$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

תאווה לחושים: אלפא רומיאו ג'וליה SWB זגאטו

אספן גרמני רכש את מכונית הספורט החגיגית שפותחה על יד הסדנה המפוארת

ניר בן טובים  20.12.22 - 08:17

תגיות: אלפא רומיאו

הפעם האחרונה שבה הציגו סדנת זגאטו וחברת אלפא רומיאו מכונית מקורית ומיוחדת הייתה בשנת 2011. באותה שנה, זגאטו חגגו עם אלפא רומיאו את חשיפת TZ3 Stradale המבוססת על דודג' ויפר האמריקנית ממנה יוצרו רק תשע מכוניות. 

עשור לאחר מכן, ציינו בזגאטו את יום השנה המאה לשיתוף הפעולה הראשון עם אלפא רומיאו שנחנך עם פיתוח ה-Tipo G1. וכדי לחגוג את ציון הדרך ההיסטורי האחרון, החליטו לחתום על פרויקט יוצא דופן נוסף שמחבר בין שורשי העבר לטכנולוגיות של היום. כך נולד מיזם ה-Giulia SWB Zagato, מכונית יחידה מסוגה שהוזמנה על ידי אספן גרמני שכבר יש בנכסיו כמה דוגמאות של רכבי זגאטו, אלפא רומיאו 8C וכן דגמים של אסטון מרטין בחתימת הסדנה. המחיר שהוא שילם תמורתה לא ידוע, כמו גם זהותו לציבור הרחב.

ההשראה החיצונית של הג'וליה SWB (ראשי תיבות ל-בסיס גלגלים קצר בעברית), המבוססת על מרכב קרבון, גוף קופה ושני מושבים, נובעת מדגמי סדרת SZ ומשלבת אלמנטים צורניים הנובעים מהארכיון ההיסטורי של שנות ה-60 ומה-SZ של 1989, בה מבלה האספן הגרמני לא מעט זמן, כך הם אומרים. לג'וליה SWB קווים נקיים הנמשכים עד הזנב הקטום המוקף ב-LED, ואילו בחזית שתי קבוצות של שלושה פנסים האופייניים למכונית הספורט של שנות ה-90, אבל גם כאלו שחולקים קווי מתאר עם הטונאלה החדש (והנה החיבור למכוניות בנות זמננו).

ה"דבשת הכפולה" או ה"בועה הכפולה" על הגג מזכירה את המסורת האיטלקית להקטנת ממד הגובה תוך שימור המראה הקלאסי, ובמקביל גם דואגת להשאיר מקום לפדחות של הנהג והנוסע לצידו. צוות אלפא רומיאו, במרכז העיצוב הגדול בראשות אלחנדרו מסונרו שיתפו פעולה בהגדרת הקווים הכללים של הרכב אומרים בסטלנטיס, אולם המכונית אינה פיתוח של אלפא רומיאו עצמה; התוכן הויזואלי והייצור של אב הטיפוס בוצעו על ידי זגאטו, והם אף מעירים לכלי התקשורת העולמיים שלא לשמוט את המשפט החשוב: "הרכב מומש ללא עזרה חיצונית".  

לא רק העיצוב הוא תערובת איטלקית שיש בה השפעות מתקופות שונות. בזגאטו ואלפא רומיאו בחרו לתת למכונית לב חזק ומרגש ולהצמיד את הנהג למכונית שמתמסרת כולה לחדווה טהורה. את ה-540 כ"ס הטמונים במנוע ה-2.9 V6 של ה-Giulia GTAm שידכו עם תיבת הילוכים ידנית שש מהירויות של הג'וליה תלתן ירוק. תחת הקונפיגורציה הזו שוכנת פלטפורמת ג'ורג'יו מקוצרת, קלה ומוכשרת, אבל כמה חבל שאין בדל של מידע לגבי היכולות של הרכב והביצועים. כך או כך, כאשר שני הבתים האיטקלים שוב מתכנסים תחת קורת גג אחת, אנחנו די בטוחים שרק דברים נפלאים יצאו משם.