$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"המעבר לרכב החשמלי איטי מדי"

היצרנית השוודית טוענת שהמשך פיתוח מנועי בערה הפך להיות מיותר לגמרי

ניר אימבר
ניר אימבר  19.02.23 - 07:29

תגיות: וולוו

למרות שוולוו משווקת כיום רק שני דגמים חשמליים על בסיס סדרת ה-40, השבדים עומדים בפני מתקפה חשמלית חסרת תקדים מבחינתם. ספינת הדגל החדשה EX90 שהוצגה לפני כמה חודשים ורכב הכביש השטח הקטן EX30 שכנראה ייחשף ביוני או יולי אמורים לסמן רק את ההתחלה, שכן ב-2030 המותג השוודי כמו רבים ממתחריו הכריז שישווק רק כלי רכב חשמליים וינטוש לגמרי את מנועי הבערה הקלאסיים.

בכיר בחברת וולוו, ג'ים רואן, מאמין שלמתחרים שנכנסים בצורה איטית ואף יותר מדי זהירה לתחום המכוניות החשמליות, צפויה נחיתה קשה. "זה לא רעיון טוב "להתגנב" לעתיד החשמלי, תוך המשך פיתוח דגמים עם מנועי בעירה פנימית", כך אומר ג'ים רואן לסוכנות הידיעות של בלומברג. "מי שמסתמך על מנועי בעירה ורכבים חשמליים חלקיים כמעין מעבר ביניים, מסתכן בהחמצת השוק".

הוא מצפה שאסטרטגיית השקעה אגרסיבית, במיוחד בסוללות וניידות חשמלית, תאפשר ליצרנית הפרימיום ליהנות מהביקוש הגובר לרכבים חשמליים ברחבי העולם. "הבעיה הגדולה במעברים בתעשייה היא שאם אתה לא משקיע בזמן, אתה מפספס את נקודת המפנה - ואתה לא מוכן כשהשוק כבר בעצם משתנה. השוק הולך לקראת חשמול וצריך להיערך לכך, אומר רואן. "היינו נועזים מספיק כדי להשקיע לקראת נקודת המפנה הזו שאנחנו כבר רואים אותה באופק".

בשנת 2022, המכירות של דגמי וולוו החשמליים יותר מהוכפלו בהשוואה לשנה הקודמת: כעת הם היוו 11 אחוז מסך המכירות, בהשוואה ל-4 אחוזים בשנת 2021. ביקושים גדולים בסוף השנה הקודמת שיקפו חלק מהדברים שרואן מדבר אליהם כעת: ברבעון הרביעי של 2022, שיעור המכוניות החשמליות טיפס ל-18 אחוזים ובכך לרמה הגבוהה ביותר עד כה עבור וולוו. ברבעון המקביל של השנה הקודמת, הנתח עדיין עמד על 6 אחוזים.

וולוו נאבקת בעלייה חדה של עלויות חומרי הגלם, במיוחד בכל מה שכרוך בתרכובות ליתיום עבור הסוללות. "זה פחות או יותר הדבר היחיד שעומד בדרכנו מפני התרחבות עוד יותר גדולה", אמר רואן. "צווארי בקבוק וקשיים בעיבוד של ליתיום העלו את המחירים". עוד אומר רואן שוולוו מנהלת מגעים עם מפעילי מכרות כדי לקבל גישה ישירה לליתיום בעלות יציבה יותר. "סוללות ליתיום ברזל פוספט יסייעו להפחית את עלויות הסוללה - ולהתאים את מחירי המכוניות החשמליות למנועי בעירה פנימית. אנחנו חושבים שנגיע לשוויון במחירים עד 2025. זה הזמן שבו אני מאמין שנקודת המפנה הושגה והשוק מראה נטייה הרבה יותר חזקה לאימוץ רכב חשמלי עם סוללה מלאה".