$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יונדאי KONA החדש בישראל

כלמוביל משיקה את הדור השני של הג'יפון הקומפקטי KONA. גרסת טורבו חזקה, מנוע היברידי מסורתי ומנוע קטן בשלב ראשון. חשמלית בשנה הבאה

ניר בן טובים  07.09.23 - 15:10

תגיות: יונדאי

אחרי 18 אלף יחידות שהתגלגלו לכבישי הארץ בין השנים 2018-2023, יבואנית רכבי יונדאי לישראל קבוצת כלמוביל השיקה הבוקר (ה') בתל אביב את הדור השני של יונדאי KONA. הוא יימכר עם מנוע בנזין טורבו היברידי מסורתי, מנוע טורבו מחוזק, וכן ויחידת כוח קומפקטית בנפח 1.0 ל'. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024 תוצג בישראל גם הגרסה החשמלית המלאה המיוצרת במתקן האירופי בצ'כיה.

ה-KONA החדש מתכתב עם אלמנטים עיצוביים שהוצגו על רכבי המותג החדשים בהם סטאריה, אלנטרה ועוד, גם סנטה פה הקודם ובאיון, עם תאורת LED קדמית אורכית בשני הקצוות ומבנה עגלגל ומודרני. בתרגום למספרים חלה כאן תפנית די מורגשת בממד הצפיפות עם חפיפה לקבוצה C: בסיס הגלגלים צמח ב-6 ס"מ ל-2.66 מ', האורך בכמעט 15 ס"מ, הרוחב ב-2.5 וגובהו של הרכב גדל ב-3 ס"מ אל 1.58 מ'. תא המטען שימושי למדיי בנפח של 407 ליטרים. אלו נתונים שמציבים אותו באותה קומה עם טויוטה קורולה קרוס למשל, לו בסיס גלגלים של 2.64 מ'.

בחרטום שלו, בדגם הכניסה שמוצמד רק לחבילת אחת ברף הכניסה, תמצאו את מנוע ה-1.0 ל' טורבו אליו התוודענו בכמה דגמים בשנים האחרונות. זה מפיק 120 כ"ס ו-20.4 קג"מ בחיבור אל תיבה דו-מצמדית שבע מהירויות. הוא יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.7 שניות וצריכת הדלק הממוצעת לפי היצרן היא בסביבות 13 ק"מ לליטר. מנוע ה-1.6 ל' טורבו הקונבציונלי מחלץ קרוב ל-200 כ"ס בסיועה של תיבת הילוכים זהה, מפחית 4 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש עם נתוני צריכת דלק דומים למנוע הידידותי.

המנוע ההיברידי שלו (טעינה עצמית וסוללת 1.32 קווטש) ממשיך כמעט ללא שינוי מהדגם הקודם; ההספק המרבי הוא 139 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית שש מהירויות על בסיס הנעה קדמית. המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך 10.9 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא בגזרת ה-19 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. 

חלק מהמכללים הבסיסיים ב-KONA שותפים לקיה נירו, בכלל זה רצפת ה-K3 שהוצגה ב-2020, אך הם מובחנים מאוד בחלל הנוסעים וסביבת העבודה והמרקמים של הגימור והדיפונים. בקומה העליונה שני צגים דיגיטליים מחוברים על פאנל אחד (בהשראת משפחת איוניק החשמלית), ובציוד התקני שלו מפתח חכם, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, חיישני נסיעה קדמיים ואחוריים ושקעי USB-C. עוד בחבילה ממשקי אפל ואנדרויד אלחוטיים (ללא כבל פיזי) וחישוקי 16 אינץ'.  

מנוע ה-1.6 ל' זמין בחמש חבילות, לצד אריזה בתמה דינמית: פרמיום, פריים, פרסטיג', סופרים וכן קיט N-ליין עם מאפיינים ספורטיביים המרוכזים בעיקר בהופעה וקישוטים במוטיב "ביצועים". ניתן גם לאפיין את ה-KONA בתקרה פנורמית נפתחת בחבילת open sky. גרסאות פרסטיג' מוסיפות על האבזור התקני טעינה אינדוקטיבית לסלולרי, תאורת אווירה, ואילו גרסת סופרים משודרגת עם צביעה דו-גונית, מושבים חשמליים ועוד. דגם N-ליין מאופיין במושבי אלקנטרה, קשתות גלגלים ייחודיות וכדומה עם חישוקי 18 אינץ'.

חבילת הבטיחות כוללת שבע כריות אוויר, בלימת חירום אוטומטית, שמירה על נתיב, התרעה מפני עייפות, בקרת שיוט חכמה, התרעה על התחלת נסיעת רכב מלפנים ותזכורת למניעת שכחת נוסע במושב האחורי. בדגמים יקרים יותר גם מערכת אקטיבית למניעת פגיעה ברכבים בעת נסיעה לאחור, מערכת התרעה על פתיחה מסוכנת של דלתות מאחור וכן בקרת בלימה אוטומטית עם תיקון היגוי המונעת גלישה לשטח "מת" במראות הצד. 

המחירים בישראל:
יונדאי קונה 1.0 ל' פרמיום - 145 אלף שקל

יונדאי קונה 1.6 ל' טורבו פריים - 162 אלף שקל

יונדאי קונה 1.6 ל' טורבו פריים פלוס - 165 אלף שקל

יונדאי קונה 1.6 ל' טורבו פרסטיג' - 164 אלף שקל

יונדאי קונה 1.6 ל' טורבו סופרים - 170 אלף שקל

יונדאי קונה 1.6 ל' טורבו N-ליין - 188 אלף שקל

יונדאי קונה 1.6 ל' הייבריד - 162 אלף שקל

יונדאי קונה 1.6 ל' הייבריד  פרמיום פלוס - 165 אלף שקל