$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצצה ראשונה: טויוטה פריוס GR

גרסתה הספורטיבית של ההיברידית החשובה הוצגה במסגרת ההכנות לפתיחת מירוץ 24 השעות בלה מאן

ניר בן טובים  07.06.23 - 08:05

תגיות: טויוטה

טויוטה החליטה לממש את החזות הספורטיבית של הפריוס החדשה למישור קצת יותר מעשי. כפי שדיווחנו לפני כמה שבועות, החברה נערכה להציג גרסה מושחזת של הדור החמישי של הפריוס, והנה במסגרת הימים שיובילו לפתיחת מירוץ 24 השעות בלה מאן (10-11 ביוני) הוצגה פריוס GR, או בשמה המלא: Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition. רכב מחווה לציון 100 שנים למירוץ הסיבולת המפורסם.

לטויוטה יש כמובן מסורת של נצחונות בשנים האחרונות בלה מאן עם רצף של חמש שנים ולא במקרה נבחר ה"כפר" המוטורי בצרפת לחשיפת דגם המחקר הספורטיבי של היצרן היפני הגדול בעולם. טויוטה היא החברה היחידה אגב מיפן שעדיין מטפחת את רכבי ה-GT הבכירים שלה למירוצי הסיבולת אחרי הנסיגה של חברות יפניות מתחרות כמו ניסאן ומאזדה.

הרבה על הרכב הזה לא ידוע, מלבד הקישוטים שמסביב. בטויוטה אומרים שהרכיבו לגרסת ה-GR מארז דינמי בהשראת המכונית התחרותית של קבוצת הלה מאן, ה-GR010, וזה אומר שימוש בתרכובות קרבון, התקנת כנפיים, חישוקי 18 אינץ' ייחודיים, מפשקי סרנים מורחבים ושינויים במערכת המתלים, הבולמים וההיגוי.

דווקא המנוע כנראה נותר כפי שהיה ככל הידוע, ללא התאמות נוספות. זוהי אותה יחידת כוח היברידית של הפריוס פריים פלאג-אין בהספק של 223 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה והאצה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות. על הנייר אולי לא צריך הרבה יותר מזה, אולם סביר שגרסה סדרתית תישא לא מעט שדרוגים ביחס למקור.

לשאלה אם רכב המחקר יעבור משלב הרעיון לייצור לאף אחד אין תשובה כרגע. מצד שני, טויוטה ממשיכה לחזק את החטיבה הספורטיבית באופן עקבי. פריוס אולי לא תהיה מרגשת כמו יאריס GR אך זו בהחלט נראית כמו הקדמה טובה.

צפו: נהיגה ראשונה בטויוטה פריוס החדשה