$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סקודה נערכת ל-2023

אחרי שנת הכנה שבה השיקו מעט דגמים, שנת 2023 מסתמנת כעמוסת חידושים במותג הצ'כי

ניר בן טובים  19.12.22 - 12:59

תגיות: סקודה

לקראת סיום שנת 2022, שהייתה רדומה במקצת בחלק מהמותגים האירופיים, בין אם זה בגלל בעיות או אספקה או שיבושים בהובלה, חברת סקודה, היצרנית הצ'כית של פולקסווגן שהציגה ב-12 החודשים האחרונים רק וריאציות של האנייק החשמלי, מגבשת תוכנית הרבה יותר נרחבת ב-2023. על פי התכנות הקונצרן, יהיה שם משהו לכל אחד ולכל תקציב כאשר רוב תשומת הלב תופנה לדגמים האסטרטגיים המבוססים בשנים האחרונות. המהפכה החשמלית, תכנס ל"הילוך גבוה" החל ב-2024.

בתחתית ההיצע, הסקאלה והקאמיק יעברו שניהם דרך צינורות הרענון ויקבלו מתיחות פנים יסודיות. אפשר לראות בכך ניעור טכנולוגי לשני הדגמים הללו אך מסיבות לא לגמרי דומות. במקרה של הסקאלה, כל טיפול שהיא תאסוף על הדרך יכול להחיות את המכירות, שכן שהיא בקושי מגרדת 1000 מסירות בחודש. אין בכך הפתעות שכן הקומפקטיות כבר לא מבוקשות כמו פעם אבל הסקאלה בהחלט על הכוונת ותעודכן. 

במקרה של הקמאיק, סקודה תבצע בו שינויים קוסמטיים מיישרי קו עם קארוק וקודיאק, יחד עם שדרוגים מסוימים בהרכב המנועים שלו. להבדיל מהקאמיק כאן כבר מדובר במהלך שיש לו השלכות גדולות: רכב הכביש שטח העירוני של סקודה על 4.24 המטרים שלו הוא הרכב השני הנמכר ביותר של סקודה השנה אחרי הפאביה. בקבוצת הסדאן, מתיחת הפנים של האוקטביה כנראה תעשה בצורה זהירה מאוד. כאן לא יהיו שינויים מרחיקי לכת, ככל הידוע.

המהפכים הגדולים שמורים בקצה השני של המשפחה - חידוש הסופרב (4.86 מ') וקודיאק (4.70 מ') בין הסתיו לחורף. בהתאמה, הדור הרביעי והשני לרכבים המשפחתיים הללו ימשיכו על מנועי הבעירה הסטנדריים שלהם בפעם האחרונה לפני שיפנו את הבמה ל-100% חשמלי עבור יורשיהם. בהנחה שהסופרב והקודיאק עדיין יהיו מבוססים על פלטפורמת MQB, הן יקבלו לסיפון מנועים מיקרו-היברידיים 48V בנוסף לבנזין והיברידית פלאג-אין.  

שאלת השאלות באירופה - האם סקודה תשמר את מנועי הדיזל. היא יכולה לעשות זאת לפחות עבור הסופרב, שעדיין פופולרית מאוד בהובלת אנשים חשובים ואישים פוליטיים. הסופרב, גם ב-2023 תהיה זמינה כמכונית סטיישן, בעוד הקודיאק גם הוא ישאיר לכם את הבחירה בין 5 או 7 מושבים. מצד שני, לא תהיה מהפכה בצד הויזואלי של שני הדגמים המשפחתיים. כמו יצרנים אחרים, סקודה אכן רוצה שהדגמים יהיו דומים אחד לשני כדי לשדר זהות מאוחדת, וליצור את ההבחנה בינם לבין הדגמים החשמליים החדשים כיום ואלה שיבואו אחריהם.

במקביל לחשיפות בחו"ל נוכל לקבל דרך היבואנית צ'מפיון מוטורס תמונה מייצגת לגבי מועד הגעתם ארצה.