$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טויוטה C-HR הבא מתקרב

רכב המחקר פרולוג משקף 80% מהדור החדש של הג'יפון הפופולרי. מתי נראה אותו בכבישים?

ניר בן טובים  12.12.22 - 14:17

תגיות: טויוטה

בשנת 2016 הציגה טויוטה את ה-C-HR, רכב כביש שטח סגמנט B שחולל מהפכה בשוק (וגם גילח שכבת שמרנות מהקליפה של טויוטה) הודות למנוע ההיברידי המשולב בעיצוב ספורטיבי בעל תמה חוצנית. הדגם הזה הפך במהירות לרב מכר, עד כדי כך שהמותג כמעט ולא שינה את המראה החיצוני שלו כשעדכן אותו לפני כמה שנים במסגרת מתיחת פנים קלה. כעת, ולמרות שהביקושים של ה-C-HR נותרו גבוהים, טויוטה הציגה את מי שיהיה יורשו ב-2024.

המותג היפני טוען שהעיצוב של רכב האב טיפוס שהוצג לאחרונה באירוע העולמי של טויוטה ולקסוס קרוב מאוד לקו הסיום אבל רק כמעט - ולכן הוא נקרא C-HR פרולוג. אבל, מהדיווחים שמגיעים מיפן, הכל מעיד שלא יהיו שינויים אסתטיים גדולים בגרסת הייצור שתצא את שערי המפעל. הדור השני של טויוטה C-HR ישמור על העיצוב המובחן שלו, אך מעודכן בהתאם לשפת העיצוב החדשה של המותג אותה ראינו בדגמים כמו טויוטה פריוס החדשה או ברכב החשמלי המלא שנקרא bZ4x.

המראה הכללי של ה-C-HR החדש מעיד כי היצרנית היפנית לא מתכוונת למתן משהו במוטיבים שלו ולייצר דגם דיסקרטי ושמרני, אלא רוצה מכונית שמסובבת ראשים בעקבותיה כמו המקור. טויוטה מכנה את העיצוב של החלק הקדמי בשם "האמרהד", המדמה את מה שעתיד להיות ראש פטיש. תאורת ה-LED והשבכה הכוחנית משלימים קווים ישרים מאוד וזוויות מסומנות שמחזקות את הקו התחתון, ומשוות לו מראה קצת יותר עתידני ונקי מקודמו.

הפרופיל מבליט את החישוקים הענקיים (שבגרסת הייצור יהיו קטנים יותר), הידיות צמודות למרכב, המראות האחוריות עם מצלמות - קטנות מהרגיל כי אין להן מראות פיזיות - וכן הצורות הזוויתיות של עמוד ה-C. מאחור, צורת הספוילר האחורי (והצבע הכתום שמשלים סט עם שלושה גוונים), נורות הלד בסידור אופקי והדיפיוזר הענק אמורים לתת לו נופך ספורטיבי משהו. למרבה הצער, טויוטה לא סיפקה אף תמונת פנים ה-C-HR החדש, אך אנו יכולים לצפות למעין הקטנה של סביבת העבודה של הפריוס ודגמים חדשים נוספים.

ל-C-HR יש כיום מערכת היברידית קונבנציונלית בלבד, בה הסוללה נטענת אוטומטית על ידי מנוע הבעירה וכמובן שיש אפשרות לבצע התחדשות אנרגיה מהבלימה (מה שנקרא בלימה רגרנטיבית). אפשרות זו תישאר בדור השני של הדגם היפני, אך כחידוש ניתן לבחור במערכת הזו בצימוד ל-PHEV, או היברידי פלאג-אין. הסברה ההגיונית ביותר היא שטויוטה משתמשת באותה תצורה שהותקנה על סיפונה של הפריוס החדשה, אך אולי עם קצת פחות סוסים  באורווה. זו מפיקה151 כ"ס מנפח 2.0 ליטר ועוד מנוע חשמלי של 163 כ"ס שבסך הכל מסתכמים בהספק של 223 כ"ס. כל מה שאישרה טויוטה בהקשר זה, הוא שהסוללות שישמשו את ה-C-HR תיוצרנה במפעל אירופי, והדגם יצא לכבישים בתחילת 2024.

ה-C-HR, שנשלח לארץ מהמפעל הטורקי של טויוטה, מדורג גבוה מאוד ברשימת להיטי המכירות בישראל; מאז הושק בחופינו בשנת 2017 נמסרו ממנו קרוב ל-30 אלף יחידות, ורק בשנה האחרונה מסתמן שהוא נחלש (גם בשל בעיות האספקה) כאשר עד תום רבעון שלישי (ינואר-ספטמבר) הסתכמו מכירותיו ב-2,750 יחידות, מחצית מהיקף המסירות שלו בתקופה המקבילה בשנת 2021. בכוכבית קטנה, נציין כי ה-C-HR גם נפל קורבן להצלחתו, שכן הוא הפך לאחד מכלי הרכב המבוקשים ביותר על ידי כנופיות גנבי הרכב (בעיקר אלו שפועלות באזור השרון והמרכז). 

 עוד לא בחרתם את מכונית השנה של עולם הרכב 2022? למה אתם מחכים. כנסו עכשיו לקישור