$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פורד מוסטאנג - עד הקצה

מכונית השרירים בגרסת GTD, מושחזת, מקצוענית עם יותר מ-800 כוחות סוס ותג מחיר דמיוני

ניר בן טובים  21.08.23 - 10:14

תגיות: פורד

בדומה לחברת ג'נרל מוטורס, יריבתה המיתולוגית מדטרויט, פורד בהחלט מקצה סכומי עתק לטובת מיסוד העתיד החשמלי של רכביה, אולם היא לא נוטשת את המכוניות ש"שמו אותה על המפה" האמריקנית מאז שנות ה-60, במיוחד אלה שהוגדרו מכוניות השרירים הקלאסיות של עידן המנועים הנוהמים.

אלא שאפילו בתוך סדרה של מהדורות מוגבלות, חלקן באמת מסמנות סיומה של תקופה היסטורית, עוד לא נתקלנו עד היום במכונית ספורט שנושאת את המיתוג "מוסטאנג" בגרסה כל כך קיצונית כמו ה-GTD (ולא, אין שום קשר לדיזל) שהוצגה בשבוע האחרון בפסטיבל המכוניות במונטריי, קליפורניה. אם לתמצת את הדברים: פורד לקחה מוסטאנג בשווי 35-40 אלף דולר - והפכה אותה למפלצת בשווי 300 אלף דולר.

זה לא רק שהיא נראית כמו כריש טורף כבישים עם כנפיים, ספוילירים וחצאיות, גם מתחת למעטפת יש מסרים מאוד ברורים לגבי ביצועים, עם תחנת כוח רוויה בסוסים ומומנט. זוהי עבודה מאומצת והשקעה טכנולוגית של חטיבת פורד פרפורמנס שמראה לנו בשנתיים האחרונות שהיא לא מתכוונת להרפות מאף קטגוריה בין אם מדובר בטנדרים או ברכבי 4X4 כמו ברונקו. 

מכל מקום, הנפח הוא 5.2 ל' שמונה בוכנות בהגדשת-על שמעביר לגלגלים האחוריים עם קצת מעל 800 כ"ס  - 50 כוחות סוס נוספים מעבר לגרסה העוצמתית ביותר עד היום, ה-GT500. אחראית על ה"תקשורת" עם הכביש היא תיבת 8-מהירויות דו מצמדית מחוזקת שהותקנה קרוב לסרן האחורי. "השגנו על ידי כך חלוקת משקל אידאלית", אומרים ביצרן. כדי לתמוך בתאוצות והעברות המשקל התובעניות הונמכה המכונית, מפשקי הסרנים הוגדלו והצמיגים של מישלן פותחו במיוחד עבורה.

בפורד לא מפרסמים נתוני ביצועים, אולם מאמתים את הדיווחים מהשנה הקודמת לפיהם נעשו מאמצים גדולים להציע "תרגום" של מכונית הלה מאן התחרותית של היצרן (GT3) עבור המשתמש הלא שגרתי. "היא חולקת איתה הרבה יותר מאשר מכוניות רגילות שלנו", אומר מנכ"ל פורד ג'ים פארלי. 

היא גם בהחלט שואלת לא מעט מכללים מהוקצעים מאותה גרסה שעתידה להשתתף במירוץ הסיבולת המפורסם בשנה הבאה: רכיבי קרבון, מערכת פליטה של אקרופוביץ' מטיטאניום, בקרת שיגור, מושבי ספורט תקניים (אין מושבים מאחור), בלמים תחרותיים ניתנים לכיוונון ומערכת מתלים ייחודית על שני הסרנים. וזה באמת על קצה הקרחון.  

פורד תייצר בסביבות 1000-2000 יחידות של ה-GTD, כתלות בביקושים. למי היא מיועדת? "אנחנו שמנו על הכוונת שלנו רכבי AMG מסדרת בלאק, אסטון מרטין, פורשה GT3RS. אנחנו רוצים לנצח את פורשה בלה מאן אבל קודם ננסה לעשות זאת עם מכונית לכביש הציבורי", כך פארלי. 

זו אגב בפרוש לא המוסטאנג היקרה בהסטוריה, שכן היו גרסאות נדירות וקלאסיות שנמכרו במיליוני דולרים בעשור האחרון. הגרסה האחרונה, מהדור הקודם, בחבילת ה-GT500 בחתימת שלבי קוברה, נמסרה ב-2020 תמורת 1.1 מיליון דולר.