל ל-4.52 מ', גובהו 1.57 מ', וכן שברולט מתחה את בסיס הגלגלים ב- 16 ס"מ בהשוואה לטראקס מ-2013 אל 2.70 מ' - מה שמציב אותו מעל שברולט טריילבלייזר, על אף שהוא מתומחר דרומית אליו.

צמיחה במידות, ושינויים בפרופורציות, מתורגמים על סיפונו להרבה יותר מקום לנוסעים ולמטען שלהם: עוד 7.5 ס"מ מרווח רגליים לנוסעים בשורה השנייה ו-12% נוספו ליכולת האחסון שלו בתא המטען. אבל הטראקס לא רק הורחב, אלא גם מביא עיצוב שונה לחלוטין שמתכתב עם השורות האחרונות של קבוצת שברולט; מלפנים קווים אופקיים חלקים המדגישים את רוחב הרכב ומעוצבים סביב סמל שברולט האייקוני במרכז הגריל. קווים אלה זורמים לתוך פנסים דקים בהשראת בלייזר וכוללים אלמנטים חדשים של תאורת LED. מאחור, פנסים מורחקים מדלת תא המטען המשולבים בקורות על שני מפלסים.

בצד האבזור, סביר שהחבילות שתהיינה זמינות מעבר לים דומות למה שנוכל לבחור כאן בישראל, כולל בתתי הכותרת שלהן בקטלוג. טראקס אם כך יהיה זמין בחמישה גימורים: LS, 1RS, LT, 2RS ו-אקטיב. חלק מהמוטיבים העיצוביים שלו כוללים גלגלים בגודל 17, 18 או 19 אינץ', ומסכי מולטימדיה משודרגים: בציוד של גרסאות הבסיס מסך 8 אינץ' כסטנדרט ומסך 11 אינץ' בגרסאות בכירות כמו LT, 2RS ו-אקטיב. ברמות האבזור גם ממשקי אפל ואנדרויד אלחוטיים, ניטרול צלילים אקטיבי, מצלמה אחורית, תקרה פנורמית, מושבים מחוממים ועוד.

בכל מה שכרוך במנועים, ג'נרל מוטורס לא מעמיקה את הסגל בגרסאות מחושמלות שעשויות לייקר אותו בצורה דרמטית, אלא נשארת צמוד למנועי בערה קלאסיים. היצרנית החליטה בדור החדש לצרף מנוע 1.2 ליטר טורבו I3 שלושה צילינדרים, השולח לגלגלים הקדמיים הספק של 137 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ הזמינים מ-2000 סל"ד דרך תיבת 6-הילוכים אוטומטית. כלומר מצד אחד שברולט בוחרים מנוע חדיש יותר, ומצד שני הוא מופחת כוח לעומת קודמו שצויד ב-155 כ"ס בארה"ב, ובארץ עם 1.4 ל' טורבו ו-140 כ"ס (בגרסה האחרונה שלו). נתוני הביצועים, לא פורסמו.  

במערכות הבטיחות ישנם בשורות ועדכונים החל בדגמים הבסיסיים ביותר. כסטנדרט, טראקס 2024 ישלב בתוכו את בקרות Chevy Safety Assist - סט מתומצת אבל אפקטיבי (ולא יקר) של שש טכנולוגיות בטיחותיות עם התרעות מתקדמות ומעורבות אקטיבית" כמו בלימת חירום אוטומטית לרבות בלימה מול הולכי רגל בחזית, מרכוז על נתיב, התרעה מפני התנגשות קדימה, IntelliBeam אוטומטית למניעת סינוור מול רכב מלפנים ועוד. גרסאות יקרות יותר יוסיפו בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרה על סטייה מנתיב עם ניטור שטח נסתר במראות עצד, התרעה על תנועה חוצה וסיוע חניה לאחור.

הטראקס החדש, שדגם מקביל שלו בשם 'סיקר' כבר הוצג בסין לפני כמה חודשים, ימשיך לרדת מפס הייצור של שברולט בדרום קוריאה עם תחילת מכירות ברבעון ב' של השנה הבאה, אז גם נדע מתי שולח שגרירים לישראל. המחירים בארה"ב יחלו ב-22 אלף דולר, ועד 25 אלף דולר לגרסה המאובזרת ביותר שלו (אקטיב). נזכיר כי מחיריו של טראקס בישראל נעו בין 124-133 אלף שקל, פלוס מינוס במתיחת הפנים האחרונה שלו ב-2017. שברולט טריילבלייזר, נמכר כיום בישראל תמורת 157 אלף שקל ומעלה.

בשברולט העולמית, מעריכים כי הטראקס החדש יסייע להם להגדיל את נתח המכירות בסגמנט ליותר מ-10%, וכי הוא יתברג במקום השלישי מבחינת היקף מכירות אחרי רב המכר המוביל, הטנדר הגדול שברולט סילברדו וכן לא רחוק מאחורי שברולט אקווינוקס. "אנחנו מזהים פה הזדמנות גדולה לרווחים בחלק התחתון של הקבוצה הזו", אומר סקוט בל, סגן נשיא בשברולט ארה"ב. "זה רכב שיש בו את כל מה שאתה צריך, ושום דבר שאתה לא צריך".