$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מנה כפולה: גונבים שני כלי רכב דומים באותו זמן

בפוינטר מצביעים על שיטה חדשה בקרב הכנופיות כדי לצמצמם את מרחב הטעויות

ניר בן טובים  02.01.23 - 11:03

תגיות: גניבות רכב

את נתוני הגניבות לשנת 2022 פרסמנו כבר במשדר הסיכום של תכנית עולם הרכב. אבל גם עבור מי שטרם צפה, לא נפתיע אם נציין כי חל גידול משמעותי בהיקף גניבות הרכב - בכל הקטגוריות, בכל האזורים, בכל השעות. הרכבים המבוקשים ביותר גם השנה היו מסוג SUV שהיוו למעלה ממחצית ניסיונות הגניבה. אבל בפוינטר זיהו לאחרונה עוד שיטה שפותחה על ידי ארגוני הפשע - גניבות תאומות.

לפי פוינטר, בחודשים האחרונים נוקטים ארגוני הפשיעה והחוליות בטקטיקה מתוחכמת של "גניבות תאומות" או "גניבות משולשות". בשיטה זו, המפעילים שולחים את הכנופיות לערים סמוכות, בדרך כלל באותה שעה כדי לנסות ולפרוץ לאותם סוגי דגמים, לפעמים הם אומרים מדובר ממש באותו רכב מבחינת צבעו והמכללים שלו ושנת הייצור.

בדרך זו, הגנבים למעשה מגיעים עם סט כלים מוכן, מצמצמים מאוד את מרחב השגיאות שלהם בזמן הפריצה לרכב ומקצרים זמנים שכן הם מצוידים במידע מוקדם אודות מערכות ההגנה של הרכב מפני פריצות/שיבושים. לדברי פוינטר, לא מדובר כמובן באיזו גחמה של סימון רכב אקראי - אלא הזמנה "מסודרת" שיוצאת לפועל דרך מספר צוותים במקביל. בפוינטר מעריכים כי ייתכן שהמשחטות שמטפלות בכלי הרכב הגנובים (במידה ואלה לא משמשים את הנהגים בשטחי הרשות) התמקצעו בסוג רכב מסוים. 

"שרשרת גניבת הרכב מתחילה במשפחות בעלות מגרשי הפירוק, אשר מרכזות את ההזמנות לחלפים מהשוק המקומי וממוסכים בישראל", אומר מנכ"ל פוינטר אילן גולדשטיין. "אלה מוציאות הזמנה לכלי הרכב המבוקשים על פי סוג, דגם ולעיתים גם צבע. חוליות הגנבים בדר"כ קשורות למגרש פירוק מכוניות מסוים, מקבלות את ההזמנה ויוצאות לשטח לחפש אחר הרכב המתאים. משהרכב מונע, נכנס הנהג שאמור להעביר את הרכב למגרש הפירוקים. הנסיעה עם הרכב הגנוב לעיתים קרובות מלווה בנסיעה פרועה ובמהירות מסוכנת, רצופה בעבירות תנועה ואף בנסיעה בניגוד לכיוון הנסיעה או פריצת מחסומים ודוקרנים. לעיתים הנסיעה מלווה בהתנגשויות ופגיעות בגוף. הרכב המוביל בדרך כלל מתלווה לרכב הגנוב ומזהיר את הנהג מפני כוחות שיטור ומחסומים".

עוד אומר גולדשטיין, כי "עושה רושם שיש הלימה בין מבצעי גניבות כלי רכב, מבריחי שב"חים למבצעי טרור. גנבי הרכוש מונעים ממניעים כלכליים ואצל חלקם הם משולבים בשנאה לאומנית. כבר היום באירועי תפיסת רכב אנחנו נתקלים במטר של יידוי אבנים ואפילו ירי. מדובר באנשים, רובם צעירים, שהחליטו להצטרף לארגוני הפשע כדי לעשות כסף קל. מאחר ורמת המוסר אצלם נמוכה, הם מהווים, לדעתי, גם תשתית נוחה לגיוסם לארגוני טרור תמורת כסף".