$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סקודה אנייק יזהיר הולכי רגל

לשבכה ברכב החשמלי אין תועלת ממשית מלבד אסתטיקה ושימור שפת עיצובה אחידה. סקודה רותמים את הוואקום לצרכים בטיחותיים

ניר בן טובים  05.03.23 - 08:23

תגיות: סקודה

רוב יצרני הרכב מעצבים את השבכה או ה"גריל" של הרכב החשמלי כדי להבליט את סימני ההיכר שלהם וליצור בידול מותגי. אולם בהעדר מנוע בערה, הפתח המרכזי דרכו נכנס אוויר לקירור הצנרת והמערכות אטום לגמרי ורק ברכבי קצה, בד"כ עושים שימוש בתריסים אדפטיביים כדי לתעל אוויר למקומות אחרים, כמו למשל מערכת הבלימה שצריכה צינון תחת עומסים. אבל האם שטח המיתוג הקדמי לנצח נועד להיות ריק מתוכן? לא בטוח.

במסגרת ניסוי טכנולוגי של סקודה בשיתוף המכון הטכנולוגי בפראג, צויד הקרוסאובר אנייק בסרט של לדים שניתן להדליק ולכבות אותם בנפרד על גבי שטח השבכה המרכזי. הם יוצרים את האפשרות להקרין תמונות וסמלים - קצת דומה למה שעושה רמזור (הולכי רגל), אם כי באופן הרבה יותר מתוחכם; כאשר הרכב במצב עצירה והוא ניצב לפני מעבר חציה, מוקרן איש בצבע ירוק לפיו יכולים הולכי רגל לדעת שבטוח לחצות, כלומר עוברי האורח מבינים שהצלחת להבחין בהם. כאשר הרכב מתחיל בתנועה, והולכי רגל נמצאים בקרבת מעבר חציה והאנייק מתגלגל קדימה - מוקרן איש בצבע אדום, שמזהיר מפני חציה מסוכנת.

השיטה הזו אינה חדשה. אבל היא מעולם לא נוסתה בצורה מעשית, אלא נבחנה בעבר הרחוק ברכבי אב טיפוס שמעולם לא הבשילו לרכב סדרתי, ובכל מקרה מדובר היה ברכבים מסורתיים ולא ברכבים חשמליים. זה בהחלט יכול להיות מתורבת יותר לנהל "דיון" עם כלי רכב ואנשים מסביב דרך שלטים דיגיטליים במקום לצפור/להעיר או לסנוור עם האורות ולהקלע לאירוע לא נעים של זעם בכבישים. יתרון נוסף הוא גם ביכולת להעביר מסר לנהגים שאפשר, למשל להשתלב באחד הנתיבים הפנויים מימין או משמאל ושהאורות כבר התחלפו מאדום לירוק ואפשר לנסוע.

הסורג המואר אגב הוא לא הפטנט היחיד בתחום זה. סקודה הציגה יחד עם המכון הטכנולוגי גם רובוט מעבר חציה מיוחד שנועד לשפר את הבטיחות בקרבת הכבישים. גובהו כ-2 מטרים והוא יכול להבהיר גם להולכי רגל וגם לנהגים באמצעות אותות מיוחדים שהם רשאים לחצות את הכביש בצורה בטוחה. ה-'IPA2X', כך שמו גם מתקשר עם המכונית, כך שהוא מסוגל להזהיר את הנהג דרך המסך המרכזי של המכונית.

שתי ההמצאות כמובן עדיין לא מוכנות לייצור, אבל לפי סקודה הן ייבחנו בפועל. צוותים של סקודה מבצעים שורה של ניסויים באיטליה ובסלובניה באזורים שבהם יש הרבה ילדים או להיפך, הרבה קשישים שמהווים חלק לא מבוטל מהקורבנות באזור מעברי חציה. לדברי מנהל הפרויקט, הרובוט יכול להיות מוצב באזורים שונים כבר ב-2025. למרבה הצער, שום מילה לגבי הגריל של האנייק מבטיחה לנו שהפטנט יעלה לייצור סדרתי עד אותה שנה, או בכלל.