$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

נשיא לקסוס - מנכ"ל טויוטה החדש

אקיו טוידה פורש מתפקידו בעוד חודשיים ויהפוך ליו"ר הקונצרן היפני

ניר בן טובים  29.01.23 - 12:33
קוג'י סאטו במרכז ולימינו אקיו טויודה. משמאל היו"ר הפורש, טקאשי אוצ'יאמדה
קוג'י סאטו במרכז ולימינו אקיו טויודה. משמאל היו"ר הפורש, טקאשי אוצ'יאמדה

תגיות: טויוטה

קבוצת טויוטה הכריזה כי החל מאפריל הקרוב יכהן קוג'י סאטו, נשיא לקסוס, ומנהל קבוצת המירוצים של טויוטה, גאזו-רייסינג כמנכ"ל טויוטה העולמית. זאת לאחר שהנשיא הנוכחי, אקיו טויודה, החליט לפרוש מתפקידו ויכהן כיו"ר, או כמעין "מנהל-על" שמפקח מהאולימפוס על האופרציה הענקית הזו שנקראת חברת טויוטה מוטור. טויודה עוזב בתום 15 שנים בתפקיד הבכיר ביותר של יצרן הרכב הגדול בעולם.  

ההודעה הרשמית של טוידה בן ה-66, נכדו של מייסד החברה קיצי'הרו טויודה, יצאה לכלי התקשורת ביום חמישי האחרון, אך לא באה בהפתעה מוחלטת. אנשים שמכירים את טויודה, חובב ספורט מוטורי, שאף השתתף במירוצי סיבולת במכוניות GT בנורבורגרינג, ושם יד ורגל בפיתוח של רכב הקצה לקסוס LFA, אומרים שהוא התחבט בנושא זמן רב אולם מאחר והוא נשאר עם "יד על ההגה" בתור יו"ר, תהיה לו (עדיין) השפעה על ההחלטות שמתקבלות בקומות התחתונות.

סאטו, בוגר אוניברסיטת וסאדה בטוקיו, בעל תואר בהנדסת מכונות, צעיר מטויודה ב-14 שנים, ויחנוך את הקנדציה שלו בטויוטה ב-1 באפריל. הוא אומר שנעשתה אליו פניה לגבי המשרה בשנה הקודמת אולם מאחר ונתפס לא מוכן, השיב: "לא ידעתי איך לענות לשאלה הזו - חשבתי שזו בדיחה". סאטו החל את הקריירה המקצועית שלו בטויוטה בשנת 1992 ופילס את דרכו להיות מהנדס ראשי בלקסוס עד שנת 2016. לאחרונה הוא היה נשיא של חטיבת היוקרה וכן עמד, כפי שצוין בראש חטיבת הספורט המוטורי: Gazoo Racing, שזוכה בשנים האחרונות להרבה מחמאות בזכות רכבי ספורט כמו הסופרה, ה-יאריס GR ולאחרונה גם הקורולה GR.  

כלי התקשורת ביפן סוברים שהמשימה העיקרית של סאטו תהיה הפיכת החברה למובילה בהיבטים טכנולוגיים של ניידות חשמלית, תחבורה חכמה, מערכות פנים, קישוריות וכמובן - דגמים אטרקטיביים בפני עצמם. סאטו מגיע לנשיאות עם ניסיון עשיר, שכן הוא היה המהנדס הראשי של הפריוס המקורית ומיזג בצורה מוצלחת את הרפטואר שלו בפיתוח מערכות חשמליות עם רכבי ביצועים. יחד עם זאת, סאטו דוגל בעמדה זהה לזו של האדם אותו הוא מחליף בתפקיד, לפיה הגישה הנכונה לעתיד איננה "רק חשמלי" כי אם "פתרונות מגוונים", כמו רכבים היברידים וכן רכבי מימן.  

טויודה העיר על רקע הפרסומים כי הוא מרגיש מיצוי מסוים בתפקידו ואמר "אני אדם בעל תפישות מיושנות, ואני מתקשה לפענח את הדור החדש ואת הטרנדים", ואף ציין כי לא יכול להנהיג את טויוטה מעבר להיותה "יצרן מכוניות". סאטו, כך הוא מאמין, הוא האדם הנכון בזמן הנכון.