$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חשיפה רשמית: סקודה קאמיק 2024

הג'יפון עובר מתיחת פנים רוחבית עם סדרה של שדרוגים בחוץ ובפנים. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים  01.08.23 - 10:29

תגיות: סקודה

סקודה הציגה מתיחת פנים כפולה לקאמיק 2024 וכן חשפה את סקאלה המחודשת, שניהם זכו למקצה עדכונים מקביל, כמעט זהה לחלוטין באופיו ותכניו. במסגרת זו הציגו סקודה רענון במנועים, באיכות החומרים, האבזור, הבטיחות וכן החבילות (כולל חבילת מונטה קרלו מהודרת בקצה העליון). שני דגמים אלו נכנסים למעשה למחזור האחרון של חייהם ללא יורשים. הם יוחלפו בדגמים חשמליים לגמרי בשנת 2025.

פרופורציונלית אין שינויים במידות, עם בסיס גלגלים של 2.66 מ' ואורך של 4.24 מ'. עיצובית לעומת זאת, הגריל הגדול והאנכי יותר והפגוש הקדמי, שקצותיו מאופיינים בפתחים בולטים מסמנים את השינויים המהותיים ביותר של מתיחת הפנים. גם הפנסים המפוצלים האופייניים לרכבי סקודה בשנים האחרונות עודכנו: הקבוצה האופטית העליונה הפכה דקה יותר, ואילו התחתונה גדולה יותר. מעתה, ניתן להשיג אותם גם עם טכנולוגיית Top Led Matrix, כמובן בתשלום נוסף.

חידוש צבעוני להיצע הוא גרסת מונטה קרלו הספורטיבית, הניתנת לזיהוי על ידי הסממנים השחורים המבריקים (מראות אחוריות, חצאיות צד, מוטות גג וכיתוב) ועל ידי אבזור סטנדרטי נרחב יותר, הכולל את אותם פנסי Top Led Matrix, פנסי ערפל LED עם פונקציית מעקב אחרי פניה. עוד במונטה קרלו תאורה אדפטיבית, גג הפנורמי, חלונות הצד והחלון האחורי מושחרים. כמו כן, מגיע כסטנדרט עם חישוקים מעוצבים בגודל 17 אינץ', עם גימור שחור מוברש ותוספות אווירודינמיות שחורות. לחלופין, זמינים חישוקים מסדרת Ursa בגודל 18 אינץ'.

כל דגמי קאמיק מצוידים כעת בתצוגה דיגיטלית בגודל 8 אינץ' (לוח המחוונים הווירטואלי בגודל 10.25 אינץ' עם גרפיקה חדשה יהיה אופציונלי), בשילוב עם מסך המגע המרכזי בגודל 8.25 אינץ'. גרסה אחת למעלה בסולם המחירים עוברים למסך 9.2 אינץ' וכן אפשר לקבל ארבע יציאות USB-C. פתרונות שימושיים חדשים הם בין היתר בדמות פתיחת דלת תא המטען על ידי העברת הרגל מתחת לפגוש האחורי. כן אומרים בסקודה כי נוספו פקדים פיזיים לשליטה על מערכת המיזוג והשמע כדי לצמצם את היסח הדעת.

תחת מכסה המנוע סקודה מנסה לכווץ את הארסנל ולעשות לכם את החיים קצת יותר קלים וברורים. מעתה, אין דיזל או כל גרסה אחרת (בישראל בכל מקרה לא התוודענו אל מנועי סולר), ועל כן יש רק מנועי בנזין. ישנן שלוש אפשרויות בקנה: 95 כ"ס במנוע ה- 1.0 TSI עם תיבת חמישה הילוכים ידנית, 115 כ"ס במנוע ה- 1.0 TSI שניתן לשלב עם שישה הילוכים ידנית או תיבת שבעה הילוכים DSG וכן 150 כ"ס באדיבות מנוע ה-1.5 TSI, גם עם שישה הילוכים ידנית  או דו מצמדית שבע מהירויות. הדגם האחרון כולל טכנולוגיית Act, המנטרלת אוטומטית את שני הצילינדרים המרכזיים בעומסים נמוכים כדי להפחית את צריכת הדלק.

 סקודה קאמיק שווק משנת 2021 ועד היום נמכר בלמעלה מ-350 אלף עותקים, על פני 60 מדינות. הקאמיק יגיע לארץ בשנה הבאה.