$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

כך תראה סביבת הנהיגה בסקודה סופרב

הצצה ראשונה למראה המעודכן של סביבת העבודה במכונית המנהלים האסטרטגית

ניר בן טובים  29.08.23 - 15:28

תגיות: סקודה

סקודה כבר נערכת לתחילת הייצור של הסופרב והקודיאק החדשים בסתיו הקרוב, ומפרסמת לראשונה את מראה חלל הפנים - ללא פילטרים. שני הדגמים אמורים לצאת לכביש במחצית הראשונה של 2024 ואז נדע בצורה מסודרת יותר מתי נראה אותם גם בישראל. ההבדלים בהנדסת האנוש יהיו מורגשים בדור הרביעי של הסופרב, ולזו, מעצם חשיבותה גם תהיינה יותר אופציות "יוקרתיות" בריפוד, דיפונים, מרקמים וגוונים. הסופרב הנוכחית הוצגה ב-2015, ובניגוד ליריבותיה היא שרדה את מתקפת הקרוסאוברים עם הישגים כלכליים מרשימים מאוד בעשור החולף.  

סופרב וקודיאק ימשיכו להיות מבוססים על רצפת MQB בשינויים מינמיליים במידות או בפרופורציות (הסופרב תגדל ב-4 ס"מ לאורכה עד כמעט 4.92 מ' ותא המטען הוגדל לכמעט 700 ליטרים), אך מהצד הטכנולוגי יהיו כמה שיפורים חשובים. סקודה בחרה בתכנון נקי יותר של הקבינה ואבזור הנהג עם פתחי מיזוג במפלס המרכזי ותיחום בולט יותר, בתמת כרום באזור צד הנהג וצד הנוסע. בקומה הראשית צג ראשי גדול בסגנוו טאבלט שגודלו 13 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי 10 אינץ', וגלגל הגה חדש בעל שני חישורים ופקדים לתפעול חלק מהפונקציות. 

בחברה הצ'כית מרכזים לא מעט תשומת לב בטכנולוגיית ה-Smart dials של בקרת האקלים ומערכת השמע והנהיגה שהותקנה בצורה אידאלית לדבריהם באזור הטבור של הקונסולה. שלוש חוגות פיזיות, עם פקדים דיגיטליים והקרנה בתוכם, שמאפשרים קיצור דרך מהיר להפעלה של המיזוג או החימום, וכן גישה כאמור לעוצמת השמע, מערכת הנהיגה הסלקטיבית וכן ניתן בסיוען להגדיל את מפת הניווט (זום) על ידי סיבוב החוגה המרכזית.  עוד אומרים בסקודה כי לרכבים החדשים משטח אינדוקטיבי לטעינה מהירה של הסלולרי (עם קירור מובנה), מספר שקעי USB-C, כולל אחד בתוך המראה הפנימית כדי לחבר מצלמת נסיעה ועוד הרבה תאי אחסון מודולאריים. 

"חללי פנים של סקודה מייצגים אינטואיטיביות, פשטות, מיקוד לקוחות ופתרונות חכמים", אומרים ביצרן. "החידוש האחרון שלנו, Škoda Smart Dials, הרחיב את האפשרויות האינטואיטיביות לשליטה בפונקציות המכונית, תוך שילוב של הטוב משני העולמות: בקרות פיזיות וצגים דיגיטליים. הפנים הרעננים של הקודיאק והסופרב כוללים כעת תצוגה גדולה ועצמאית, בורר הילוכים מותקן בעמוד ההגה, וקונסולה מרכזית לא עמוסה. השיפורים הללו סללו את הדרך לעיצוב פנים מרווח ונעים יותר, שלא רק מושך את העין אלא גם מציע פרקטיות וערך מוסף אמיתי עבור הלקוחות שלנו".

היצע המנועים לא עתיד להשתנות בצורה דרמטית וכולל שש אפשרויות, ובכל הקשור בחשמול - מנועי פלאג-אין ומנועים מיקרו היברידיים בלבד ימלאו את השורות, לצד גרסאות הבנזין המסורתיות עם 150, 204 ו-265 כ"ס (הנעה כפולה), עם שידוך לתיבת הילוכים דו מצמדית שבע מהירויות. גרסת הפלאג אין, לה תיבת שש מהירויות דו מצמדית, הנעה קדמית וקצת יותר מ-200 כ"ס תעשה שימוש בסוללת 25 קווטש, כך שהיצרן מבטיח טווח נסיעה של 100 קילומטרים לפחות עד התרוקנות, וטעינה במהירות של 50 קילוואט. 

חשוב לציין כי הסופרב לא תיוצר עוד בצ'כיה, כי אם לצד פולקסווגן פאסאט במפעל של הקונצרן הגרמני בברטיסלבה, סלובקיה. סקודה מחדשת לאחרונה כמה מהדגמים האסטרטגיים שלה, בהם סקאלה, קאמיק (אודותיהם דיווחנו לא מזמן) ובאמצע השנה הבאה נראה מתיחת פנים של האוקטביה. עד 2026 יופיעו עוד מספר דגמים מעניינים כולל את סקודה אלרוק החשמלי (קרוסאובר קומפקטי) שיושק מיד לאחר האוקטביה 2024, האנייק יקבל מתיחת פנים ב-2025, באותה שנה סקודה גם תחשוף את הרכב החשמלי הזול ביותר שלה עד היום (קבוצת B ככל הנראה), ובשנת 2026 יושקו סקודה "'קומבי'" החשמלי במרכב סטיישן, וקצת לאחר מכן סקודה "ספייס", מיניוואן חשמלי לשבעה נוסעים.