$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הוצג רנו אספאס

מוביל הנוסעים של היצרן הצרפתי נטש את מרכב המיניוואן השימושי לטובת קרוסאובר גדול, בהשראת אוסטרל וקולאוס

ניר בן טובים  28.03.23 - 11:42

תגיות: רנו

רנו אספאס מעולם לא שווק בישראל באופן רשמי. וכך, מעשית החמצנו את אחד מכלי הרכב השימושיים ביותר של קבוצת הרכב הצרפתית שהוצג ב-1984, והתהדר לא רק בעיצוב עתידני, גם תפישתית אלא גם ביכולת נשיאה אמתית לשבעה - בצורה נינוחה. האספאס המשיך את דרכו באירופה עד לשנת 2021,  אז הוכרז כי עומד לעבור מן העולם הזה לטובת קרוסואבר, או במילים אחרות - בשם הרווחיות.

בחודשים האחרונים הופצו תמונות חשוכות שלו כקדימונים ומעט מידע, והלילה (ב') הוצג לקראת תחילת המכירות שלו בחודש הבא באירופה. היבואנית לישראל קרסו מוטורס, תייבא אותו ארצה אך טרם נקבע מועד מסודר, וגם המחירים אינם ידועים.

העיצוב, החיתוכים,ה-LEDים, וקווי המותניים שלו הם בהשראת כלי רכב החדישים ביותר של רנו: אוסטל, קפצ'ר, קולאוס, גרנד קופה ועוד. על פניו נדמה כאילו חופף, פרופורציונלית ושיוכית עם קולאוס (סגמנט D), אך לעומתו מציע תמורה טובה יותר לנוסעים, על אף שהוא קצר מהאספאס המקורי (דור קודם) ב-14 ס"מ.

אורכו של האספאס 4.72 מ', או 21 ס"מ נוספים על פני אוסטרל, בסיס גלגלים הוא 2.73 מ', גובהו 1.64 מ', רוחבו 1.84.  מ'. הוא ימכר הן בגרסת 5 מושבים והן בגרסת 5+2, בסידור של 2+3+2, כאשר מאחורי השורה האחרונה תא מטען של 159 ל', ובקיפול בסביבות 600 ל' (בדגם ה-3 שורות מושבים).

רצפת המכונית המודולארית, ה-CMF-CD נושאת כמה מנועים, אבל בשלב ההשקה הוא זמין רק עם אחד: מנוע 1.3 ל' טורבו שלוש בוכנות בטכנולוגיית Full hybrid בהספק מרבי של 200 כ"ס. המערכת מורכבת משני מנועים חשמליים מסייעים יחד עם יחידת הבערה, בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית.

בקרביים גם מותקנת סוללה קומפקטית 2 קילוואט שמאפשרת לו לנסוע על חשמל למרחקים קצרים; ברנו מעריכים שבתנאי נהיגה עירוניים הוא כשיר לנסוע 80% מהזמן על חשמל, שעל פי נתוני היצרן מתורגמים לחסכון של 40% בצריכת הדלק הממוצעת שלו, שקרוב ל-20 ק"מ לליטר במשולב. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש מסתכם ב-8.8 שניות והמהירות המרבית היא 175 קמ"ש.

באירופה לפחות, הוא ישווק ב-3 חבילות: אלפין, אספרי, וטכנו, ובגרסאות הבכירות זמין עם בקרת משיכה ואחיזה מסוג 4-קונטרול, שמתאימה את עצמה לתוואי תחת הגלגלים ומבקרת על אופי היציבות של הרכב לפי רמת האחיזה בכל גלגל.

ברשימת האבזור שלו, פרט לערימה של מערכות בטיחות אקטיביות, (רנו ספרה 32), הוא מגיע מצויד במערכת מדיה ראשית מסוג Open-R עם בקרה ראשית 12 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ', בחירה בין חישוקי 19 ל-20 אינץ', גג פנורמי בגודל 1.33 מטרים, ממשקי אפל ואנדרויד, תצוגה עלית גדולה מאוד (9.3 אינץ') ועוד הרבה צעצועים לפי רמת האבזור.

רנו תייצר את האספאס בספרד, באזור פלנסיה יחד עם האוסטרל והמגאן ההיברידית. הוא לא צפוי להיות יקר משמעותית ממנו; בארץ נמכר האוסטרל תמורת מחיר התחלתי של 175 אלף שקלים.