$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"מכונית חשמלית זו מהפכה לעשירים"

מנכ"ל חברת רנו לוקה די מאיו מסמן את האתגרים של התחבורה הפרטית בעתיד

מערכת עולם הרכב  06.08.23 - 10:55
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)

"המכונית החשמלית היא מהפכה לעשירים: ניידות פרטית כפי שהכרנו אותה כבר לא תתקיים". כך אמר לוקה דה מיאו, מנכ"ל קבוצת רנו, בפגישה עם כלי התקשורת באיטליה, במסגרת אירוע מוזיקה אלקטרונית שרנו היא נותנת החסות הראשית שלו. לרגל האירוע, תיאר המנכ"ל של החברה הצרפתית אתגרים מורכבים בפתח, החל מפורמולה 1 ועד תחרות תעשייתית עם הסינים.

"בניית מכונית חשמלית עולה יותר ממכונית מסורתית במונחים של השקעות, טכנולוגיה מובנית ורכיבים. זוהי, כפי שאמרתי תמיד, מהפכת העשירים. יש לקבל את הרעיון שהניידות הפרטית כמו שיש לנו, או כפי שאנחנו חווים אותה מזה עשרות שנים - כבר לא תתקיים. עלינו לשכוח את השוק האירופי של 17 מיליון יחידות בשנה. העשירים יקנו מכוניות חשמליות וכל האחרים ישמרו על מכוניות משומשות, כל עוד הפוליטיקה מאפשרת להם".

די מאיו גם מתאר את התרומה השלילית של התקשורת והממשלות לקידום הרכב החשמלי בלי מעצורים. "היום ניכר כמה חשובה גישה ביקורתית כלפי המעבר לרכב החשמלי. אני זוכר היטב איך לפני שלוש-ארבע שנים העיתונים המרכזיים, יחד עם משרדי האוצר, עמדו בשורה בהגדרת המכונית החשמלית כאלטרנטיבה היחידה בעתיד. פרסומים מדעיים, מקצועיים הם היסוד למידע נכון, שיש להם תפקיד להדריך את הצרכן בצורה מהמנה; יש צורך במקורות אמינים, שמסבירים את הגבולות והיתרונות של החשמל".

בכל הכרוך בהפחחת זיהום האוויר, די מאיו מקפיד לשמור על גמישות: "אסור לנו להגביל את עצמנו למעין צילום סטטי של מה שיבוא. חייבים כל הזמן להיות עם יד על הדופק, תוך התמקדות בטכנולוגיות. לא היה לנו אומץ ניהולי להסביר את החלופות לרכבים חשמליים ולהסביר כיצד דלקים ממקור סינתטי, למשל יכולים להיות חלופה תקינה ומיידית להפחתת ההשפעה הסביבתית של כלי הרכב".

תעשיית הרכב הסינית אמנם משתפת פעולה עם מותגי רכב אירופים רבים, אך בכל הכרוך בתמחור, מאגרים, זמינות, זהו נושא שקבוצת רנו, בתוכה גם מותג ד'אציה רואה אותו כערך אסטרטגי. "באותה מידה שאנחנו כאן כבר 125 שנים, גם הפעם נלך להילחם בשוק והתחרות מרחוק. ובכל מקרה, תעשיית הרכב היא עסק מתפתח: אם נאבד אחיזה באירופה, זה אומר שהמכוניות שלנו תמכרנה במקום אחר". על שרשרת הערך החשמלית הוא מוסיף: "עכשיו אירופה מתכוננת להשתחרר מהתלות שלה בכלכלה הסינית. זה בסדר. אבל אנחנו צריכים לקבל את הרעיון שהיום אנחנו שולטים, לפחות, ב-2-3% בלבד מהשרשרת הזו. ב-2035, אולי, אנחנו נגיע לשם ב-5%".

ומה קורה על המסלולים? רנו, וקבוצת אלפין נמצאים בתקופה טובה והמטרה היא להמשיך את המגמה הזו ובעיקר לחזק את הקשרים עם הקהל. במהלך הפגישה נדון בהרחבה הספורט המוטורי, ובפרט המחויבות של אלפין לפורמולה 1. השינוי בפסגה, אחרי גיוס פיליפ קריאף, לשעבר פרארי, במקומו של לורן רוסי, החל לפני כמה ימים, ונדמה שדה מיאו מקבל הרבה השראה מהאיטלקים: "קבוצת רנו נמצאת ב-F1 כבר למעלה מ-40 שנה. אבל בצרפת הספורט הזה לא מלהיב. הסיבה היא שלצרפתים אין סמל לתמוך בו, כמו לפרארי באיטליה. המטרה שלנו עם אלפין היא להצמיד צבעים לתשוקה. זה קסם לקשור אנשים להיסטוריה שלהם. כי אנשים צריכים להיות מעורבים".