$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פולקסווגן נפרדת מ-up!

שלום למיני הקטנה וברוכה הבאה היורשת החשמלית, ID.1

בועז קורפל
בועז קורפל  16.10.23 - 13:43

תגיות: פולקסווגן

המהלך שבו פולקסוואגן מודיעה על הפסקת ייצור הדגם הקטן ביותר שלה שנקרא פולקסוואגן UP שהחליף ב-2011 את הפולקסוואגן FOX, סוגר את הגולל על מכוניות בקטגוריה מיני עם מנועי בנזין אחרי שגם סיאט וסקודה הלכו בדרך הזאת.

לא, אף אחד כאן כנראה לא יזיל דמעה על המהלך הזה וגם לא יהיה כאן ככל הנראה שום משבר של עשרות אלפי מכוניות מדגמי UP שמתרוצצות בכבישי ישראל ללא אימא דואגת ואבא אחראי. יש כאן סיפור הרבה יותר גדול שעשוי להעיד על משהו חדש בעיקר בזכות החלק השני של ההודעה של פולקסוואגן, שם נאמר כי תהיה יורשת ל-UP והיא תהיה חשמלית מלאה שתצטרף למשפחת ID ומפאת גודלה הננסי היא תיקרא ID 1.

הפסקת הייצור של ה-UP שהגיעה לפני 12 שנים למפעלי החברה הגרמנית בברטיסלבה שבסלובקיה, הובילה יחד איתה גרסאות אחיות זולות, תשאיר את הפולקסוואגן פולו כדגם הקטן ביותר של היצרן מוולפסבורג - ואולי גם ימיה של המכונית הזאת הולכים ונגמרים. גם ניסיונות של סקודה סיטי גו וסיאט מי להציג גרסאות עירוניות מחושמלות לא ממש עבר כמו אש בשדה קוצים ובעיקר כי היצרנים הבינו שהתקנות של הזיהום מאיימות עליהם מדגמים גדולים יותר ומשאבי הסוללות עברו לשם ולא למכוניות העירוניות שממילא לא מזהמות.

בחצי עין, פזלו הגרמנים/ספרדים/צ'כים גם לכיוון צרפת עם דגמי המיני של פיג'ו ורנו וגם טויוטה, בת הברית של PSA והם ראו שגם שם התפיסה התעשייתית והכלכלית דומה וגם היצרנים הצרפתים-יפנים לא מיהרו לחשמל את המכוניות הננסיות שלהם אלא לצייד אותן במנועים קטני נפח ומעוטי זיהום בזמן ששאר הדגמים המשפחתיים והקומפקטיים עוברים תהליך חישמול להקטנת קנסות הזיהום שריחפו מעל לראש.

פולקסוואגן ניסו לחשמל את ה-UP והציגו ב-2014 את ה-e-UP עם סוללה של 18.7Kw/h שהיום יכולה לשמש רק מכוניות פלאג אין עם טווחי נסיעה של 70 ק"מ מעשיים. בשנת 2019 הרחיבו את המאגר האנרגטי החשמלי והמכונית כבר הכילה סוללה נאה של 32.3Kw/h עם טווח תיאורטי של 260 ק"מ שעלה על הטווח שהציעה אפילו מיני החשמלית וגם הונדה e AV שהייתה פרויקט עירוני יקר ולא מוצלח של היצרן היפני להיכנס לאירופה המתחשמלת דווקא עם דגם קטן ולא עם דגמיים משפחתיים.

זה יקח לפחות שנתיים עד שפולקסוואגן יציגו את ה-ID1 כי הם יצטרכו להשלים את המחקר והפיתוח והניסויים ובעיקר לעבוד על סוללה חדשנית שתאפשר טווחים ארוכים וטעינה מהירה. יחד עם זאת, פולקסוואגן ינסו לעמוד במטרה שהם הגדירו לעצמם והיא שמחיר המכונית לא יעלה על 20 אלף יורו.