$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

שיואפנג, אולי המותג הסיני הבא בישראל?

החברה ממשיכה להגדיל את פעילותה באירופה עם מרכזי שירות ייחודים וכלי רכב משפחתיים

ניר בן טובים  20.02.23 - 08:53

שלוש השנים האחרונות הפכו את ישראל למקום מאוד מחוזר על ידי יצרני הרכב הסיניים, שאמנם לא אומרים זאת בגלוי אך מנצלים אותנו כדי לבצע מחקרי שוק מעמיקים יותר בשווקים "מכניסים" במידה ניכרת מאדמתנו הצנועה. הפלישה המקורית מסין אולי התחילה, בקטן על ידי MG אבל כיום לא צריך כבר להמר מי עשוי לדפוק על דלתות הכניסה לארץ ולעגון בנמל; מספיק להציץ ברשימה ההולכת והגדלה של חברות הרכב הסיניות שנמכרות באירופה אחרי הסדרי תקינה ורגולציות בטיחותיות כדי לקבל אינדקציה ברורה מי, מה, ואולי אפילו מתי נחווה  את אותם המוצרים מעבר לים.

שיואפנג (Xpeng) היא חברה שמרכזת סביבה הרבה תשומת לב בענף הרכב. ולמרות שהיא קטנה בגודלה, עם שווי מוערך של 8 מיליארד דולר (רק לשם השוואה, BYD מוערכת ב-109 מיליארד דולר וג'ילי ב-15 מיליארד דולר), החברה הסינית שהוקמה ב-2014 הצליחה להשיג דריסת רגל משמעותית באירופה. רק בימים האחרונים, היא הכריזה על הקמת ארבעה מרכזי שירות שיציעו חווית לקוח ייחודית. "אנחנו בונים יחסים קרובים עם הנהגים שלנו, בין היתר על ידי אפליקציה שבה נרכז את כל המידע החיוני להם, וכן נצמיד שמונה שנות אחריות לסוללה. אבל העיקר יהיה לתת להם בית ושירות שאחרי רכישה שישנה לגמרי את המעטפת המלאה ללקוח", כך אומר בריאן גו, סגן נשיא שיואפנג.

שיואפנג תוקפת את השוק בצורה אסטרטגית, ומאוד מתומצתת עם שני כלי רכב חשמליים בשתי קבוצות נפרדות - מכונית סדאן בשם P7 שתתחרה בטסלה מודל 3, וכן SUV גדול בשם G9; שני הדגמים מתהדרים במקדם גרר נמוך, יעילות אנרגטית גבוהה, משקל לא גבוה, עם שימוש בטכניקת עיצוב חכמה הכוללת ידיות מוסתרות ועיצובים אירודינמיים שאמורים לסייע בטווח הנסיעה. מכונית הסדאן תוצע בשלוש גרסאות - טווח רגיל, ארוך וביצועים, כאשר הדגם החזק ביותר יחלץ 430 כ"ס ויאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-4 ש', עם טווח נסיעה של 570 קילומטרים לפי מחזור WLTP.

הקרוסאובר עתיד להיות כוכב המכירות המוביל של שיואפנג; מדובר ברכב כביש שטח סגמנט D באורך 4.9 מ', רוחב 1.91 מ', גובה 1.68 מ' ובסיס גלגלים של שלושה מטרים המיועד כרגע לחמישה אנשים. הוא נשען על רצפה חדשה, עם בקרת מתח 800 וולט, שמאפשרת לסוללת ה-99 קווטש שלו להטען ב-20 דקות ל-80% במסופים מהירים. גם הוא ימכר בשלוש גרסאות ומי שיבחר בדגם הביצועים יזכה למנה הגונה: כמעט 600 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 ש' בלבד. כן, ב-SUV גדול ועתיר קילוגרמים. טווח הנסיעה כ-500 קילומטרים בין טעינות. 

שני הדגמים מעודכנים בתשתית מערכת נהיגה חצי אוטונומית מתוחכמת המכונה "תרחיש מלא". זוהי מערכת הנתמכת על ידי חבילת חומרה המורכבת מ-29 חיישנים בסך הכל (רדארים, חיישני אולטרסאונד ומצלמות 360°), שהאותות שלהם מנוהלים על ידי תוכנה מקורית של שיואפנג. התרחיש המלא נעזר גם במערכת מיפוי תלת מימד בזמן אמת של המכונית (היא משחזרת במדויק את הסביבה שמסביב). הרבה טכנולוגיה גם תמצא בתוך המכוניות; ב-G9 אנו מוצאים שני צגים ברזולוציה אולטרא גבוהה: מסך 15 אינץ' במרכז שבו נמצא ממשק המשתמש האינטראקטיבי החדש של XPeng 3D, המבוסס על מנוע Unity3D; השני, כרגיל הוא לוח מחוונים דיגיטלי מלא וגדול.

המחירים לשני הדגמים ינועו בין 50 ל-70 אלף יורו וכן, זה לא בדיוק רכב עממי-חשמלי. כיום, החברה מתמקדת בארבע מדינות - נורבגיה, דנמרק, שוודיה וגם בהולנד (אליה אנחנו נושאים את מבטנו כאשר מושק מותג סיני חדש). שיואפנג ניהלה בשנתיים האחרונות מגעים עם כמה יבואנים בישראל בנוגע לתחילת שיווק. אין מידע קונקרטי מי היו על הכוונת אבל אין ספק שעל רקע הקמת מרכזי הפיקוד ביבשת המערבית בחודש האחרון, המרחק לישראל הולך ומתקצר.